Ing blijft woonbootbezitter bedienen

ING (logo)

ING blijkt toch niet helemaal gestopt met hypotheken voor woonboten. Bestaande klanten kunnen hun hypotheek nog steeds verhogen.

ING informeerde woonbootbezitters in maart over haar besluit te stoppen met het verstrekken van nieuwe Watervilla-hypotheken per 1 oktober. Inmiddels heeft ING klanten laten weten "dat we besloten hebben om voor bestaande klanten de mogelijkheid tot verhoging van de Watervilla-hypotheek te continueren. Hiermee komen we tegemoet aan uw toekomstige woonwensen. Zoals wij eerder al aangegeven hebben, blijft uw huidige Watervilla-hypotheek doorlopen volgens de bestaande condities. Verder kunt u natuurlijk altijd contact met ons opnemen om uw hypotheek te laten aanpassen."

De aankondiging van ING te stoppen met hypotheken voor woonboten, waardoor er nog maar één aanbieder zou overblijven, leidde zelfs tot Kamervragen. De Landelijke Woonboten Organisatie (LWO) startte de actie 'Boot van de Rekening'.

Reactie toevoegen

 
ING-medewerkers gaan opnieuw actievoeren voor betere cao

ING-medewerkers gaan opnieuw actievoeren voor betere cao

ING-medewerkers gaan 20 december opnieuw actievoeren voor een betere cao.  De kerstactie wordt georganiseerd door FNV, CNV en De Unie. De medewerkers accepteren...

Vakbonden: onrust medewerkers ING Bank groeit

Vakbonden: onrust medewerkers ING Bank groeit

"De onrust bij medewerkers van de ING bank groeit nadat de top van de bank deze week een nieuw loonbod op tafel legde. Medewerkers, die vorige week nog massaal naar...

Het fundament van de financiële gezondheid van consument en adviseur

Het fundament van de financiële gezondheid van consument en adviseur

(Partner in Kennis ING in VVP Special Actief Klantbeheer, oktober 2022) De woning-en hypothekenmarkt is altijd in beweging. Dan is er niet altijd voldoende tijd...

Klant heeft nog veel meer te bieden

Klant heeft nog veel meer te bieden

(Rondetafelgesprek VVP Special Actief Klantbeheer, oktober 2022) De waan van de dag drukt actief klantbeheer wel eens naar de achtergrond. Zeker als klanten in...

Adviseurs maken hét verschil met digitalisering

Adviseurs maken hét verschil met digitalisering

(Partner in kennis ING in katern Digitale Revolutie in VVP 4-2022) Is er wel sprake van een digitale revolutie, zoals de titel van dit VVP-katern suggereert? Of...

Kifid: ING moet BKR-registraties verwijderen

Kifid: ING moet BKR-registraties verwijderen

(Kifid-uitspraak GC 2022-0696, bindend) Een consument heeft een klacht ingediend over de registraties in het CKI en gesteld dat de registraties niet proportioneel...

ING maakt CO2-voetafdruk inzichtelijk voor klanten

ING maakt CO2-voetafdruk inzichtelijk voor klanten

Vanaf nu kunnen ING-klanten die dat willen in de ING App en op Mijn ING zien wat de CO2-uitstoot is van hun uitgaven. De zogenoemde Voetafdruk Inzicht is een proef...

Duurzaamheid definitief op radar hypotheekadviseur

Duurzaamheid definitief op radar hypotheekadviseur

Duurzaamheid staat definitief op de radar van de hypotheekadviseur. Het onderwerp komt in bijna ieder hypotheekgesprek (84 procent) ter sprake en wordt vaak door...

ING Woonbericht: meeste zorg om extreem weer

ING Woonbericht: meeste zorg om extreem weer

De grootste zorgen van huizenbezitters hebben te maken met de risico' s van extreem weer. De helft van de starters op de woningmarkt laat gebieden met een hoog omgevingsrisico...

NHG, Aegon, BLG, Florius, ING en VEH starten pilot 'Duurhuur'

NHG, Aegon, BLG, Florius, ING en VEH starten pilot 'Duurhuur'

Aegon, BLG Wonen, Florius, ING, Vereniging Eigen Huis en NHG starten gezamenlijk de pilot ‘Duurhuur’. Hiermee willen zij huurders met hoge huurlasten...