"Een olifant is verstandig en wekt vertrouwen"

NVB Raad van kinderen olifant

De Raad van Kinderen adviseert de Nederlandse Vereniging van Banken (NVB) een nieuw logo te ontwerpen. "Bijvoorbeeld met een olifant. Een olifant is verstandig en wekt vertrouwen."

 

De NVB vroeg de Raad van Kinderen voor het derde achtereenvolgende jaar mee te denken. Dit keer was de vraag: 'Hoe kan de NVB zo goed mogelijk samenwerken met haar leden?’

De kinderen kwamen naast het idee van een nieuw logo met verschillende ideeën: "Ontwikkel een app waarmee leden eenvoudig contact kunnen opnemen met de NVB en klanten van banken. Zorg binnen de app voor een
‘spoedvergaderingsknop’. Zo kun je snel met elkaar schakelen wanneer het belangrijk is. Samenwerken is vertrouwen. Laat iedereen aan de beurt komen en luister écht naar wat er wordt gezegd. Stel bij elke bank een herkenbaar informatieteam in."

De NVB stelde eind 2014 een Raad van Kinderen in om mee te denken over de toekomst van banken. De Raad van Kinderen is een initiatief van Unicef Nederland en de Missing Chapter Foundation, die door Prinses Laurentien is opgericht.

Reactie toevoegen

 
Meer over
Kaag: structurele uitdagingen voor banken

Kaag: structurele uitdagingen voor banken

De Nederlandse bankensector, aldus minister Kaag in een Kamerbrief met haar visie op het bankenlandschap, is op dit moment winstgevend en tegelijkertijd weerbaarder...

Banken starten campagne om woningeigenaren te helpen verduurzamen

Banken starten campagne om woningeigenaren te helpen verduurzamen

De NVB is een campagne gestart die woningeigenaren er op wijst dat de bank kan en wil helpen bij het verduurzamen van het huis. Onder de naam ‘Alle seinen...

Banken starten campagne om ondernemers te helpen verduurzamen

Banken starten campagne om ondernemers te helpen verduurzamen

De Nederlandse Vereniging van Banken (NVB) heeft de campagne ' Alle seinen staan op groen’ gelanceerd. Met deze campagne willen de banken ondernemers actief...

NVB wil huiseigenaren stimuleren tijdig te verduurzamen

NVB wil huiseigenaren stimuleren tijdig te verduurzamen

De NVB werkt momenteel met banken aan concrete voorstellen om de verduurzaming van woningen te stimuleren. "In het verlengde hiervan starten we na de zomer een bewustwordingscampagne...

Banken leggen beleid onder ‘gender lens’

Banken leggen beleid onder ‘gender lens’

Banken leggen samen met adviseur Partnering for Social Impact hun eigen bedrijfsvoering, beleid en dienstverlening onder een zogenoemde ‘gender lens’...

Negende en laatste Corona Monitor banken

Negende en laatste Corona Monitor banken

De kredietverlening door banken aan bedrijven is de afgelopen maand doorgegroeid van 64 miljard naar 66,5 miljard euro. Sinds het begin van de coronacrisis...

Vertrouwen in banken verder toegenomen

Vertrouwen in banken verder toegenomen

Zowel het consumentenvertrouwen in de bankensector als het vertrouwen in de eigen bank steeg in de eerste helft van 2021. Dit blijkt uit de Vertrouwensmonitor Banken...

NVB: samen met overheid en bedrijven kijken naar aanscherpingen klimaatplannen

NVB: samen met overheid en bedrijven kijken naar aanscherpingen klimaatplannen

Banken willen graag samen met overheden, bedrijven en consumenten kijken op welke manier de verschillende klimaatplannen verder kunnen worden aangescherpt, "waarbij...

Spoofing kost banken 26,7 miljoen

Spoofing kost banken 26,7 miljoen

Banken vergoedden vorig jaar 26,7 miljoen euro aan telefoonnummerspoofing (ook wel bankhelpdeskfraude genoemd). Banken besloten eind vorig jaar om deze schade uit...

Met betaalpauzes particuliere klanten 88 miljoen euro gemoeid

Met betaalpauzes particuliere klanten 88 miljoen euro gemoeid

Het aantal particuliere klanten dat een betaalpauze heeft ontvangen voor de hypotheek (bijna 26.000) of voor een consumptief krediet (12.000) is licht opgelopen....