Nauwe samenwerking Delta Lloyd en Voogd & Voogd

Harry van der Zwan 2015

Delta Lloyd en Voogd & Voogd gaan intensief samenwerken op het gebied van schadeverzekeringen. De serviceprovider richt hiervoor een nieuw bedrijf op, onder Delta Lloyd-label, voor de uitvoering van de acceptatie, mutaties en claimafhandeling van de particuliere schadeverzekeringen. Delta Lloyd blijft risicodrager en verstrekt een volmacht aan de nieuw op te richten onderneming.

Het nieuwe bedrijf, dat vanaf 2017 operationeel moet zijn, opereert onafhankelijk van de andere activiteiten van Voogd & Voogd. Delta Lloyd blijft de productontwikkeling, marketing en verkoopondersteuning uitvoeren. Voogd & Voogd beschikt over een hoogwaardige IT-organisatie, waardoor de kwaliteit en efficiëntie in de digitale dienstverlening van Delta Lloyd naar klanten en adviseurs verder zal verbeteren, en de beoogde groei tegen gezonde marges in de particuliere schademarkt mogelijk wordt.

Volgens Harry van der Zwan,algemeen directeur Schade bij Delta Lloyd, sluit de samenwerking aan bij de strategische keuzes van Delta Lloyd om op deelgebieden allianties en partnerships te vormen en de efficiëntie van processen verder te vergroten. Dit heeft naar verwachting in de toekomst een positief effect op de combined ratio van schade particulier. Hierbij is het intermediair een belangrijke business partner.  “De particuliere schademarkt isbelangrijk voor Delta Lloyd, omdat wij voor onze klanten een full-service aanbieder van verzekeringen via het intermediaire kanaal willen zijn. Door deze voorgenomen samenwerking kunnen we gebruik maken van één van de meest toonaangevende IT-systemen in de intermediaire markt en van de digitale ontsluiting van Voogd & Voogd. Zo kunnen wij onze klanten nog betere producten en onze verzekeringsadviseurs een optimale digitale dienstverlening bieden.”

CEO Bas de Voogd en CFO Michael de Nijs van Voogd & Voogd zien de beoogde samenwerking met Delta Lloyd als een krachtige strategische stap voorwaarts. "Particuliere klanten van Delta Lloyd worden met inzet van onze moderne IT-hulpmiddelen op een digitale en klantgerichte wijze bediend. Tegelijkertijd maken wij de distributie en afhandeling kostenefficiënter, waardoor er een sterk concurrerend businessmodel ontstaat voor Delta Lloyd.” 

De betrokken Delta Lloyd medewerkers in vaste dienst treden in dienst van het nieuwe bedrijf. De komende maanden worden de plannen verder uitgewerkt; de ingangsdatum van de beoogde samenwerking is 1 januari 2017. Dit is onder voorbehoud van advies van de Ondernemingsraad van Delta Lloyd en afstemming met de toezichthouders en de vakbonden. De activiteiten van Delta Lloyd Xclusief en Pleziervaartuigen vallen niet binnen de voorgenomen samenwerking en blijven bij Delta Lloyd.


 

Reactie toevoegen

 

Reacties

Rene van der Borch - 31 maart 2016

Een trieste gewaarwording op deze prachtige voorjaarsmorgen dat wij getuige moge zijn dat ook Voogd&Voogd zijn ziel en zaligheid heeft verpand aan Delta Loyd. Het aandeel Delta Lloyd zal hierdoor een enorme impuls van krijgen.........

Jury VVP Advies Award 2022: dit zijn de meest klantgerichte kantoren van Nederland

Jury VVP Advies Award 2022: dit zijn de meest klantgerichte kantoren van Nederland

De jury van de VVP Advies Award 2022 heeft de namen bekend gemaakt van de meest klantgerichte advieskantoren van Nederland in de categorieën Particulier Advies,...

Spotters dragen honderdvijftig advieskantoren aan voor VVP Advies Award 2022

Spotters dragen honderdvijftig advieskantoren aan voor VVP Advies Award 2022

Naar aanleiding van een geheime bijeenkomst op 13 april 2022 van juryleden en spotters van de VVP Advies Award 2022 heeft de jury drie kantoren per categorie in...

kifid: zorgplicht adviseur kent grenzen

kifid: zorgplicht adviseur kent grenzen

(Kifid-uitspraak GC 2021-1101, bindend) Volgens de Geschillencommissie Kifid reikt de zorgplicht van een adviseur niet zover dat hij alle verzekeringsmogelijkheden...

Samen naar de toekomst

Samen naar de toekomst

(Partner in Kennis Voogd & Voogd in VVP 6) Het einde van weer een veelbewogen jaar komt in zicht. Een jaar waarin verzekeringsland veelvuldig werd uitgedaagd...

Extreem dichtbij en ongelooflijk digitaal

Extreem dichtbij en ongelooflijk digitaal

(Rondetafelgesprek in VVP-special 'Adviesvak als cruciaal beroep'). Het intermediair groeide het afgelopen decennium onmiskenbaar in zijn of haar adviesrol. Financieel...

Adviesgroep De Vogel winnaar VVP Advies Award 2021

Adviesgroep De Vogel winnaar VVP Advies Award 2021

Adviesgroep De Vogel is de winnaar van de VVP Advies Award 2021. Het op Goeree-Overflakkee gevestigde kantoor kreeg de meeste stemmen tijdens de finaleronde in de...

Bepaal vanmiddag wie de Advies Award 2021 wint

Bepaal vanmiddag wie de Advies Award 2021 wint

Woon de spectaculaire, korte live-uitzending van de finale van de Advies Award 2021 bij en bepaal wie zich het meest klantvriendelijke advieskantoor van 2021 mag...

Halve finale Advies Award 2021 in beeld...

Halve finale Advies Award 2021 in beeld...

De drie finalisten van de Advies Award 2021 zijn bekend. Van de spannende halve finale, die 15 september werd gehouden, heeft Jeffrey Korte een sfeerimpressie...

Kifid: klacht zzp-er niet behandelbaar

Kifid: klacht zzp-er niet behandelbaar

(Uitspraak Geschillencommissie Kifid 2021-0814) Uit de auto van een zzp'er wordt meetapparatuur gestolen die hij gebruikt voor zijn werk in de verwarmingsbranche....

Boudesteyn, KOK Advies en De Vogel naar finale VVP Advies Award 2021

Boudesteyn, KOK Advies en De Vogel naar finale VVP Advies Award 2021

“Boudesteyn Hypotheken en Verzekeringen, KOK Advies en De Vogel Adviesgroep zijn  de finalisten van de VVP Advies Award 2021. Deze kantoren hebben een...