Grotere slagingskans op bindend hypotheekaanbod voor zzp'ers

Peter Komen

De Financiële Makelaar, FlexFront en VCN United Capital hebben de Inkomensanalyse voor zelfstandig ondernemers geïntroduceerd, een scan waarmee adviseurs zzp'ers een grotere slagingskans bieden om tot een bindend hypotheekaanbod te komen.

De inkomensscan van het Validatie instituut inkomensvaststelling Zelfstandigen (ViiZ), een initiatief van Rob Zwartjens en Peter Komen, voormalig eigenaar van De Financiële Makelaar. De scan is gebaseerd op de maatschappij specifieke criteria van achttien geldverstrekkers. "Op basis hiervan wordt vooraf het toetsinkomen bepaald. De adviseur biedt de ondernemer hierdoor een aanzienlijk grotere slagingskans om tot een bindend hypotheekaanbod te komen. Elke adviseur kan voor zijn klant gebruik maken van deze inkomensanalyse. Ook voor de rechtstreekse aanvragen", aldus de initiatiefnemers.

Er zijn bijna 1,5 miljoen zelfstandige ondernemers in Nederland. "Velen denken dat zij geen kans maken op een hypotheek. Dit is een verkeerde perceptie." Zowel adviseurs als geldverstrekkers hebben last van de inefficiëntie werkwijze voor het vaststellen van het inkomen waardoor de doorlooptijden hoog zijn en de conversie bij hypotheken voor ondernemers bijzonder laag, aldus de initiatiefnemers.

Om de scan in te zetten, hoeven adviseurs geen aanstelling te hebben bij de genoemde serviceproviders.

Reactie toevoegen

 
Laatste oproep: doe mee met het onderzoek Actief Klantbeheer

Laatste oproep: doe mee met het onderzoek Actief Klantbeheer

Doet u mee met het onafhankelijk onderzoek naar Actief Klantbeheer onder adviseurs? Het kost u slechts een paar minuten van uw tijd en u bewijst de financiële...

Branche-initiatief Actief Klantbeheer positief over AFM-principes

Branche-initiatief Actief Klantbeheer positief over AFM-principes

De negen partijen verenigd in het branche-initiatief Actief Klantbeheer zijn positief over de AFM-principesdoorlopende ondersteuning van klanten en zien de principes...

Serie Actief Klantbeheer, deel 11: mensen helpen, juist ook in slechte tijden

Serie Actief Klantbeheer, deel 11: mensen helpen, juist ook in slechte tijden

Er komen tal van wijzigingen af op huiseigenaren die gevolgen kunnen hebben voor de betaalbaarheid van de hypotheek. "Het is dan ook van belang om klanten op tijd...

Serie Actief Klantbeheer, deel 10: van modern visitekaartje naar slim actief beheer

Serie Actief Klantbeheer, deel 10: van modern visitekaartje naar slim actief beheer

"Wie weet wat er loopt bij z’n relaties en daar proactief op inspeelt, blijft ertoe doen: er valt wat te besparen op de hypotheek, het verzekeringspakket...

Groen licht voor opleiding Actief Klantbeheer

Groen licht voor opleiding Actief Klantbeheer

De opleiding Actief Klantbeheer gaat na een geslaagde pilot officieel op 2 december 2021 van start. De opleiding is ontwikkeld in het kader van het initiatief...

Serie Actief Klantbeheer, deel 9: kwalijk misverstand Consumentenbond biedt ook kansen

Serie Actief Klantbeheer, deel 9: kwalijk misverstand Consumentenbond biedt ook kansen

"Welke hulp heb je tussentijds nodig bij hypotheken met een rentevaste periode van 20 jaar?' Met deze retorische vraag stelde de Consumentenbond de waarde van...

Doe mee met het onderzoek Actief Klantbeheer onder adviseurs!

Doe mee met het onderzoek Actief Klantbeheer onder adviseurs!

Doet u mee met het onafhankelijk onderzoek naar Actief Klantbeheer onder adviseurs? Het kost u slechts een paar minuten van uw tijd en u bewijst de financiële...

Serie Actief Klantbeheer, deel 8:  waagt u de sprong?

Serie Actief Klantbeheer, deel 8: waagt u de sprong?

"We willen het allemaal. Loyale klanten. Loyale klanten zijn binnen handbereik als u uw mindset hierop aanpast. Adviseren over een passende financiële oplossing,...

Serie Actief Klantbeheer, deel 7:  versla de varkenscyclus!

Serie Actief Klantbeheer, deel 7: versla de varkenscyclus!

"Je ziet het op dit moment gebeuren. Er zijn relatief veel nieuw toetredende financieel dienstverleners op de hypothekenmarkt. Oud-werknemers van banken die voor...

Serie Actief Klantbeheer, deel 6: maak er een gezond businessmodel van

Serie Actief Klantbeheer, deel 6: maak er een gezond businessmodel van

“Adviseurs zijn geen filantropische instellingen. Actief klantbeheer kost een adviseur tijd en diezelfde tijd is zo hard nodig om klanten te helpen bij nieuwe...