Leo de boer in Raad van Advies Aplaza

Aplaza (logo)

Leo de Boer, directeur Verbond van Verzekeraars, treedt per 1 juli toe tot de Raad van Advies van Aplaza.

Met de benoeming van Leo de Boer zijn alle partijen op het gebied van ketenintegratie in de verzekeringswereld betrokken bij de verdere ontwikkeling en uitbouw van Aplaza. De bestaande leden zijn Wim Heeres (voorzitter Adfiz), Michael de Nijs (directeur Voogd en Voogd/bestuurslid NVGA) en Fred de Jong (onafhankelijk onderzoeker/consultant).

De Boer treedt graag toe tot de Raad van Advies – onlangs heeft het Verbond van Verzekeraars samen met drie gelieerde stichtingen een convenant ondertekend om te komen tot een Data Competence Centre. Data zijn de grondstof van de toekomst. Ontwikkelingen gaan snel. De opkomst van nieuwe datatrends en het samengaan van bestaande dataorganisaties vraagt om een gezamenlijke aanpak van de verzekeringsbranche, aldus De Boer.

 

Reactie toevoegen

 
Strijd om klantrelatie bepaalt  toekomst  verzekeraar

Strijd om klantrelatie bepaalt toekomst verzekeraar

Is de verzekeraar in 2020 vooral een risicodrager ‘onder de motorkap’ of een full service dienstverlener voor zijn klanten? En doen verzekeraars dit...

DAK sluit aan bij Aplaza

DAK sluit aan bij Aplaza

"Vooral in het provinciale kanaal waar de mate van digitalisering verschilt per maatschappij, biedt de samenwerking met Aplaza meer gemak met DAK voor onze...

Verzekeraars meer 'streetwise' bij aanpak fraude

Verzekeraars meer 'streetwise' bij aanpak fraude

Verzekeraars hebben in 2016 21 procent meer fraudeonderzoeken gemeld bij het Centrum Bestrijding Verzekeringscriminaliteit (CBV) van het Verbond van Verzekeraars....

Verbond boos over tendentieus bericht Focwa

Verbond boos over tendentieus bericht Focwa

"Met verbazing heb ik uw uitspraak gelezen dat verzekeraars het kwaliteitsniveau van schadeherstel in gevaar brengen. Een uitspraak die u op geen enkele wijze...

Cybercrime kost miljarden, maar niemand verzekert zich

Cybercrime kost miljarden, maar niemand verzekert zich

"Grote branden zorgen voor 600 miljoen euro schade. Cyberincidenten kosten jaarlijks 10 miljard euro, maar daar verzekeren maar weinigen zich tegen”,...

"Cyberverzekering echte kans in de markt"

"Cyberverzekering echte kans in de markt"

Cyberverzekeringen vormen echt een kans voor de Nederlandse verzekeringsmarkt, maar komen desondanks maar langzaam op gang. Dat zegt Verbondsdirecteur Leo de Boer...

Verbond: Big Data vraagt om Big ethics

Verbond: Big Data vraagt om Big ethics

“Maatschappelijke acceptatie is een belangrijke factor om Big Data een kans te geven. Big Data vraagt om big ethics”, aldus Verbondsdirecteur Leo de...

Onderlinge 's Gravenhage sluit aan bij Aplaza

Onderlinge 's Gravenhage sluit aan bij Aplaza

Onderlinge 's Gravenhage is een samenwerking aangegaan met het digitale transactieplatform Aplaza. Adviseurs die gebruikmaken van Aplaza en samenwerken met de Onderlinge...

Verbond komt met eigen definitie geautomatiseerd advies

Verbond komt met eigen definitie geautomatiseerd advies

In een reactie op het consultatiedocument Wijzigingsbesluit financiële markten pleit het Verbond van Verzekeraars voor een andere defintie van geautomatiseerd...

Durf radicaal te vernieuwen

Durf radicaal te vernieuwen

Incrementele innovatie – vernieuwing die voortbouwt op het bestaande – is ook belangrijk. Maar volgens Leo de Boer (Verbond van Verzekeraars) en Peter...