Onderzoek naar autodealerpolissen

Auto interieur via Pixabay

Adfiz is een onderzoek gestart naar autodealerpolissen. De organisatie op haar website: "Met enige regelmaat ontvangen we klachten over autodealerpolissen die via de netwerken van autodealers verlieslatend in de markt gezet zouden worden. Naast opvallend lage premies zou het in andere situaties juist gaan om polisvoorwaarden met een gouden randje die niet ‘uit kunnen’. Naar aanleiding van de signalen zijn we een onderzoek hiernaar gestart.

"Afhankelijk van de uitkomsten zullen we het onderwerp bespreken met verzekeraars, AFM en/of DNB. Op dit moment is het vooral belangrijk een breed overzicht van de markt en de problematiek met dealerpolissen te krijgen. Ervaar jij te lage prijzen of te riante polisvoorwaarden bij dealerpolissen? Stuur ons dan de premieberekening en volledige voorwaarden van het dealeraanbod en het aanbod dat jij er tegenover kunt zetten. Je kunt dit melden via ons Meldpunt Klachten."

 

Reactie toevoegen

 

Reacties

Peter Coster - Coster Verzekeringen v.o.f. Breda 13 september 2018

Dealerpolis: te gek voor woorden! Klant heeft Mercedes C klasse. Premie € 70,- per maand Koopt Golf GTI premie wordt € 140,- p.mnd. ( NN 180,- p.mnd.) Bij garage: € 80,- .p.mnd. Graag uw aandacht. Vriendelijke groeten, Peter Coster

Rene - Revo Assurantien 13 september 2018

Naast veel lagere tarieven blijken ook alarmeisen niet noodzakelijk of een klasse lager! Echter bij schadeafwikkeling is klant gebonden om auto bij reparateur te laten repareren anders wordt hij geconfronteerd met extra hoge eigen risico en een veel tragere schadeafwikkeling

Rene - Revo Assurantien 13 september 2018

Naast veel lagere tarieven blijken ook alarmeisen niet noodzakelijk of een klasse lager! Echter bij schadeafwikkeling is klant gebonden om auto bij reparateur te laten repareren anders wordt hij geconfronteerd met extra hoge eigen risico en een veel tragere schadeafwikkeling

Albert van der Poll - Van der Poll FInanciële Diensten 5 september 2018

Het is toch wel erg vreemd dat ik nu weer een klant heb, die bij de dealer een polis kan krijgen die goedkoper is dan mijn voordeligste NETTO tarief met inlevering van alle provisie. Wat is hier dan het belang? Dealer met natura herstel/vervanging? Als verzekeraar moet dit toch ook geen vreugdevolle onderneming zijn?

Meer over
Adviseur moet risico’s checken

Adviseur moet risico’s checken

(door Adfiz) Op 25 juli is de herziene Wet ter voorkoming van witwassen en financieren van terrorisme (Wwft) in werking getreden. De belangrijkste wijziging voor...

Distributie zorgvuldig inrichten

Distributie zorgvuldig inrichten

Op 1 oktober is de richtlijn Verzekeringsbemiddeling (IMD) vervangen door nieuwe richtlijn Verzekeringsdistributie (IDD). Veel IDD-regels beschrijven zaken die...

Adfiz: "Premiedifferentiatie op onduidelijke gronden is onwenselijk"

Adfiz: "Premiedifferentiatie op onduidelijke gronden is onwenselijk"

"Premiedifferentiatie op onduidelijke gronden is onwenselijk", betoogt Adfiz-directeur Enno Wiertsema in zijn maandcolumn op de site van Adfiz. Premiedifferentiatie...

Wiertsema: blijf onverzekerbare risico's melden

Wiertsema: blijf onverzekerbare risico's melden

“Verzekeraars gooien complete risico’s eruit. Het aanbod verschraalt", aldus Enno Wiertsema, directeur van Adfiz, op het Zakelijk Platform in Maarssen...

Stappenplan Adfiz ontslag uit hoofdelijke aansprakelijkheid

Stappenplan Adfiz ontslag uit hoofdelijke aansprakelijkheid

Adfiz heeft op verzoek van Radar een stappenplan gemaakt hoe men na een scheiding ontslag uit hoofdelijke aansprakelijkheid het beste kan regelen. Afgelopen maandag...

Adfiz: checklist IDD

Adfiz: checklist IDD

Adfiz heeft een checklist IDD toegevoegd aan haar Europa Portaal. De checklist is ook toegankelijk voor niet-leden. Adfiz: "Vorige week hebben we ons Europa Portaal...