Klap lanceert customer self Service bij schade

Klap EMS Nederland

Klanten van Klap kunnen voortaan eenvoudige AVP-, inboedel- en opstalschades zelf afhandelen. De Amsterdamse assurantiemakelaar is hiervoor een samenwerking aangegaan met EMS Claims Service Provider.

Carel Kuiper (ex Dekra) en Henk van Calcar (ex Erasmus) willen met hun bedrijf EMS niet minder dan een revolutie ontketenen in de schadebehandelingsmarkt. Zij haken in op de noodzaak van de financiële en verzekeringswereld om processen efficiënter te laten verlopen door middel van digitalisering en outsourcing. "Het melden en afwikkelen van een schade is nu een mens-, papier- en tijdsintensief proces. Met onze customer self service-applicatie, de Claimsengine, hoeft er bij bulkschades geen mens meer aan te pas te komen. Maar ook als er door de verzekeraar of opdrachtgever niet gekozen wordt voor directe afhandeling door de verzekerde zelf ontstaat er een aanzienlijke besparing op de behandelingskosten van de medewerker. Deze kan de applicatie gebruiken en met de verzekerde aan de telefoon de schade direct afwikkelen. Dit werk kan ook door een callcenter of een stagiaire worden gedaan."

Via een internetverbinding met zijn makelaar of verzekeraar kan een verzekerde de schade zelf melden. Vervolgens wordt hij door het geautomatiseerde schadeafwikkelingsysteem geleid aan de hand van door het systeem gestelde vragen. Er zijn verschillende uitkomsten mogelijk: geen dekking, directe uitkering of herstelactie dan wel binnen een af te spreken responstijd contactopname door een schadebehandelaar bij eventuele aanvullende vragen. Bij de keuze voor (natura)herstel wordt de verzekerde voor een afspraak gebeld door één van de vaste herstelpartners van EMS. Uiteraard kan de verzekeraar ook zelf een herstelpartner benoemen.

 

Binnenkort ook autoschades

"Uit efficiency- en kostenoverwegingen streven wij ernaar zoveel mogelijk werkzaamheden geautomatiseerd te krijgen middels straight through processing: acceptatie, schade en administratie", zegt Klap-directeur Jorg Roodbeen. "Voor offerte- en acceptatiewerkzaamheden zijn we hier al heel ver in, maar voor de schadeafwikkeling waren er nog slagen te maken. De oplossing van EMS komt ons wat dit betreft volledig tegemoet."

Na een succesvolle pilot van drie maanden binnen Klap en online-poot United Insurance besloot de assurantiemakelaar over te gaan tot invoering van customer self service. Voorlopig wordt de nieuwe applicatie alleen gebruikt voor eenvoudige avp-, inboedel- en opstalschades, maar in de loop van volgend jaar ook voor auto- en reisschadeclaims en overige particuliere schades.

Reactie toevoegen

 

Reacties

Jorg Roodbeen - 29 oktober 2015

Zelfde reactie als op AM Web op vergelijkbare zorgen van collega's: "De toegevoegde waarde van een goede adviseur zit niet in administratieve processen. Daar heb je excellente IT oplossingen voor en die zetten wij waar dit een betere keuze is in. Onze toegevoegde waarde (waaronder ook onze internetmerken zoals UnitedInsurance.nl of Beroepspolis.nl ea) zit in de tijd die onze hoog opgeleide adviseurs overhouden om de juiste aandacht te geven aan de klant. Zodat de ondernemer onbezorgd onderneemt en de consument zorgeloos leeft."

Ton Gabriëls - 27 oktober 2015

@KLAP, Volgens mij geeft U zo het beste klant-kontakt uit handen. Schade is volgens mij HET MOMENT om je toegevoegde waarde als Tsp. te bewijzen. Persoonlijk kontakt met de bekende adviseur stelt relatie vaak al gerust bij schade. Veel succes om de klant centraal te hebben/houden.

Frans Lampe - 26 oktober 2015

De medewerker aan de telefoon heeft dus zelfs geen WFT-basis nodig? Want daar worden geen vragen aan gesteld?

Jan Willem Bredius vertrekt bij Klap

Jan Willem Bredius vertrekt bij Klap

Bij assurantiemakelaar Klap vertrekt Jan Willem Bredius per 1 juli als algemeen directeur. Jorg Roodbeen volgt hem op. Bredius, die bijna 25 jaar lang verbonden...

Aanbod via Beroepspolis.nl uitgebreid

Aanbod via Beroepspolis.nl uitgebreid

Per direct kan een groot aantal nieuwe beroepen zich online verzekeren voor beroepsaansprakelijkheid bij Beroepspolis.nl. Met een aanbod voor ruim 80 beroepen en...