SNS zet zich in voor mentaal welzijn jongeren

Angela Eijlander 2022

SNS en Mind Us gaan samenwerken om het mentaal welzijn van jongeren te bevorderen. Dit door de rol avn geld in het mentaal welzijn van jongeren beter te begrijpen en concrete handvatten rondom dit thema te ontwikkelen voor zowel financiële dienstverleners als voor de jongeren zelf.

De mentale gezondheid van jongeren staat in toenemende mate onder druk. Jongeren ervaren steeds vaker stress, hoge sociale druk en onzekerheid over de toekomst. Geldzaken spelen hierin een belangrijke rol. Aldus Elijah Alvares (25), lid van de SNS Raad van Toekomst die SNS eerder dit jaar lanceerde: “Binnen mijn werk in het hoger beroepsonderwijs zie ik geldzorgen als belangrijke stressfactor onder jongeren. Somberheid en sociale isolatie liggen daardoor op de loer.”

De samenwerking begint met een gezamenlijk onderzoek om de rol van geld in het mentaal welzijn van jongeren beter te begrijpen. Op basis van deze inzichten worden concrete handvatten voor zowel financieel dienstverleners als voor jongeren zelf geformuleerd. Daarnaast brengen SNS en Mind Us de inzichten onder de aandacht in het maatschappelijk debat, om de urgente rol van het bedrijfsleven in de mentale problematiek van jongeren te agenderen.

Angela Eijlander, directeur SNS (foto): ''SNS zet zich in voor een samenleving met gelijke groeikansen. Mentaal welzijn speelt daarin een cruciale rol, want jonge mensen die zich goed voelen, zijn beter in staat zich te ontwikkelen en kijken met meer vertrouwen naar de toekomst. Ik zie hierin ook zeker een rol voor SNS, omdat wij jongeren kunnen helpen met meer zelfvertrouwen goede financiële beslissingen te nemen.”

Reactie toevoegen

 
Meer over
SNS geeft combinatiekorting

SNS geeft combinatiekorting

SNS geeft klanten, vanaf 1 april, extra voordeel als zij hun betaalrekening combineren met een spaarrekening, inboedelverzekering of SNS Hypotheek. Het combinatievoordeel...

Nieuwe onheilstijding voor personeel SNS

Nieuwe onheilstijding voor personeel SNS

Eén dag na het bericht dat Achmea de komende jaren verder snijdt in haar personeelsbestand, bevestigt ook SNS - het moederbedrijf van SNS Bank en ASN - dat...

SNS laat klanten inloggen met vingerafdruk

SNS laat klanten inloggen met vingerafdruk

Vanaf nu kunnen klanten door middel van hun vingerafdruk inloggen op de SNS Mobiel Bankieren app. Begin 2017 kunnen klanten met hun vingerafdruk ook betaalopdrachten...

Sns: online overstappen van betaalrekening

Sns: online overstappen van betaalrekening

SNS maakt het mogelijk om volledig online van betaalrekening over te stappen. De bank geeft hiermee, volgens eigen zeggen als eerste in Nederland, gevolg aan de...

Zestig procent acht oversluiten hypotheek niet voordelig

Zestig procent acht oversluiten hypotheek niet voordelig

Uit onderzoek van Panelwizard in opdracht van SNS komt naar voren dat 60 procent van de Nederlanders niet gelooft dat oversluiten van de hypotheek voordelig kan...

Jeroen Dijst cro SNS Bank

Jeroen Dijst cro SNS Bank

Jeroen Dijst is benoemd tot Chief Risk Officer van SNS Bank.   Dijst volgt Martijn Wessels op, wiens benoemingstermijn op 1 november 2016 afloopt. Vanwege...

Effectenhouders SNS vangen opnieuw bot

Effectenhouders SNS vangen opnieuw bot

Effectenhouders van SNS kunnen niet bij de bestuursrechter procederen over de door DNB voorgeschreven kapitaalversterking. Dat stelt het College van Beroep voor...

"Maak SNS echt alternatief voor drie grote banken"

"Maak SNS echt alternatief voor drie grote banken"

De Consumentenbond ondersteunt het initiatief van Tweede-Kamerleden om SNS Bank in handen van de staat te houden. De minister van Financiën beslist binnenkort...

Sns: huiseigenaren betalen te veel hypotheekrente

Sns: huiseigenaren betalen te veel hypotheekrente

SNS zegt zich te verbazen dat veel huiseigenaren niet in actie komen om hun woonlasten te verlagen. Tweeederde van de hypotheekeigenaren betaalt namelijk een hogere...

Adviseur: "sns belt mijn klant"

Adviseur: "sns belt mijn klant"

Een financieel adviseur keek raar op toen hij werd gebeld door “een medewerker van het callcenter van SNS Bank. Zij vroeg doodleuk de gegevens van onze klant...