Monuta wijzigt voorwaarden gratis kinderverzekering
Monuta heeft de voorwaarden rondom de gratis kinderverzekeringen verruimd.
Voor deze verzekering geldt sinds 2012 een wachttijd van drie maanden. "We kregen regelmatig vragen omdat ouders het niet prettig vinden dat hun kinderen niet direct verzekerd zijn. Om tegemoet te komen aan de klantbehoefte, wijzigen we de voorwaarden. Wanneer in de wachttijd een kind overlijdt als direct gevolg door een ongeval, dan dekt de verzekering de uitvaartkosten tot maximaal de hoogte van de uitvaartverzekering van een van de ouders. Door deze toevoeging halen we een onzekerheid weg bij onze klanten en houden we frauduleus handelen nog steeds tegen. Deze maatregel geldt ook voor klanten die het verzekerd bedrag verhogen. De nieuwe voorwaarden worden uiterlijk begin volgend jaar geïntroduceerd. Omdat het een verbetering van de voorwaarden betreft, handelen we er nu al wel naar."
Reactie toevoegen
Monuta: krimp aanbod uitvaartverzekeringen tegen gaan
Monuta pleit er in het jaarverslag 2021 voor de krimp in het aanbod van uitvaartverzekeringen tegen te gaan. Monuta: “Op dit moment bestaat de markt van uitvaartverzorgers...
Kosten graf verder gestegen naar gemiddeld 3.111 euro
Gemiddeld betalen we in Nederland nu 3.111 euro (2021: 3.036 euro) voor een eenpersoons particulier graf op een begraafplaats. Voor een crematie met gebruik van...
Monuta: driekwart Nederlanders kiest voor conservatief afscheid
Driekwart van de Nederlanders kiest voor een conservatief afscheid, ook al zijn de mogelijkheden bijna eindeloos. De helft van de ondervraagden kiest voor het cliché...
Miss Montreal nieuw in Monuta Uitvaartmuziek Top 10
Miss Montreal’s ‘Door de wind’, een lied van Stef Bos gezongen tijdens Beste Zangers 2020, is binnengekomen op nummer 4 in de landelijke Monuta...
75 euro blijft bij intermediairs meest populaire bedrag voor uitvaartadvies
Ruim een derde van de intermediairs brengt eenmalig 75 euro in rekening voor uitvaartadvies. Daarmee is dit (nog steeds) het meest populaire bedrag voor uitvaartadvies....
Monuta brengt affiliate marketing-programma exclusief onder bij Daisycon
Monuta heeft haar affiliate marketing-programma voor uitvaartverzekeringen exclusief ondergebracht bij Daisycon, onderdeel van marketingcollectief Linehub. Sinds...
Monuta lanceert nieuwe merkcampagne ‘Open over afscheid’
Open zijn over afscheid uit liefde voor je dierbaren. Dat staat centraal in de nieuwe merkcampagne van Monuta. Yolanda Wouters, marketingcommunicatiemanager bij...
Frank Fransen vertrekt bij Monuta
Frank Fransen, directeur Verzekeringen, neemt afscheid van Monuta. Na een dienstverband van bijna dertien jaar gaat Fransen een nieuwe uitdaging aan als directeur...
Oversterfte drukt winstbijdrage Monuta Verzekeringen
Het verzekeringsbedrijf van Monuta zag zijn winstbijdrage dalen door met name een stijging van de uitkeringslast als gevolg van de oversterfte in 2020. Quinten Fraai,...
Monuta: gemeenten moeten transparanter communiceren over grafkosten
Jaarlijkse prijsstijgingen van gemeentelijke begraafplaatsen kunnen oplopen tot 1.271 euro. Gemiddeld kost in Nederland een eenpersoons particulier graf op een begraafplaats...