Eindresultaat activeren medio 2017 bekend
Op dit moment is de AFM bezig met een uitgebreide eindcontrole naar het activeren van klanten met een hypotheek- of pensioengebonden beleggingsverzekering. De AFM verwacht hierover medio 2017 te rapporteren aan de verzekeraars.
Dat schrijft de minister van Financiën in een brief aan de Tweede Kamer. Het betreft de eindresultaten per ultimo 2016. Verzekeraars kunnen deze resultaten dan op hun website plaatsen. De minister: "Voor deze categorie moesten verzekeraars per 1 januari 2017 alle klanten hebben geactiveerd. Door de uitgebreide eindcontrole op hypotheek- of pensioengebonden beleggingsverzekeringen heeft de controle van de resultaten over het eerste kwartaal 2017 in de categorie ‘overige beleggingsverzekeringen’ vertraging opgelopen. De controle door de AFM van deze resultaten zal na de eindcontrole op hypotheek- of pensioengebonden beleggingsverzekeringen volgen tegelijk met de controle van de resultaten over het tweede kwartaal 2017. Na deze controle kan de openbaarmaking van de resultaten door verzekeraars plaatsvinden. Voor deze categorie geldt dat verzekeraars tot eind 2017 de tijd hebben om klanten te activeren."
Reactie toevoegen
Voldoende contractuele basis voor rekenen eerste kosten
Voor de polissen vanaf 1994 was er in principe voldoende contractuele basis voor het in rekening brengen van eerste kosten bij de universal life beleggingsverzekeringen...
Consumentenbond beraadt zich op hoger beroep in verloren Waerdye-zaak
De Consumentenbond beraadt zich op hoger beroep, nadat zij een collectieve rechtszaak over de Waerdeye-polis - volgens de bond een woekerpolis - tegen ASR heeft...
"Voorbeeldscenario's Tiel Utrecht hebben geen invloed op uitkering"
"Welk voorbeeldscenario is gebruikt", aldus De Goudse in reactie op de aantijging van ConsumentenClaim en Radar, "heeft geen invloed op de uiteindelijke uitkering....
Tiel Utrecht zou onjuiste offertes hebben afgegeven
ConsumentenClaim en Radar menen dat Tiel Utrecht "jarenlang te rooskleurige offertes voor beleggingsverzekeringen heeft afgegeven. Doordat met verkeerde sterftetafels...
AFM: activering consumenten met woekerpolis afgerond
Verzekeraars hebben hun klanten met een beleggingsverzekering gewezen op de mogelijkheden om hun financiële situatie te verbeteren. In 9 procent van de gevallen...
Kifid: bijna 200 klachten beleggingsverzekeringen afgerond
Gedurende het afgelopen jaar zijn bijna 200 klachten over beleggingsverzekeringen afgerond, aldus Kifid die de klachten sinds een jaar fasegewijs oppakt. Meestal...
Indirecte kostentransparantie was in 1998 algemeen aanvaarde norm
Indirecte transparantie was ook in 1998 nog als een juiste wijze van informatie over de hoogte van de kosten en risicopremies van beleggingsverzekeringen aanvaard....
Achmea gaat niet in op eis Woekerpolis.nl en Consumentenbond
Achmea wijst de eis van claimorganisaties over aanvullende collectieve compensatie bij beleggingsverzekeringen af. Het concern blijft klachten over beleggingsverzekeringen...
Als Achmea niet binnen 14 dagen in overleg treedt over een compensatieregeling voor de door hen verkochte woekerpolissen, dan dagen de Consumentenbond en Vereniging...
Geen aanleiding voor goedkeuring van producten door toezichthouder
Minister Hoekstra ziet geen aanleiding voor goedkeuring van financiële producten door de AFM. Dat antwoordt hij de Tweede Kamer. Hoekstra: "Evenals de...