Kifd ontwikkelt applicatie hersteladvies
Het Kwaliteit Instituut Financiële Dienstverlening (KIFD) heeft in eigen beheer een applicatie ontwikkeld voor hersteladviezen beleggingsverzekeringen.
Frank Jansen, oprichter KIFD: "Onvrede over de beperkingen van bestaande software voor financieel advies, complexe fiscale regels en de wens van marktpartijen om op eenvoudige wijze te voldoen aan de eisen gesteld in de Wft en diverse leidraden van de AFM hebben KIFD er toe gezet de applicatie te ontwikkelen. Daarnaast vormt de onrust veroorzakende maatschappelijke discussie omtrent beleggingsverzekeringen een duidelijke inspiratiebron."
Voor de applicatie is een beknopte productbrochure beschikbaar via de website van KIFD (www.kifd.nl).
Reactie toevoegen
BEROEP – De bank mag een onbewerkte kopie van het ID-bewijs van de klant vastleggen en bewaren. Met die uitspraak overrulede de Commissie van Beroep de uitspraak...
Consument claimt ten onrechte lagere advieskosten
(Kifid-uitspraak GC 2020-1061) Consument heeft een klacht ingediend, omdat de factuur voor de advieskosten van de adviseur (4.985 euro) afwijkt van hetgeen volgens...
AFM: activering consumenten met woekerpolis afgerond
Verzekeraars hebben hun klanten met een beleggingsverzekering gewezen op de mogelijkheden om hun financiële situatie te verbeteren. In 9 procent van de gevallen...
Tekortschieten bij hersteladvies kost adviseur vier mille
De Geschillencommissie Financiële Dienstverlening laat een adviseur 4.000 vergoeden aan een klant. Dit omdat de adviseur niet heeft voldaan aan hetgeen ter...
Allianz bereikt akkoord met claimstichtingen
Allianz heeft een akkoord bereikt met Woekerpolis.nl, Consumentenclaim en Stichting Woekerpolisproces over het tegemoetkomen van polishouders van beleggingsverzekeringen...
Moet verzekeraar gedane uitkering bewijzen?
LEVEN – In 2000 valt een levensverzekering vrij van 5.516 gulden. Zestien jaar later, op 11 april 2016, meldt de verzekerde aan de verzekeraar dat de uitkering...
Kifid nuanceert toepassing hersteladvies
Verzekeraars zijn niet verantwoordelijk en aansprakelijk voor (de kosten van) een deugdelijk hersteladvies. Aldus de Geschillencommissie Financiële Dienstverlening...
Een hersteladvies hoeft volgens de Geschillencommissie Financiële Dienstverlening (Kifid) niet per se in te houden dat de oorspronkelijke doelstelling alsnog...
Verbond: onafhankelijk loket hersteladvies
Het Verbond van Verzekeraars werkt aan een onafhankelijk adviesloket waar consumenten kosteloos hersteladvies kunnen krijgen. Dat schrijft het Verbond in een reactie...
Merkwaardige desinteresse bij klanten
"Ik ervaar geen wantrouwen bij de consument maar een merkwaardige desinteresse: verbeteringsvoorstellen van tienduizenden euro's worden voor kennisgeving aangenomen,...