Ook Athora Netherlands sluit definitieve woekerpolisschikking

Jan-de-Pooter CEO Athora 2022

Ook Athora Netherlands heeft een definitieve overeenkomst gesloten met de belangenorganisaties Consumentenclaim, Vereniging Woekerpolis.nl, Woekerpolisproces, Wakkerpolis en Consumentenbond voor klanten met een beleggingsverzekering bij SRLEV N.V. (Reaal) en haar rechtsvoorgangers.

De verzekeraar reserveert hiervoor een bedrag van 70 miljoen plus 25 miljoen voor schrijnende gevallen en voor klanten die niet aangesloten zijn bij een belangenorganisatie en niet eerder compensatie hebben ontvangen. De overeenkomst wordt definitief als 90 procent van de aangesloten klanten akkoord gaat met het voorstel.

Athora Netherlands verwacht dat de afwikkeling nog zeker tot eind 2024 zal duren. De schikkingsovereenkomst volgt op diverse maatregelen uit het verleden waarbij Athora Netherlands een bedrag van circa 400 miljoen euro heeft uitgetrokken voor compensaties.

CEO Jan de Pooter: “Door dit akkoord creëren we duidelijkheid voor de klanten en kunnen we een langjarige issue in de sector eindelijk afsluiten.”

Na definitief akkoord zullen de aangesloten klanten een individueel voorstel ontvangen van de belangenorganisatie waarbij zij zijn aangesloten. Schrijnende gevallen en klanten die niet zijn aangesloten bij een belangenorganisatie en niet eerder compensatie hebben ontvangen kunnen zich aanmelden via de Reaal-website.

Reactie toevoegen

 
Meer over
Afm: klant met beleggingspolis moet in actie komen

Afm: klant met beleggingspolis moet in actie komen

Van de ruim een miljoen Nederlandse huishoudens die zeker weten een beleggingsverzekering te hebben, tast een belangrijk deel in het duister over hun polis. Dit...

Verbond juicht afm-oproep toe

Verbond juicht afm-oproep toe

Het Verbond van Verzekeraars verwelkomt de oproep van de AFM aan consumenten en adviseurs om de gevolgen van in het verleden gesloten beleggingsverzekeringen in...

Asr op koers met compensatievoorstellen

Asr op koers met compensatievoorstellen

ASR, dat in het eerste halfjaar van 2011 een netto resultaat behaalde van 163 miljoen euro, heeft inmiddels aan 630.000 klanten een brief gestuurd met informatie...