Enquête 'Kassa' over nazorg door adviseur

checklist via Pixabay

Het consumentenprogramma 'Kassa' is de enquête 'Nazorg door financieel intermediair?' gestart. 

'Kassa' wil weten of "jouw intermediair (tussenpersoon) je gedurende de looptijd van je financiële product heeft geïnformeerd over bijvoorbeeld premie- of rentedalingen en de mogelijkheid om over te sluiten".

De enquête bevat onder andere onderstaande vragen, met keuzemogelijkheden:

Heeft jouw intermediair of tussenpersoon weleens contact met je opgenomen om je te wijzen op bijvoorbeeld premie- of rentedalingen en de mogelijkheid om te besparen door over te sluiten?

Hoe vaak heeft jouw intermediair (tussenpersoon) je de afgelopen jaren pro-actief benaderd om je te wijzen op bespaarmogelijkheden?

Op welke manier ben je benaderd door je intermediair (tussenpersoon)? (meerdere opties kiezen is mogelijk)

 

Waarover ben je benaderd door jouw intermediair (tussenpersoon)?

Heb je een overlijdensrisicoverzekering? (Let op: dit is geen uitvaartverzekering)

Ben je benaderd met een concreet voorstel om de premie van je overlijdensrisicoverzekering te verlagen? Of heb je alleen algemene bespaarinformatie ontvangen?

 

Reactie toevoegen

 
Verzekeraars verdedigen afschrijvingsregeling asbestdaken

Verzekeraars verdedigen afschrijvingsregeling asbestdaken

Omdat er geen wettelijke plicht komt tot het verwijderen van asbestdaken, zouden verzekeraars de vergoeding weer moeten herstellen. Aldus verschillende partijen...

Ontwikkelingen die dekking niet raken, vallen buiten nazorgplicht

Ontwikkelingen die dekking niet raken, vallen buiten nazorgplicht

Algemene ontwikkelingen, zoals het ingestelde provisieverbod, hebben geen gevolgen voor de dekking van de AOV en vallen daarmee niet onder de nazorgplicht. De Wft...

Geen plicht tot premienazorg

Geen plicht tot premienazorg

LEREN VAN KIFID-UITSPRAKEN NAZORG – Anders dan de Geschillencommissie vindt de Commissie van Beroep van Kifid dat de adviseur niet gehouden is om de consument...

Adfiz: "Dienstverlening expliciet blijven communiceren"

Adfiz: "Dienstverlening expliciet blijven communiceren"

"De duidelijkheid die met deze uitspraak ontstaat is zeer welkom." Aldus Adfiz over de uitspraak vorige week van de Kifid-commissie van Beroep 'Adviseur hoeft niet...

Wiertsema (Adfiz): financiering nazorg hoger op de agenda

Wiertsema (Adfiz): financiering nazorg hoger op de agenda

"Ik vind het een goede zaak dat de AFM onlangs heeft aangekondigd onderzoek te willen doen naar de beheerfase. Maar dan moet de AFM wel de financiering in haar probleemanalyse...

"Concretisering nazorgplicht niet los te zien van vraagstuk betaling"

"Concretisering nazorgplicht niet los te zien van vraagstuk betaling"

De Hypotheekshop juicht concretisering van de nazorgplicht toe, maar wijst er op dat "het vraagstuk van de betaling voor deze zorgplicht hier niet los van kan worden...

Crédit Agricole zegt per 1 mei alle doorlopende kredieten op

Crédit Agricole zegt per 1 mei alle doorlopende kredieten op

Crédit Agricole (Interbank, Ribank en Voorschotbank) heeft 90 miljoen euro gereserveerd om klanten te compenseren voor te hoge rentes op leningen. Ook gaat...

Kassa: verwijten Verbond raken kant noch wal

Kassa: verwijten Verbond raken kant noch wal

"De verwijten raken kant noch wal. Want de vergelijking in de uitzending tussen schade en premie is journalistiek volkomen legitiem, de juistheid van de berekening...

Woordvoerder Verbond: rare journalistiek van Kassa

Woordvoerder Verbond: rare journalistiek van Kassa

"Ik vind het maar rare journalistiek", aldus Oscar van Elferen, woordvoerder bij het Verbond van Verzekeraars, over de voor het Verbond redelijk onverwachte discussie...

Betalen ouderen te veel autopremie?

Betalen ouderen te veel autopremie?

Verzekeraars ontkennen, naar aanleiding van een item zaterdag bij Kassa, dat zij ouderen meer autopremie dan betalen dan het risico dat zij werkelijk vormen. Kassa...