Contactgroep: "Vaker kijken naar andere branches"

Haven Rotterdam via Pixabay

“Als Stichting gaan wij vaker kennissessies met collega’s uit andere branches organiseren." Aldus Jeroen Oversteegen, secretaris van de Contactgroep Automatisering, na een bezoek van de aangesloten automatiseringsbedrijven aan de Rotterdamse haven. 

“Door allerlei oorzaken lopen wij als financiële sector niet voorop waar het gaat in het toepassen van digitale innovaties of het slim inrichten van een digitale infrastructuur,” zegt Oversteegen. "De financiële sector kan veel inspiratie opdoen door regelmatig in andere sectoren te kijken op welke wijze daar de digitale infrastructuur wordt ingericht en onderhouden. Als Stichting gaan wij daarom vaker kennissessies met collega’s uit andere branches te organiseren. Hiermee willen wij bijdragen aan een versnelling en verbetering van de digitale ontwikkelingen binnen onze sector."

Dat diverse terminals al 'smart terminals' zijn waar het grootste gedeelte van dit complexe proces door robotisering wordt afgehandeld, was mede reden voor de deelnemers van de Contactgroep Automatisering om met hun ICT-collega’s uit de Rotterdamse haven op locatie het gesprek aan te gaan.

Bij de Stichting Contactgroep Automatisering zijn 17 organisaties aangesloten die actief zijn in het ontwikkelen en aanbieden van softwaretoepassingen voor financieel adviseurs. Meer dan 90 procent van de in Nederland werkzame financiële adviseurs maakt dagelijks gebruik van één of meer door deze deelnemers ontwikkelde soorten software.

Reactie toevoegen

 
Contactgroep Automatisering: hoogste tijd voor nieuwe sectorbrede afspraken

Contactgroep Automatisering: hoogste tijd voor nieuwe sectorbrede afspraken

De Stichting Contactgroep Automatisering (CGA) heeft met instemming kennisgenomen van de 'Verkenning naar uitbestedingsrisico’s bij financieel dienstverleners'...

Contactgroep Automatisering ondersteunt pleidooi AFM

Contactgroep Automatisering ondersteunt pleidooi AFM

De Stichting Contactgroep Automatisering deelt de visie die de AFM dinsdag neerlegde in het rapport ‘Aandachtspunten bij het gebruik van adviessoftware’. ...

Overnemen elders gegenereerde data niet zonder risico's

Overnemen elders gegenereerde data niet zonder risico's

CGA-voorzitter Michael Mackaaij wijst op nieuwe risico’s die het gebruik van data die elders zijn gegenereerd oplevert. Mackaaij: “Partijen in de markt...

CGA-voorzitter schetst oplossing problematiek delen klantdata

CGA-voorzitter schetst oplossing problematiek delen klantdata

Een uniforme overeenkomst van opdracht met gestandaardiseerde uitsluitingen en disclaimers. Dat is volgens voorzitter Michael Mackaaij van de Contactgroep Automatisering...

Contactgroep Automatisering: drie nieuwe deelnemers

Contactgroep Automatisering: drie nieuwe deelnemers

De Stichting Contactgroep Automatisering verwelkomde in april drie nieuwe deelnemers. Het betreft Otherside at Work (leverancier van Xpert Suite, onder meer door...

“Automatisering nog belangrijker voor adviseur”

“Automatisering nog belangrijker voor adviseur”

De Stichting Contactgroep Automatisering (CGA) voorziet dat in de komende periode veel financieel advieskantoren nog afhankelijker worden van het goed functioneren...

Michael Mackaaij nieuwe voorzitter CGA

Michael Mackaaij nieuwe voorzitter CGA

Michael Mackaaij (Verne en nexxbiz Operiations) wordt per 1 juni de opvolger van Leon van Vliet als voorzitter van de Stichting Contactgroep Automatisering (CGA). Mackaaij...

Inzicht in en overzicht van standaarden voor Data Exchange

Inzicht in en overzicht van standaarden voor Data Exchange

De Stichting Contactgroep Automatisering (CGA) en SIVI hebben een convenant gesloten om te komen tot “sectorbreed uitstekend werkende Data Exchange voor financiële...

Hoe helpt automatisering om tot betere advieskwaliteiten te komen?

Hoe helpt automatisering om tot betere advieskwaliteiten te komen?

Automatiering en advies zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Het advieskantoor dat op een efficiënte manier automatisering weet te omarmen, houdt meer tijd...

Omarm een robot: meer omzet, betere klantrelaties

Omarm een robot: meer omzet, betere klantrelaties

“Er is absoluut een direct verband tussen digitalisering en het verzilveren van klantgerichtheid. Goede digitalisering betekent goed en real time inzicht in...