United Insurance voordelig met Delta Lloyd zorgpolis

Jorg Roodbeen

Voor het elfde jaar op rij is United Insurance (de internetaanbieder van Klap) de voordeligste aanbieder van de Delta Lloyd zorgverzekering.

De premie voor de zorgverzekering van United Insurance voor 2017 bedraagt 105,41 euro per maand. Het betreft de restitutiepolis van Delta Lloyd met 9 procent korting op de basisverzekering. De korting op de aanvullende pakketten bedraagt 20 procent. "De keuze voor de restitutiepolis van Delta Lloyd sluit aan op de missie van United Insurance om consumenten uitsluitend de beste kwaliteit tegen de beste prijs te leveren", zegt directeur Jorg Roodbeen.

Reactie toevoegen

 

Reacties

Jorg Roodbeen - 22 november 2016

Beste Koos, Complimenten voor jouw variaties op het thema Klap! Wat mij opvalt in jouw reactie is dat je de oplossing niet bij jezelf zoekt. In willekeurige volgorde schort er iets aan verzekeraars, consumenten, regelgevers en je concurrent. Mijn advies is om de ‘nieuwe realiteit’ te omarmen en daarop te anticiperen. Met United Insurance deden wij dat 11 jaar geleden door consumenten online voor zorg en simple risk te gaan bedienen. Met Klap hebben wij ruim 5 jaar hard aan de kar getrokken om van een krimpend bedrijf weer een groeiend bedrijf te zijn in de zakelijke markt. En met een gemiddeld tevredenheidscijfer van een 8,4 lijken we er ook in te slagen dat op een prettige manier te doen. Wist je overigens dat bijna 95% van de groei in onze zorgverzekeringen overstappers zijn van een andere zorgverzekeraar en dat slechts een klein deel overstapt binnen de bestaande verzekeraar? En dat we naast Delta Lloyd ook een heel concurrerend aanbod van ONVZ hebben? Met deze 2 zorgverzekeraars is voor iedere consument een uitstekende verzekering tegen een scherpe prijs bereikbaar! En dat is waar we voor staan. Hartelijke groet, Jorg

Albert van der Poll - 21 november 2016

Wat voor gevoel heeft een gewone adviseur die die kortingen niet heeft dan bij Delta Lloyd? Je gaat je klant dan toch niet DL adviseren?

Berend Tooms - 21 november 2016

Opportunistisch gedrag van aanbieders. Het is niet sinds gisteren of vandaag. Komt het geld van links, dan draait de nek die kant op en iets later van rechts....... vul maar in. Door de jaren heen blijkt dit vaak gebaseerd op een vermoeden, niets meer en ook niet minder. Het is maar hoe de marketeers de directie in hun koffie hebben laten roeren. Het zijn er maar weinig die stevig genoeg in hun schoenen staan om aan die verleiding weerstand te kunnen bieden. Je kunt het marktwerking noemen, maar ook een trucje om handel te kunnen drijven. Hoe lang gaat dat duren? Als Jos de Blok, straks op VWS zit (ja, ik gruwel er (ook) van) krijgen we één groot ziekenfonds. Kan ook iemand anders zijn, maar kan niet lang duren. Alle discussie in één keer van tafel. We gaan het zien, maar ik wil er wel wat op inzetten. Zeker als "we" zo doorgaan.

Koos Guijt - 21 november 2016

Dag Jorg, bedankt voor je sympathieke reactie, maar de kern van mijn opmerkingen ontgaat je. Jouw aanbod is niet anders dan het mijne, want het gaat om dezelfde DL-polis, waarbij de service bij Klap waarschijnlijk wordt gemarginaliseerd. Dat dit in de markt gebeurt dat zij zo, maar dat is wel een zorgenkindje. Ik vraag mij af of een organisatie als de AFM met deze ontwikkeling gelukkig zou moeten zijn, tenzij het nieuwe motto is: ‘de aanbieder centraal; de klant marginaal’. In de praktijk blijken simple-risks niet altijd even simpel te zijn. Zo regel ik veel dingen voor mijn klanten die zij zelf bij een maatschappij niet voor elkaar kunnen krijgen. Een ander simpel voorbeeld: Ik kwam eens bij een (goed opgeleide) man die voor zijn gezin een AVP voor alleenstaanden had gesloten. Hij was waarschijnlijk een prijskoper. Waar het mij om gaat is dat Klap DL-zorgpolissen kan aanbieden met zeer hoge kortingen. Dit gebeurt zonder dat er sprake is van een ander label, een ander verkoopkanaal of (wellicht) een volmacht. Deze kortingen zijn zelfs veel hoger dan die DL Zorg zelf aanbiedt op haar internetsite. Stel ik heb een klant een DL-polis geadviseerd en daarin bemiddeld of een polis behoort tot mijn portefeuille en ik heb al het werk gedaan. Vervolgens leest deze klant op de site van Klap: “Bent u al bij DL verzekerd? Gebruik het online formulier voor direct de hoogste korting en stap over zonder gedoe.” Dan profiteert Klap gratis van het werk van anderen. Dat is een vorm van ‘klaploperij’. En is het een slimme zet, commercieel en bedrijfseconomisch gezien, dat DL zo’n deal sluit? DL denkt wellicht ‘twee vliegen in één klap te vangen’: meer omzet en minder provisie. Daar is echter wel bulk voor nodig. Dat lukt maar ten dele als die bulk moet komen uit polissen die verschuiven van adviseur A naar tussenpersoon B. DL jaagt dan wel adviseurs A tegen zich in het harnas. En zij zullen geen polissen meer sluiten bij DL. En wat gebeurt er als DL volgend jaar is overgenomen door NN. NN doet geen zorg meer. Die portefeuille is destijds overgeheveld naar ONVZ, waar op dit moment ook eigenaardige dingen gebeuren. Dan moet je op zoek naar een andere (zichzelf respecterende ?) slimme zorgverzekeraar. En als dat niet lukt, dan worden jouw verzekerden wel geconfronteerd met extreme premiestijgingen. Dan is de eerste klap, geen daalder meer waard! Tenslotte (als klap op de vuurpijl) begrijp ik niet dat VVP ruimte biedt voor dit soort reclame, want iets anders is het niet.

