Sterk advieskanaal geen nice to have, maar een must

Enno Wiertsema NIEUW 2017

"Nadat verzekeraars jarenlang de relatie met de onafhankelijk financieel adviseur hebben verwaarloosd, zie ik ze de laatste tijd voorzichtig terug bewegen richting adviseur." Aldus Adfiz-directeur Enno Wiertsema in zijn maandelijkse column op de site van zijn organisatie. "Maar we zijn er nog lang niet! Want een verzekeraar die zegt hoe belangrijk ze de samenwerking met adviseurs vindt; het wordt vaak gepredikt, maar in de praktijk komt het er nog maar zelden van. Ik hoop dat meer verzekeraars echt gaan beseffen dat een sterk en onafhankelijk advieskanaal niet een ‘nice to have’, maar een must is."

Wiertsema roept verzekeraars op het voorbeeld van ASR te volgen, dat in haar nieuwe campagne de adviseur naar voren schuift. "Alleen zó kunnen we er samen voor zorgen dat de waarde van advies breed wordt gezien. En alleen zó zorgen we ervoor dat advies voor iedereen toegankelijk is en blijft. Dus kom op, intermediairverzekeraars: ASR zet een serieuze stap. Wie volgt?"

 

 

Reactie toevoegen

 
"Richtlijn Berichtenverkeer moet onnodige kosten wegnemen bij adviseurs"

"Richtlijn Berichtenverkeer moet onnodige kosten wegnemen bij adviseurs"

De Richtlijn Berichtenverkeer Prolongaties Incasserende Adviseurs moet een impuls geven aan de kwaliteitsverbetering bij de verzending van berichten rond prolongatie....

Duurzaamheid is licence to operate voor adviseurs

Duurzaamheid is licence to operate voor adviseurs

“Duurzaamheid is de licence to operate voor financieel adviseurs, zelfs als je er persoonlijk niet veel mee op hebt. Klanten vragen er namelijk steeds meer...

Uitnodiging VIP Innovatie Congres - Be the Change!

Uitnodiging VIP Innovatie Congres - Be the Change!

Michael Mackaaij, voorzitter van de Contactgroep Automatisering, nodigt de financiële sector in een videoboodschap uit voor het VIP Innovatie Congres Be the...

Hoe wint de klant door consolidatie?

Hoe wint de klant door consolidatie?

(Enno Wiertsema, Adfiz, in VVP-Special Fusies & Overnames 2022) Er is al jaren een sterke dynamiek als het gaat om overnames in de markt van advieskantoren....

Adfiz: aandacht voor breed advies in plaats van productadvies

Adfiz: aandacht voor breed advies in plaats van productadvies

In zijn maandcolumn pleit Adfiz-directeur Enno Wiertsema voor eerherstel van het idee van breed advies. Wiertsema: “Eind vorig jaar ontvouwde de AFM in een...

“Onderhoud financieren via het product”

“Onderhoud financieren via het product”

“De oplossing voor de financiering van het onderhoud ligt binnen handbereik: via het product.” Aldus Adfiz-directeur Enno Wiertsema in zijn maandcolumn...

Onderzoek HAN: financieel advies heeft meervoudige waarde

Onderzoek HAN: financieel advies heeft meervoudige waarde

Doordat financieel adviseurs het financieel gedrag van consumenten en bedrijven kunnen verbeteren, dragen zij wezenlijk bij aan het realiseren van financiële...

Meters maken door meer ruimte voor ondernemen

Meters maken door meer ruimte voor ondernemen

(Uit VVP Special Cruciaal Beroep). Financieel advies is cruciaal voor bedrijven en burgers. Het levert een belangrijke bijdrage aan grote maatschappelijke uitdagingen...

Wiertsema: "Als adviseurs leren meer voor onszelf op te komen"

Wiertsema: "Als adviseurs leren meer voor onszelf op te komen"

“Als adviseurs zijn we heel goed in het opkomen voor en het verdedigen van de belangen van de ander, maar kunnen misschien minder goed voor onszelf opkomen....

Adfiz: “Oorzaak premiedifferentiatie in kaart brengen”

Adfiz: “Oorzaak premiedifferentiatie in kaart brengen”

"Als verzekeraar een klant weigeren op basis van data, zonder moeite te doen om te zien wat voor vlees je in de kuip hebt? Ik snap het wel dat klanten daar niet...