"Maak verzekering zonder uitsluitingen"

Hendrik Noorderhaven LI

"Ik zou als verzekeraar mensen bewust maken wat ze wél bij ons kunnen claimen en niet te veel nadruk leggen op de uitsluitingen. Sterker nog, als ik verzekeraar was, zou ik meteen een verzekering maken zonder uitsluitingen.” Dat zegt Hendrik Noorderhaven van Lennoc Flight Intelligence (euclaim.nl) in het tweede van de reeks interviews over transparantie op de website van het Verbond van Verzekeraars.

Noorderhaven: "In zijn algemeenheid kunnen verzekeraars het voor de klant makkelijker en inzichtelijker maken. Niemand leest die kleine lettertjes en is ook niet geïnteresseerd in al die uitsluitingen. Waarom zien we nooit in de krant een boodschap á la ‘als u bij ons verzekerd was, dan had u dit en dat gekregen’?"

Noorderhaven mist duidelijk nazorg: "Ik bleek niet van mijn tussenpersoon af te kunnen zonder de zorgverzekering op te zeggen. Ik heb met één druk op de knop de verzekering opgezegd en een nieuwe afgesloten. Ik had die man al tien jaar niet gezien! 

"Als ik een huis koop, sluit ik een brand- en inboedelverzekering af. Daar kijk ik nooit meer naar om. In die zin vraag ik me wel eens af waarom die brandverzekeraar niet zo nu en dan bij me aanklopt. Een klant vindt dat fijn. Hij is allang vergeten wat hij heeft. Die zorgverzekeraar komt elk jaar voorbij. Dat is misschien wat veel, maar ik denk dat het in de andere verzekeringsbranches wel beter kan.”

Reactie toevoegen

 
Transparantie: CFD hekelt in open brief verzekeraarslobby

Transparantie: CFD hekelt in open brief verzekeraarslobby

"Via de lobby op alle mogelijke manieren het verdienmodel van verzekeraars proberen te verbeteren is onbehoorlijk." Aldus CFD in een open brief aan minister Hoekstra...

Het steekspel rondom provisietransparantie bij volmachten

Het steekspel rondom provisietransparantie bij volmachten

(door Richard Meinders, SVC Groep) Op 1 juli publiceerde minister Hoekstra zijn concept Wijzigingsbesluit financiële markten 2021. Een van de onderdelen van...

Adfiz: nu niet doorslaan bij transparantie

Adfiz: nu niet doorslaan bij transparantie

Adfiz vindt de ideeën van Financiën over transparantie in balans, maar noemt het zaak nu niet door te slaan. Adfiz in haar reactie op de vrijdag gesloten...

Transparant zijn over dienstverlening

Transparant zijn over dienstverlening

(Adfiz in VVP 01-2020) Voor een goed klantbegrip is het cruciaal dat de nadruk ligt op de waarde en opbrengst van de dienstverlening. Het ‘transparantievraagstuk’...

Adfiz: kennisportaal Transparantie in Dienstverlening

Adfiz: kennisportaal Transparantie in Dienstverlening

Adfiz heeft donderdag voor haar leden het nieuwe kennisportaal Transparantie in Dienstverlening geopend. Dit na afloop van een seminar voorafgaand aan de Nieuwjaarsbijeenkomst....

Transparantie? Ten aanzien van de juiste zaken graag!

Transparantie? Ten aanzien van de juiste zaken graag!

Het begin van een nieuw jaar is altijd een goed moment om terug te kijken en vooruit te kijken. Als adviseur bevindt u zich in een branche die als geen ander altijd...

"De toegang tot de adviesmarkt is beperkter geworden”

"De toegang tot de adviesmarkt is beperkter geworden”

"De toegang tot de adviesmarkt is beperkter geworden." Dat zegt Bernardo Walta, directeur commercie van De Goudse, in de reeks gesprekken over provisietransparantie...

Appels en peren

Appels en peren

In aanloop naar de evaluatie van het provisieverbod verschijnt binnenkort een Position Paper van het Verbond. Het zou mij niet verbazen als de verzekeraars pleiten...

"Transparantie vereist andere bestuurders"

"Transparantie vereist andere bestuurders"

"Wil de financiële sector transparanter worden, dan is een ander type bestuurders nodig." Aldus mede-oprichter Arne van der Wal van Follow the Money...

"Transparantie kan leiden tot minder vertrouwen"

"Transparantie kan leiden tot minder vertrouwen"

"Transparantie kan ook leiden tot daling van vertrouwen in de toezichthouder. Empirisch onderzoek naar de effecten van transparantie op vertrouwen is daarom...