De Vereende start RijZeker-project

Ingrid Visscher nieuw

"Doelstelling is het rijgedrag van klanten zo te verbeteren dat klanten hun autoverzekering weer bij de reguliere verzekeraars onder kunnen brengen." Aldus De Vereende bij de start van het RijZeker-project.

De Vereende biedt de komende maanden, in samenspraak met het intermediair, geselecteerde klanten het RijZeker-project aan. Uitgangspunt is dat het programma tot aantoonbaar beter rijgedrag leidt, waardoor schadevrije jaren opgebouwd kunnen worden. Hierna is een overstap naar reguliere autoverzekeraars mogelijk.

Voor het RijZeker-project werkt de Vereende nauw samen met Fleet&DriverCare. Deelnemers aan het programma krijgen een app die het rijgedrag monitort tot hun beschikking. Aansluitend biedt de Vereende een uitgebreide rijvaardigheidstraining aan, waarbij bewustwording van het rijgedrag de rode draad van het programma is. Vanzelfsprekend is gebruik van de app tijdens het rijden niet toegestaan en zijn er strenge privacyafspraken van toepassing.

Ingrid Visscher, directievoorzitter van de Vereende: "Als consumenten niet meer bij de reguliere partijen terecht kunnen voor de verzekering van hun auto als gevolg van een te hoge schadefrequentie, dan is de Vereende de laatste mogelijkheid om toch nog verzekerd door het leven te gaan. Uiteraard gekoppeld aan een hogere premie en met een scherpe tussentijdse toetsing. Na aantoonbaar goed gedrag over meerdere jaren is de terugkeer naar een reguliere maatschappij met een passende premie vaak weer mogelijk. Om die terugkeer te bespoedigen introduceert de Vereende nu het RijZeker-initiatief."

Reactie toevoegen

 
Nieuw risico pas onverzekerbaar als wij nee zeggen

Nieuw risico pas onverzekerbaar als wij nee zeggen

(Partner in kennis de Vereende in katern Nieuwe Risico's in VVP 02-2022) Nieuwe risico’s: als er één verzekeraar is die weet hoe je daarmee...

Geld.nl: "Forse verhoging autopremie ouderen echt nodig?"

Geld.nl: "Forse verhoging autopremie ouderen echt nodig?"

Volgens Geld.nl staat de autopremietoeslag die verzekeraars rekenen niet in verhouding tot de kans op schade. “Het zou verzekeraars sieren om hier nog eens...

"Gebruik mobiele telefoon in verkeer mag niet normaal worden"

"Gebruik mobiele telefoon in verkeer mag niet normaal worden"

De mobiele telefoon wordt steeds vaker in het verkeer gebruikt. Waar in 2017 66 procent van de Nederlanders aangaf dit weleens te doen, is dit inmiddels opgelopen...

"Minder kilometers rijden scheelt tot wel 140 euro per jaar aan premie"

"Minder kilometers rijden scheelt tot wel 140 euro per jaar aan premie"

Geld.nl vergeleek voor drie voorbeeldscenario’s wat de invloed van minder kilometers per jaar is op de premie van de autoverzekering. “Als je per jaar...

DAP doneert resterende 60.000 dollar aan WWF

DAP doneert resterende 60.000 dollar aan WWF

De Dutch Aviation Pool (DAP) is na bijna 80 jaar opgeheven. De pool voor luchtvaartverzekeringen heeft de afgelopen jaren de laatste schades afgewikkeld en het resterende...

Jonge bestuurder betaalt twee keer zoveel premie

Jonge bestuurder betaalt twee keer zoveel premie

Jonge bestuurders (achttien tot en met 20 jaar) betalen met 181,60 euro per maand meer dan twee keer zoveel premie dan de gemiddelde Nederlander. Dit blijkt uit...

Vereende reikt eerste RijBeterBox uit

Vereende reikt eerste RijBeterBox uit

De Vereende heeft de eerste RijBeterBox uitgereikt aan taxichauffeur Roy Raghoenath. Met een RijBeterBox krijgt de chauffeur zijn rijgedrag inzichtelijk. Doel van...

“Consument kan gemiddeld 282 euro besparen op autoverzekering”

“Consument kan gemiddeld 282 euro besparen op autoverzekering”

Overstappen van autoverzekering bespaart gemiddeld 282 euro per jaar. Dat stelt Geld.nl. De vergelijkingssite trok een steekproef van 100.000 vergelijkingen autoverzekering...

Kifid wast verzekeraar oren

Kifid wast verzekeraar oren

(Kifid-uitspraak GC 2021-1063) De auto van de consument is betrokken geweest bij een aanrijding in een wasstraat. De verzekeraar heeft de aansprakelijkheid van de...

Vereende gaat vragen stellen bij aanvraagproces

Vereende gaat vragen stellen bij aanvraagproces

De Vereende start binnenkort met het stellen van vragen in het aanvraagproces over de reden waarom een (aspirant) klant een aanvraag voor een verzekering doet. Voor...