Tevreden.nl en Advieskeuze.nl werken samen

TEVREDEN.NL EN ADVIESKEUZE.NL WERKEN SAMEN

Tevreden.nl en Advieskeuze.nl gaan de financieel adviessector de oplossing bieden om op uniforme wijze de tevredenheid van hun klanten uit te vragen en zichtbaar te maken.

Het Rotterdamse onderzoeksbureau Tevreden.nl lanceerde in november 2014 advies.tevreden.nl, een branche-breed platform voor verzekerings-, hypotheek- en pensioenadviseurs om doorlopend klantervaringen te monitoren en te publiceren. Advieskantoren die kiezen voor volledige transparantie kunnen binnenkort de klantervaringen zichtbaar maken op Advieskeuze.nl.
Christian Bouter, mede-oprichter van Advieskeuze.nl: “Door de krachten te bundelen met advies.tevreden.nl definiëren we samen de standaard voor klanttevredenheid binnen de financieel adviessector. Voor alle betrokken partijen ontstaat een betrouwbaar inzicht in de kwaliteit van dienstverlening en is onderlinge vergelijking en benchmarking van advieskantoren goed mogelijk. Consumenten en zakelijke klanten die op zoek zijn naar een adviseur kunnen hierdoor een betere keuze maken.”
Wim Span, initiërend partner van advies.tevreden.nl: ”Door doorlopend en professioneel klanttevredenheidsonderzoek kunnen financieel advieskantoren hun kwaliteit van dienstverlening flink verbeteren en groei realiseren. Dankzij het partnership met Advieskeuze.nl kunnen de klantervaringen nu ook zichtbaar worden gemaakt op het grootste onafhankelijke adviesplatform in Nederland."

Advieskeuze.nl heeft binnen 2 jaar een aanzienlijk vertrouwen en naamsbekendheid opgebouwd binnen de financiële branche. Al 4.000 advieskantoren maken gebruik van een gratis extranet account om zich te profileren op de website. 1.000 advieskantoren zijn ambassadeur geworden van Advieskeuze.nl en maken gebruik van een betaald dienstenpakket. Per maand worden 2000 reviews ontvangen (85% particulier, 15% zakelijk) en weten gemiddeld 40.000 bezoekers de weg naar Advieskeuze.nl te vinden om zich te oriënteren of om concreet een afspraak met een financieel adviseur te maken. In 2014 hebben naar schatting 15.000 consumenten contact opgenomen met een advieskantoor na een bezoek op
Advieskeuze.nl. De bezoekersaantallen nemen sterk toe door de integratie van Advieskeuze.nl modules en web services op 11 andere websites van aanbieders en andere partijen.

Reactie toevoegen

 
Advieskeuze.nl brengt topselectie van 500 advieskantoren

Advieskeuze.nl brengt topselectie van 500 advieskantoren

Volgens Advieskeuze.nl waren in 2023 500 financieel advieskantoren online uitstekend vindbaar en zichtbaar. Zij kregen een vermelding in de Topselectie 2023. Bij...

Rondetafel duurzaamheid: Versnellen verduurzaming kan alleen gezamenlijk

Rondetafel duurzaamheid: Versnellen verduurzaming kan alleen gezamenlijk

Hoe kunnen we als financiële sector verduurzaming versnellen? Dat was de hamvraag tijdens het door Financieel Zeker georganiseerde rondetafelgesprek in Cultuur...

Bijna helft financieel dienstverleners is telefonisch slecht bereikbaar

Bijna helft financieel dienstverleners is telefonisch slecht bereikbaar

Advieskeuze constateert dat 43,7 procent van de financieel dienstverleners telefonisch slecht bereikbaar is. In het eerste kwartaal van 2023 deed Advieskeuze 5.156...

Advieskeuze voegt reviews van externe bronnen toe

Advieskeuze voegt reviews van externe bronnen toe

Advieskeuze.nl gaat de reviews van externe bronnen toevoegen aan het eigen reviewplatform. Er zijn meer dan 50.000 externe reviews over hypotheekadviseurs van internet...

Meeste hypotheekadviseurs bespreken verduurzaming met klant

Meeste hypotheekadviseurs bespreken verduurzaming met klant

Volgens 30.000 hypotheekreviews op Advieskeuze.nl met inzicht of verduurzaming is besproken, neemt 61,7 procent van de adviseurs het onderwerp mee. “Op peildatum...

Hypotheekadviseur primair om financiering voor verduurzaming te regelen

Hypotheekadviseur primair om financiering voor verduurzaming te regelen

De hypotheekadviseur wordt in onderzoek door Advieskeuze.nl door de meeste consumenten (49,3 procent) primair gezien als dienstverlener om de financiering voor de...

84,7 procent klanten sluit geen service-abonnement af

84,7 procent klanten sluit geen service-abonnement af

Op basis van onderzoek onder ruim 5.600 consumenten concludeert Advieskeuze.nl dat 84,7 procent van de klanten van financieel adviseurs geen service-abonnement afsluit....

Groene Hart Hypotheken integreert zoekmodule Advieskeuze.nl

Groene Hart Hypotheken integreert zoekmodule Advieskeuze.nl

Op de website van Groene Hart Hypotheken, een duurzaamheidsinitiatief van DAK, is een zoekmodule van Advieskeuze.nl geïmplementeerd. Via de site kunnen...

Advieskeuze.nl: nu ook reviews per medewerker

Advieskeuze.nl: nu ook reviews per medewerker

Advieskeuze.nl biedt advieskantoren nu ook de mogelijkheid om reviews per medewerker in te zien. Advieskeuze.nl: "Als je in het extranet van jouw kantoor wilt kunnen...

Advieskeuze.nl: 92,7 procent geverifieerde reviews klant van financieel adviseur

Advieskeuze.nl: 92,7 procent geverifieerde reviews klant van financieel adviseur

Op basis van een grootschalig onderzoek onder 4.800 consumenten concludeert Advieskeuze.nl dat 92,7 procent van de reviewgevers op het platform daadwerkelijk klant...