"Hagelstorm perste werk van maanden samen in één weekend"

Jan-Willem van der Pijl

Een expert van Achmea doet in een blog op de Achmea-site verslag van de drukke werkzaamheden na de enorme hagelschade in juni in Someren en omgeving.

Teammanager Jan-Willem van der Pijl spreekt van "het werkaanbod van eerst weken, later maanden, samengeperst in één weekend".

Experts reden volgens Van der Pijl uit alle hoeken van het land naar Someren. "Ze bleven in hotels overnachten om de volgende morgen extra vroeg te kunnen beginnen. We belden ook maar gewoon onuitgenodigd aan, want we waren er toch. En veel mensen waren vast wel bij Interpolis of Centraal Beheer verzekerd.Zo ontstonden sommige schaderapporten al voordat de schades waren gemeld! Dit ging wekenlang door.

"Met onze computergestuurde hagelscanner hebben we duizenden beschadigde auto's in recordtijd laten scannen om zo de schade te bepalen.

"Inmiddels zijn er al duizenden schades zoals dat heet afgerapporteerd. Oftewel alles is geregeld voor de klant. Helaas kunnen we niet iedereen even snel helpen, bijvoorbeeld omdat de schade groot is. Of omdat onze partners, zoals dakdekkers, een wachtlijst hebben."

Reactie toevoegen

 
Fors meer juridische geschillen in aanloop naar Black Friday

Fors meer juridische geschillen in aanloop naar Black Friday

Het aantal juridische geschillen tussen consumenten en webshops laat ten opzichte van 2021 een verdriedubbeling zien, dat blijkt uit cijfers van verzekeraar Interpolis....

"Zorg bij mkb over conflcten over hogere salarissen"

"Zorg bij mkb over conflcten over hogere salarissen"

Mkb'ers zoeken steeds vaker nieuwe werknemers onder ouderen en mensen met een beperking en hebben tegelijkertijd zorgen over mogelijke conflicten met de huidige...

Auto en verzekering geïntegreerd

Auto en verzekering geïntegreerd

“Voor de verzekering wordt alleen naar de risico’s van het object, de Lightyear, gekeken en niet naar de verzekeringnemer.” Aldus Interpolis en...

“Waken voor een najaar met toenemend verzuim”

“Waken voor een najaar met toenemend verzuim”

Interpolis constateert een flinke toename van het aantal verzuimmeldingen en roept op aandacht te houden voor maatregelen tegen corona. René Voets, directeur...

Meer zzp'ers ervaren wanbetalingen opdrachtgevers

Meer zzp'ers ervaren wanbetalingen opdrachtgevers

"Verontrustend is dat ten opzichte van februari dit jaar een groeiende groep te maken heeft met wanbetalingen van opdrachtgevers", aldus  René Voets,...

Mkb-er maakt zich flink meer zorgen over bedrijfsongevallen

Mkb-er maakt zich flink meer zorgen over bedrijfsongevallen

Neem de tijd om medewerkers in te werken. Hiermee voorkomen werkgevers vervelende bedrijfsongevallen en verder oplopen van het ziekteverzuim. Aldus Interpolis. Uit...

Eén op de zes Nederlanders heeft geen rookmelders

Eén op de zes Nederlanders heeft geen rookmelders

Tot nu toe heeft zeventien procent van de Nederlanders geen rookmelder in huis, blijkt uit de WoonMonitor van Interpolis. De voornaamste reden om rookmelders niet...

Interpolis: mkb'ers hebben flinke zorgen over inflatie

Interpolis: mkb'ers hebben flinke zorgen over inflatie

"Twee op de vijf mkb’ers maken zich zorgen over de impact van de toenemende inflatie op de bedrijfsresultaten. Opvallend is dat zij daarbij ook vrezen voor...

"Gebruik mobiele telefoon in verkeer mag niet normaal worden"

"Gebruik mobiele telefoon in verkeer mag niet normaal worden"

De mobiele telefoon wordt steeds vaker in het verkeer gebruikt. Waar in 2017 66 procent van de Nederlanders aangaf dit weleens te doen, is dit inmiddels opgelopen...

Flinke stijging ziekteverzuim door vervallen thuiswerkadvies

Flinke stijging ziekteverzuim door vervallen thuiswerkadvies

Mede door het afschaffen van het thuiswerkadvies, aldus Interpolis, is er een flinke stijging van het ziekteverzuim te zien. Het ziekteverzuim van werknemers van...