Unigarant: meer omzet via serviceproviders voor adviseurs

Document via Pixabay

Financieel adviseurs droegen in 2019 opnieuw meer omzet aan bij Unigarant via serviceproviders. Unigarant in het jaarverslag: “Door een terugtrekkende beweging van verschillende aanbieders en een verschuiving van het kleinere intermediair naar serviceproviders, heeft de groei via serviceproviders zich in 2019 wederom doorgezet.”

De activiteiten van Unigarant bestaan uit het als gevolmachtigd agent van UVM verkopen van schadeverzekeringen. Dit in het intermediaire kanaal onder andere via verzekeringsadviseurs, retailers en reisbureaus. Het label ANWB Verzekeren richt zich op directe verkoop.

Reis en auto: aantal wijzigingen via mijnomgeving verdubbeld

Naast productinnovatie lag bij ANWB Verzekeringen ook in 2019 “de nadruk op verdere digitalisering van de interactie met leden en klanten. In de online service op de ANWB-website zijn belangrijke verbeteringen gerealiseerd en is het aandeel selfservice sterk gegroeid door het verleiden van onze klanten naar digitale kanalen. Inmiddels zijn meer dan 130.000 accounts in de MijnVerzekeren omgeving gekoppeld aan de MijnANWB-omgeving. Door het verbeteren en vereenvoudigen van de mogelijkheden om als klant zelf online wijzigingen door te voeren, is bij de reis- en autoverzekering is het aantal wijzigingen via de mijnomgeving verdubbeld ten opzichte van het voorgaande jaar. Maar door de groeiende portefeuille groeit ook het aantal klantvragen. In de zomer liepen telefonische wachttijden op. Dit benadrukt de noodzaak van een verdere digitalisering van onze service. Bij de afdeling Klantcontact werd bijvoorbeeld een chatfunctie geïmplementeerd en bij de schadeafdeling is gewerkt aan het verbeteren van geautomatiseerde schadeafhandeling. Het aantal volledig digitaal afgehandelde schades oversteeg hierdoor in oktober 2019 reeds het totaal van 2018.”

In april 2019 introduceerde ANWB Verzekeren de Veilig van Huis Woonverzekering. Deze wordt geleverd met een smart pakket. Zo kunnen leden hun huis op afstand via een app op hun smartphone in de gaten houden. ANWB Verzekeren wil de marktpositie in woonverzekeringen de komende jaren verder versterken.

Schadelast Veilig Rijden lager dan van reguliere autoverzekering

Daarnaast zag de Veilig Rijden app in april 2019 het licht. Bij verzekerden met een ANWB Veilig Rijden autoverzekering wordt de meting van de rijgegevens voortaan volledig gedaan via de smartphone. Unigarant: “Veilig Rijden heeft zich het afgelopen jaar definitief bewezen met een schadelast die lager is dan die van de reguliere autoverzekering.”

In 2018 lanceerde ANWB Verzekeren de Blijven Fietsen Verzekering. Inmiddels zijn er al meer dan 20.000 polissen verkocht. Met deze verzekering wil ANWB het  alsmaar groter wordend maatschappelijk probleem, de diefstal van e-bikes, terugdringen. Zestig procent van de gestolen fietsen wordt nu al teruggevonden via de bij de polis horende track & trace zender op de verzekerde fiets.

Reactie toevoegen

 
Unigarant stopt voorlopig met het verzekeren van fatbikes

Unigarant stopt voorlopig met het verzekeren van fatbikes

Unigarant stopt vanaf 6 september met het verzekeren van fatbikes. De redenen hiervoor zijn de extreem hoge diefstalcijfers en de trend om fatbikes technisch aan...

Kifid: klant mag contra-expert onderzoek laten verrichten

Kifid: klant mag contra-expert onderzoek laten verrichten

(Geschillencommissie Kifid uitspraak 2022-0180A). Een klant wordt in de gelegenheid gesteld om een contra-expert onderzoek te laten verrichten naar de schadeoorzaak...

ARAG neemt rechtsbijstandportefeuilles van Unigarant over

ARAG neemt rechtsbijstandportefeuilles van Unigarant over

De rechtsbijstandportefeuilles van Unigarant, het verzekeringsbedrijf van ANWB, komen vanaf 1 januari 2022 in beheer van ARAG. De samenwerkingsovereenkomst is getekend...

DAK biedt WOONverzekering van Unigarant

DAK biedt WOONverzekering van Unigarant

DAK biedt naar eigen zeggen als eerste serviceprovider de WOONverzekering van Unigarant in de volmacht.  Volgens DAK is het pakket snel tot stand gekomen...

AVG: grootste uitdaging is niet verwerken van overbodige data

AVG: grootste uitdaging is niet verwerken van overbodige data

"‘Zomaar’ om klantgegevens vragen was nooit een optie en zeker onder de AVG niet." Dat stelt Gerrit Boon, compliance officer bij Unigarant in een blog van...

Klant bijt tanden stuk op reisverzekering

Klant bijt tanden stuk op reisverzekering

Wie op reis naar de tandarts moet, kan de kosten daarvan niet claimen op de reispolis als sprake is van achterstallig gebitsonderhoud. Dat oordeelt de Geschillencommissie...

Verzekeraars klantgerichter in 2017 dan in 2016

Verzekeraars klantgerichter in 2017 dan in 2016

Consumenten zijn in 2017 beter te spreken over de klantbediening van hun verzekeraar dan in 2016, zo blijkt uit de tweede editie van ‘VerzekeraarsInBeeld’....

Unigarant groeit dankzij service providers

Unigarant groeit dankzij service providers

Service providers bezorgde Unigarant in 2016 verdere groei, leest het jaarverslag. Unigarant: "De ingezette groei via service providers is in 2016 doorgezet....

Unigarant toch niet in bootje genomen

Unigarant toch niet in bootje genomen

 Unigarant stelde ten onrechte door een klant in het bootje genomen te zijn, oordeelt de Geschillencommissie Financiële Dienstverlening (Kifid). De consument...

Adfiz: gesprekken met Unigarant zonder resultaat

Adfiz: gesprekken met Unigarant zonder resultaat

Heeft Unigarant op dit moment alleen oog heeft voor het eigen bedrijfsresultaat of ook voor haar business partners? Dat vraagt Adfiz zich af, nadat gesprekken over...