Geschillencommissie laat Brand New Day PPI bijna 2.400 euro vergoeden

Kifid 2017 (deel logo)

De Geschillencommissie Financiële Dienstverlening (Kifid) laat Brand New Day PPI een klant 2.370 euro vergoeden. 

De commissie stond voor de vraag of Brand New Day PPI de consument de informatie heeft geboden nodig om een weloverwogen beslissing te nemen om al dan niet te switchen naar een ander beleggingsfonds. 

Naar het oordeel van de commissie "heeft de Bank niet onomstotelijk aangetoond dat Consument gedurende de periode van 30 september tot en met 27 december 2016 via de website toegang had tot de relevante koers- en fondsinformatie. Bij gebreke van voldoende feitelijke aanknopingspunten zal de Commissie naar billijkheid een vergoeding toewijzen, die zij begroot op 50 procent van het door Consument gevorderde bedrag zijnde 2.733 euro".

Brand New Day PPI stelt dat er wel degelijk informatie is geboden. Verder merkt ze op dat ze de consument zou hebben geadviseerd om niet te switchen. Dat hij toch veranderde van fonds en daardoor koersverlies leed, zou voor eigen rekening moeten komen.

Uitspraak 2017-831.

 

 

.

Reactie toevoegen

 
Verhoging risico-opslag van 0,2 naar 0,8 procent niet onredelijk

Verhoging risico-opslag van 0,2 naar 0,8 procent niet onredelijk

De verhoging van de risico-opslag op recreatiewoningen van 0,2 naar 0,8 procent door '(quasi) monopolist' Rabobank is niet onredelijk of onbillijk, oordeelt de Geschillencommissie...

Aanvaarding overeenkomst hoeft niet uitdrukkelijk

Aanvaarding overeenkomst hoeft niet uitdrukkelijk

Aanvaarding van een overeenkomst hoeft niet uitdrukkelijk plaats te vinden. Dat stelt de Geschillencommissie Financiële Dienstverlening in Uitspraak 2018-121. De...

Claimen binnen drie jaar

Claimen binnen drie jaar

Conform artikel 7:942 van het Burgerlijk Wetboek (BW) verjaart een rechtsvordering tegen een verzekeraar tot het doen van een uitkering door verloop van drie jaren...

Consument moet zelf polisblad controleren

Consument moet zelf polisblad controleren

De consument heeft de plicht om zelf het verstrekte polisblad te bestuderen en op juistheid te controleren. Die stelling betrekt de Geschillencommissie Financiële...

Geschillencommissie wijst claim van miljoen af

Geschillencommissie wijst claim van miljoen af

Een consument eist 1 miljoen euro vergoeding, de schade die hij zegt te hebben geleden wegens vermeend tekortschieten van zijn rechtsbijstanduitvoerder (SRK in opdracht...

Teleurgestelde verwachtingen...

Teleurgestelde verwachtingen...

Een kwestie van teleurgestelde verwachtingen. Van schending van de zorgplicht door de hypotheekadviseur is geen sprake. Dat stelt de Geschillencommissie Financiële...

Ommekomst...

Ommekomst...

London General nam te makkelijk aan dat een klant niet meer volledig arbeidsongeschikt was. Daarom moet de verzekeraar alsnog uitkeren van de Geschillencommissie...

Brommer geen rondvliegend voorwerp

Brommer geen rondvliegend voorwerp

Leren van Kifid-uitspraken SCHADE. Uit VVP 1 De geparkeerde bromfiets van de consument waait omver en raakt beschadigd. De polisvoorwaarden van zijn verzekering...

NNul op het rekest...

NNul op het rekest...

Verzekeraars hoeven de consument gedurende de looptijd van de verzekering niet te informeren over de prijsstelling van nieuwe vergelijkbare producten. De Geschillencommissie...

Zorgplicht vraagt actieve en voortdurende bemoeienis van adviseur

Zorgplicht vraagt actieve en voortdurende bemoeienis van adviseur

In het kader van de zorgplicht mag een consument van de verzekeringsadviseur gedurende de looptijd van de verzekering een actieve en voortdurende bemoeienis verwachten....