Rol van financieel regisseur mooi perspectief voor adviseurs
De helft van de consumenten heeft behoefte aan één financieel regisseur die over al zijn financiële zaken waakt. Dat is het resultaat van een vraag in het consumentenonderzoek dat onderzoeker Fred de Jong afgelopen maand uitvoerde voor SparklingCRM en Essenso (Consumentenonderzoek klantgerichtheid intermediairs).
In zijn recente blog voor het New Financial Forum zegt de Jong onder meer: "De zelfstandig intermediair als financieel regisseur is een mooi perspectief. Het sluit aan bij de maatschappelijke behoefte aan hulp bij financiën en het voorkomen dat mensen in financiële problemen komen. Het past bij de kernactiviteit van een intermediair en ik durf wel te stellen dat de lokale, klantgerichte intermediair een betere uitgangspositie heeft om door de consument als financieel regisseur te worden gezien dan de adviseur van de bank, verzekeraar of een robot. Onderzoek ondersteunt dit."
Lees hier zijn hele blog.
Reactie toevoegen
Reacties
Paul Schoo - Platter-Schoo FD 12 juni 2018
Zie je eindelijk het licht Fred?
"Autoverzekeraars moeten kritischer kijken naar polisvoorwaarden"
“Het is hoog tijd dat autoverzekeraars hun polisvoorwaarden kritisch tegen het licht houden.” Aldus Autoverzekering.nl en onderzoeker Fred de Jong in...
Fred de Jong: "Laat nu zien waar je staat als beroepsgroep"
Laat je expertise zien. Dat is een van de lessen uit de corona-crisis die onderzoeker Fred de Jong aan financieel adviseurs meegeeft in een blog. De Jong: "Zoals...
Van tussenpersoon naar financieel regisseur
De intermediaire markt krimpt in aantal kantoren. Op dit moment zijn er nog net iets meer dan 6.000 intermediairs actief. Hoewel ze allemaal te boek staan als...
"De afloop van het verhaal is dat onze auto total loss is verklaard. Met Ali heb ik nog veel contact gehad over de nasleep. Altijd vriendelijk en behulpzaam. Dat...
Geef de MKB-er meer financiële grip
Binnen de financiële sector wordt veel gesproken over financiële zelfredzaamheid, financiële gezondheid en financieel fit. Daarbij ligt de focus...
"Verzakelijking van relatie intermediair-verzekeraar is een goede zaak"
"De verzakelijking van de relatie tussen verzekeraars en intermediairs is een goede zaak", aldus onderzoeker Fred de Jong in een blog op zijn website, "omdat het...
(door Fred de Jong, onderzoeker) Om een goede campagne rond financieel advies te kunnen voeren, zullen financieel adviseurs eerst zelf overtuigd moeten zijn van...
Symposium over De Waarde van financieel advies
Op 13 december organiseert het Amsterdam Centre for Insurance Studies bij de Universiteit van Amsterdam een symposium over 'De waarde van financieel advies'. Dagvoorzitter...
Aansluiten bij veranderende verwachtingen consument
Het intermediair heeft een goede uitgangspositie om de vertrouwenspersoon van de consument te zijn, maar of dat ook een toppositie is valt te betwijfelen. Zo is...
Intermediair, laat je ballen zien!
"Laat je ballen zien en wees zelf de regisseur van de regeldruk vermindering." Dat schrijft onderzoeker Fred de Jong in een blog. De Jong constateert dat adviseurs...