Intermediair: Stad Holland beste zorgverzekeraar

Jurjen Oosterbaan NIEUW 2018

Het intermediair vindt Stad Holland de beste zorgverzekeraar (8,4), gevolgd door ONVZ (7,7) en De Amersfoortse (7,3). Dit blijkt uit het jaarlijks Zorgonderzoek van Bureau DFO. De resultaten van het onderzoek zijn gebaseerd op 726 waarnemingen.

Bij gemiddeld 15 procent van de particuliere huishoudens die klant zijn van een advieskantoor wordt ook de zorgverzekering verzorgd. Van de deelnemers aan het onderzoek voorziet 62 procent in de komende drie jaar een stijging van het aantal bij het kantoor afgesloten zorgverzekeringen.

Respondenten geven aan dat 80 procent van de zorgpolissen die via hun kantoren worden afgesloten restitutiepolissen betreffen. Dit beeld wijkt sterk af van het landelijke beeld. In 2017 had circa driekwart van de verzekerden een naturapolis, bijna 20 procent een restitutiepolis en 5 procent een combinatiepolis.

Zorgverzekeringen maken niet vaak deel uit van een serviceabonnement bij de respondenten. Meer dan de helft, (53%) van de deelnemers biedt niet een dergelijk abonnement aan. De 47% die dat wel doet heeft maar in 11% van de gevallen de zorgverzekering in het abonnement zitten.

Jurjen Oosterbaan Martinius, directeur Bureau DFO: “Gelet op de demografische ontwikkelingen zoals die zich in Nederland voordoen is het met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid te voorspellen dat de financiering van de gezondheidszorg in de komende jaren een steeds groter maatschappelijk thema zal worden. Ook is het voorspelbaar dat ook op dit gebied aan burgers een steeds grotere eigen verantwoordelijkheid wordt opgelegd om een deel van de financiering van de gewenste zorg zelf te organiseren. Elementen van gezondheidszorg zullen daardoor in steeds meer verzekeringen een rol gaan spelen. Velen hebben misschien even vreemd opgekeken toen opleidingsinstituut Lindenhaeghe aankondigde met een opleiding te komen die financieel adviseurs helpt in het adviesgesprek eventuele tekenen van dementie bij de gesprekspartner te herkennen. Toch is dit niet meer dan logisch indien je als adviseur echt de belangen van je klanten wilt dienen en beseft dat er in Nederland op dit moment 270.000 mensen met dementie zijn, waarvan maar liefst 12.000 jonger dan 65 en dit aantal, rond 2024 zal doorgroeien naar 500.000 tenzij voor die tijd medische ontwikkelingen deze trend doorbreken. Zo zal de financieel adviseur op steeds meer gebieden van de financiële dienstverlening te maken krijgen met onderwerpen op het gebied van gezondheidszorg. Vanuit die verwachting bezien denken wij dat financieel adviseurs er goed aan doen om onder meer via de zorgverzekeringen betrokken te blijven bij de ontwikkelingen in die gezondheidszorg.”

 

Reactie toevoegen

 

Reacties

Jacques A. de Bot - De Verzekeringsxpert 18 oktober 2018

Gefeliciteerd Stad Holland! Maar mag ik opmerken, dat de ONVZ een echte zuivere restitutieverzekeraar, een meer uitgebreide aanvullende verzekering aanbiedt!

Vanuit CRM naar klantcontact  (extra workshop VVP Event Communicatie)

Vanuit CRM naar klantcontact (extra workshop VVP Event Communicatie)

"Wij doen onze activiteiten met altijd één doel voor ogen: het beter en mooier voor uw klant maken. Uw klanten zijn uw meest waardevolle bezit. Met...

DFO niet blij met Aflossingsblij

DFO niet blij met Aflossingsblij

Bureau DFO plaatst grote vraagtekens bij de actie Aflossingsblij van de gezamenlijke banken. In zijn Wft-nieuwsbrief stelt het bureau: "Wij onderschrijven het belang...

Oosterbaan: woordvoerders moeten minder zwijgen

Oosterbaan: woordvoerders moeten minder zwijgen

"Woordvoerders moeten minder zwijgen en meer naar de kern van hun vak terugkeren: het woord voeren", aldus Jurjen Oosterbaan Martinius directeur Bureau DFO in een...

VVP Event Communicatie: hoe communiceer je de waarde van vertrouwen?

VVP Event Communicatie: hoe communiceer je de waarde van vertrouwen?

Wat moeten klanten weten en hoe zorg je ervoor dat klanten vertrouwen hebben in de communicatie van je advieskantoor? Als geen ander weet Jurjen Oosterbaan Martinius...

Relevante verschillen in kwaliteit dienstverlening ORV-verzekeraars

Relevante verschillen in kwaliteit dienstverlening ORV-verzekeraars

Financieel dienstverleners signaleren relevante verschillen in de kwaliteit van dienstverlening van ORV-verzekeraars. Dat blijkt uit het Bureau DFO Onderzoek Overlijdensrisicoverzekering...

Stilzitten bij ORV geen optie

Stilzitten bij ORV geen optie

"Wij denken dat deze tool het adviseurs mogelijk maakt om zeer snel op de te verwachten publiciteit te anticiperen." Aldus Bureau DFO over de tool die de Nationale...

AFM op VVP Event Communicatie

AFM op VVP Event Communicatie

Met welk oog kijkt de toezichthouder naar de communicatie van uw advieskantoor? Op 28 november geeft de AFM op het VVP Kennisevent Communicatie tips voor assurantiekantoren. Het...

Twijfel over aanbeveling CDFD

Twijfel over aanbeveling CDFD

Jurjen Oosterbaan Martinus, directeur Bureau DFO, twijfelt over een aanbeveling van de CDFD. In een blog op het New Financial Forum schrijft hij dat de samenleving...

Output adviespakket moet toonbaar zijn voor consument

Output adviespakket moet toonbaar zijn voor consument

Financieel adviseurs vinden het belangrijk dat de output van de automatisering tools waarvan men gebruikmaakt, ook toonbaar is voor consumenten. Dit is één...

Wat doet u eigenlijk?

Wat doet u eigenlijk?

Waarom mag de voetballer vele miljoenen per jaar verdienen? Omdat wij met zijn allen zien dat hij op het beslissende moment net dat tikje met zijn schoen geeft waardoor...