Reaal zet stap richting mobiel verzekeren

Reaal Dichtbij app

Met inzet van de technologische kennis van Anbang heeft Reaal een app ontwikkeld waarmee klanten hun verzekeringen kunnen beheren via de smartphone. Klanten kunnen hiermee onder meer premieberekeningen maken, een verzekering afsluiten, de juiste noodnummers in binnen- en buitenland raadplegen en contact opnemen met de klantenservice via het kanaal van hun keuze.

"Voor ons is de app een mooi startpunt van onze digitalisering en een nieuwe stap in de wereld van het mobiele verzekeren”, zegt Bart Janknegt, directeur Marketing & Distributie. De app, genaamd ‘Reaal Dichtbij’, biedt klanten een overzicht van hun lopende polissen. Van een doorlopende reisverzekering, aansprakelijkheidsverzekering of rechtsbijstandverzekering kunnen ze de premie berekenen én deze meteen afsluiten. Komt de klant er niet uit, dan kan hij direct bellen, Whatsappen of tweeten met de klantenservice. Gebruikers verdienen punten voor elke verzekering die ze afsluiten én door hun ervaringen met producten of de app te delen via hun sociale netwerken. Maar ook via de fun feature ‘surprise’ waarmee je door te schudden met je telefoon verrast wordt met een beloning. Klanten kunnen hun punten inwisselen voor verschillende cadeaus zoals een tegoedbon voor Netflix, iTunes of Spotify.

 

Doorontwikkelen met adviseurs

De app is gerealiseerd in samenwerking met het moederbedrijf van Vivat, de Anbang Group. Janknegt: “Dankzij de technologische kennis van Anbang en onze kennis van de Nederlandse markt hebben we in zeer korte tijd een mooie en handige app gebouwd. Wij willen de app inzetten in al onze distributiekanalen. Onze volgende stap is het toevoegen van nieuwe functionaliteiten zoals schade melden, het aanbieden van meer verzekeringsproducten en het toevoegen van contactgegevens van de financieel adviseur." Op basis van de ervaringen van klanten wordt de app doorontwikkeld. Hierbij is ook een rol voor adviseurs weggelegd.

De app is op dit moment alleen beschikbaar voor smartphones van Apple. Eind april volgt de versie voor Android-telefoons. Klanten en niet-klanten kunnen de app gratis downloaden in de App Store via www.reaal.nl/dichtbij.


 

Reactie toevoegen

 

Reacties

Berend Tooms - 10 februari 2016

"dichtbij" moet je dus lezen als "rechtstreeks". Niet erg, maar meldt dat dan ook gewoon. Weet je als adviseur waar je aan toe bent. Kun je gewoon door met je werk en overwegen of dit nog de juiste club is. Pas bij het doorontwikkelen is er een rol voor adviseurs weggelegd. Dat moet dan een loondienstagent zijn, vermoed ik? "Direct berekenen en afsluiten", lees ik. Nou, even gekeken. Gerekend is er al en afsluiten geloof ik wel. Ben benieuwd naar de rol van de adviseur. Hoeveel mensen ook alweer op straat bij Reaal? Nog veel meer, schat ik in.

Bij Reaal nu ook mutaties via MijnAOV

Bij Reaal nu ook mutaties via MijnAOV

Voortaan kunnen financieel adviseurs ook online mutaties doorgeven via MijnAOV. Daardoor zijn bij Reaal AOV aanvragen, claims èn mutaties nu geheel online...

Reaal deelt Slurpzakken uit na stormschade

Reaal deelt Slurpzakken uit na stormschade

Klanten van Reaal die vorige week schade hebben opgelopen door de extreme wind- en hoosbuien ontvangen een Slurpzak. Dit is een zak die binnenstromend water opneemt...

Reaal: overname Vivat geen consequenties voor samenwerking intermediair

Reaal: overname Vivat geen consequenties voor samenwerking intermediair

"Deze overeenstemming over de verkoop van Vivat heeft op dit moment geen consequenties voor onze samenwerking", zo schrijft Reaal aan het met haar samenwerkende...

Reaal biedt orv voor senioren

Reaal biedt orv voor senioren

Reaal heeft het orv-assortiment uitgebreid van één naar drie. Naast de bestaande orv (orv Plus), is er nu ook een basis orv voor starters (orv Start)...

Zakelijke BAV van Reaal

Zakelijke BAV van Reaal

Reaal heeft een Zakelijke Beroepsaansprakelijkheidsverzekering (BAV) gelanceerd. Ondernemers verzekeren met een BAV aansprakelijkheid voor de financiële schade...

Reaal wil bewustwording klimaatschades vergroten

Reaal wil bewustwording klimaatschades vergroten

Reaal gaat met adviseurs en klanten in gesprek om de bewustwording van klimaatschades te vergroten. Tijdens het Klimaatevent, in The Green Village van de TU Delft,...

Reaal waarschuwt ondernemers voor ‘herhaalinbraak’

Reaal waarschuwt ondernemers voor ‘herhaalinbraak’

Reaal waarschuwt ondernemers die recent slachtoffer zijn geworden van een inbraak voor de toegenomen kans op herhaling. Uit een analyse van de eigen inbraakcijfers...

Alex de Langen directeur intermediair Schade Vivat

Alex de Langen directeur intermediair Schade Vivat

Alex de Langen is met ingang van 1 maart 2019 benoemd tot directeur Intermediair bij de productlijn Schade van Vivat. Hij volgt Carola Wijkamp-Hermsen op die haar...

Ongevallen grootste veroorzaker arbeidsongeschiktheid in 2018

Ongevallen grootste veroorzaker arbeidsongeschiktheid in 2018

Uit een inventarisatie van Reaal blijkt dat vorig jaar de meeste arbeidsongeschiktheid op de AOV werd veroorzaakt door ‘Verwonding en Ongevalletsel’....

ZZP Nederland en Reaal sluiten mantelovereenkomst

ZZP Nederland en Reaal sluiten mantelovereenkomst

Reaal heeft per 1 januari een mantelovereenkomst gesloten met ZZP Nederland, de grootste onafhankelijke ondernemersorganisatie voor zelfstandigen zonder personeel...