Jorg Roodbeen - 19 november 2016

Beste Koos, Dank voor jouw reactie. Ik kan jouw opmerking over klantje-pik echter niet plaatsen zeker niet in relatie tot wat ik wel en niet wil. Het is wat we hele dag in de hele wereld (ook de onze) doen. Als een consument zich beter voelt bij ons aanbod dan het jouwe dan is dat vrije marktwerking en hetzelfde geldt andersom. Jouw aanbod is anders dan het mijne. Overigens is het niet mijn ervaring dat consumenten veel persoonlijk advies nodig hebben voor de keuzen van een zorgverzekering. Met goede tools kunnen ze dat uitstekend en doen ze het liever zelf. Vaak op tijdstippen dat onze kantoren helemaal niet geopend zijn. En als ze dan wel hulp nodig hebben dan zijn wij er via alle denkbare middelen, zoals telefoon, chat en whatsapp. De zorgverzekering net als de simple risk schadeverzekeringen allang verworden tot een commodity voor een groot deel van de consumentenmarkt. Tegelijkertijd realiseer ik me dat jouw doelgroep een andere is dan de mijne. En dat onze beleving derhalve verschilt. Ik wens iedereen een mooi zorgseizoen! Hartelijke groet, Jorg

Adviseurs: vernieuwd NN mag marktleiderschap uitstralen

Adviseurs: vernieuwd NN mag marktleiderschap uitstralen

Het vertrouwen in het gecombineerde bedrijf van Nationale-Nederlanden en Delta Lloyd is groot, zeker als de belofte ‘best of both worlds’ wordt waargemaakt....

Het beste van twee werelden

Het beste van twee werelden

Het vertrouwen in het gecombineerde bedrijf van Nationale-Nederlanden en Delta Lloyd is groot, zeker als de belofte ‘best of both worlds’ wordt waargemaakt....

Wim de Bundel marketingdirecteur NN

Wim de Bundel marketingdirecteur NN

Wim de Bundel, directeur Marketing en Verkoop Delta Lloyd, wordt bij het nieuwe gecombineerde pensioenbedrijf van Nationale-Nederlanden en Delta Lloyd directeur...

Niek Hoek spreekt op BeleggersFair

Niek Hoek spreekt op BeleggersFair

Niek Hoek, oud-topman Delta Lloyd, is er bij op 17 november op de BeleggersFair. Hij wordt geïnterviewd door Diana Matroos over zijn nieuwe beursfonds: Dutch...

Niek Hoek wil naar de beurs

Niek Hoek wil naar de beurs

Niek Hoek (voormalig topman Delta Lloyd) en Stephan Nanninga (voormalig topman SHV) willen met Dutch Star Companies One naar de beurs om een Nederlands bedrijf over...

Achmea scherpt distributie zorgverzekeringen aan

Achmea scherpt distributie zorgverzekeringen aan

Vanaf 2018 nemen Avéro Achmea en Zilveren Kruis afscheid van circa 1.800 intermediairs. De distributie van zorgverzekeringen in het intermediaire kanaal wordt...

Sander Kernkamp nieuwe ceo ABN Amro Verzekeringen

Sander Kernkamp nieuwe ceo ABN Amro Verzekeringen

Sander Kernkamp (46) is benoemd tot ceo van ABN Amro Verzekeringen. Kernkamp volgt Hanneke Jukema op, die eerder heeft besloten om een nieuwe uitdaging te zoeken...

NN group: klanten gebaat bij overname Delta Lloyd

NN group: klanten gebaat bij overname Delta Lloyd

NN Group zag in het eerste kwartaal van 2017 het netto resultaat met 61 procent stijgen tot 435 miljoen euro. "We geloven dat het samenvoegen van de activiteiten...

Stichting Woekerrente dreigt met miljoenenclaim

Stichting Woekerrente dreigt met miljoenenclaim

Stichitng Woekerrente eist dat huiseigenaren die een te hoge rente hebben betaald voor hun hypotheek hun teveel betaalde rente terugkrijgen. Hypotheekverstrekkers...

Juridische fusie nn-delta Lloyd uiterlijk 3 augustus

Juridische fusie nn-delta Lloyd uiterlijk 3 augustus

NN Group verwacht de juridische fusie met Delta Lloyd af te ronden op uiterlijk 3 augustus. Dat schrijft het concern in een persbericht, dat verder weinig nieuws...