Online orv sluiten bij consumentenbond

logo consumentenbond

Een overlijdensrisicopolis kan de consument meestal ook heel goed zelf sluiten. Dat schrijft de Consumentenbond, die 'toevallig' net is gestart met een vergelijker overlijdensrisicoverzekeringen.

De website www.consumentenbond.nl/overlijdensrisicoverzekering leest: "De beste overlijdensrisicoverzekering? Start de vergelijker en sluit direct online een verzekering af tegen een lage premie." Ter promotie schrijft de bond in haar jongste Consumentengids: "Omdat een overlijdensrisicoverzekering een vrij eenvoudig product is, is een uitgebreid advies meestal niet nodig. Wie weet wat hij wil, kan ook goed online een verzekering afsluiten. Hiervoor biedt de Consumentenbond een handige vergelijker." De consument betaalt de Consumentenbond een bemiddelingsvergoeding van 180 of 280 euro. De website: "Je betaalt voor het vergelijken en afsluiten eenmalig 180 euro aan de Consumentenbond voor verzekeraars die de verzekering (bijna) geheel digitaal afhandelen. Er zijn ook verzekeraars waar de Consumentenbond wat meer administratief werk aan heeft. Als je bij deze verzekeraars afsluit, betaal je eenmalig 280 euro."

 

 

Overigens wijst de Consumentengids er in hetzelfde artikel op dat nog steeds een derde van de verzekeraars de premiereserve in eigen zak stopt als de polis voortijdig wordt beëindigd. "Ongeveer een derde van de verzekeraars overtreedt de wet en steekt het geld in eigen zak."

Reactie toevoegen

 
Consumentenbond lanceert Zorgeloos Duurzaam Wonen Huisscan

Consumentenbond lanceert Zorgeloos Duurzaam Wonen Huisscan

De Consumentenbond heeft de Zorgeloos Duurzaam Wonen Huisscan gelanceerd. Met de scan regelt de consument op één plek advies, offertes en installatie....

Verhogen orv past niet bij wens tot lastenverlichting

Verhogen orv past niet bij wens tot lastenverlichting

(Kifid-uitspraak GC 2022-0153) Volgens de consument heeft de adviseur zijn zorgplicht geschonden door bij het oversluiten van de hypotheek niet zorg te dragen voor...

Consumentenbond: grote verschillen tussen inzittendenpolissen

Consumentenbond: grote verschillen tussen inzittendenpolissen

Meerdere aanbieders van een schadeverzekering inzittenden (SVI) dekken een whiplash en psychische klachten niet zonder bewijs of doktersverklaring. Ook zijn huisdieren...

Consumentenbond pleit voor transparantie kapitaalverzekeringen

Consumentenbond pleit voor transparantie kapitaalverzekeringen

Sandra Molenaar, algemeen directeur van de Consumentenbond, zal op 27 januari in de Tweede Kamer pleiten voor meer transparantie bij kapitaalverzekeringen. Zij leidt...

Premie overlijdensrisicoverzekering blijft dalen

Premie overlijdensrisicoverzekering blijft dalen

Overlijdensrisicoverzekeringen worden steeds goedkoper. Onderzoek van MoneyView laat zien dat in 2021 de gemiddelde premie 3,7 procent lager ligt dan een jaar eerder....

ING sluit akkoord met Consumentenbond over compensatie te hoge rentes

ING sluit akkoord met Consumentenbond over compensatie te hoge rentes

Klanten van ING die in het verleden te veel rente betaalden over hun consumptief krediet, krijgen het te veel betaalde geld terug. De Consumentenbond en ING zijn...

Verbond: schadevrije jaren autoverzekering worden overdraagbaar

Verbond: schadevrije jaren autoverzekering worden overdraagbaar

Schadevrije jaren kunnen per 1 januari na overlijden worden overgedragen aan de achtergebleven partner en verdeeld worden onder ex-partners na een scheiding. Ook...

Adfiz in gesprek met Consumentenbond over onderzoek serviceabonnementen

Adfiz in gesprek met Consumentenbond over onderzoek serviceabonnementen

Adfiz gaat het gesprek aan met de Consumentenbond, die stelt dat serviceabonnementen van hypotheekadviseurs vaak gebakken lucht zijn. Adfiz: "De Consumentenbond...

Adviseur Visser reageert op artikel Consumentengids 'Betalen voor gebakken lucht'

Adviseur Visser reageert op artikel Consumentengids 'Betalen voor gebakken lucht'

In De Consumentengids nummer 11 van november 2021 staat een artikel met als titel Betalen voor gebakken lucht. Het artikel gaat over Serviceabonnementen die bij...

Heeft de klant ‘recht’ op gratis wettelijke nazorg?

Heeft de klant ‘recht’ op gratis wettelijke nazorg?

In De Consumentengids nummer 11 van november 2021 staat op pagina 51 t/m 53 een artikel genaamd: Betalen voor gebakken lucht. Het artikel gaat over Serviceabonnementen...