Veel mensen begrijpen niet wat orv doet

Bart Janknegt Reaal

Van de in opdracht van Reaal ondervraagde consumenten met een overlijdensrisicoverzekering weet 28 procent niet waar deze voor bedoeld is.

 

 

Bij de mensen zonder orv is het percentage nog hoger: 43 procent weet niet waarvoor zij met een orv verzekerd zijn en een kwart denkt dat de orv een uitvaartverzekering is. "Je ziet dat toch nog veel consumenten weinig kennis hebben van verzekeringen met betrekking tot overlijden. Niet elke consument weet meer het oorspronkelijk doel waarvoor hij of zij verzekerd is", aldus Bart Janknegt,directeur marketing en distributie bij Reaal. Huizenkopers en jongeren zijn overigens beter op de hoogte


 

Reactie toevoegen

 
Athora Netherlands breidt samenwerking met TCS uit

Athora Netherlands breidt samenwerking met TCS uit

Athora Netherlands en Tata Consultancy Services (TCS) breiden de al bestaande samenwerking verder uit. TSC moet de verzekeraar ondersteunen bij het Ambitie 2025-programma...

Kwart stellen Nederland onverzekerd bij overlijden

Kwart stellen Nederland onverzekerd bij overlijden

Bijna een kwart (24 procent) van de Nederlandse mensen heeft op dit moment geen overlijdensrisicoverzekering afgesloten. Dat blijkt uit onderzoek van MUNT Hypotheken...

Reaal AOV lanceert verbeterde offertetool

Reaal AOV lanceert verbeterde offertetool

Reaal AOV heeft een vernieuwde offertetool gelanceerd. Zo is het nu mogelijk om premiegevolgen van keuzes binnen een Reaal AOV te vergelijken, een offerte te sturen...

Vernieuwd gezondheidsonderzoek voor klanten Reaal AOV

Vernieuwd gezondheidsonderzoek voor klanten Reaal AOV

Reaal AOV gaat haar klanten als eerste partij het vernieuwde gezondheidsonderzoek van arbodienstverlener Beter aanbieden. Het gezondheidsonderzoek, met de nieuwste...

ORV-premie vaak te hoog ingeschat

ORV-premie vaak te hoog ingeschat

De mogelijkheden van een ORV worden vaak verkeerd benut. Ook wordt de premie te hoog ingeschat. Dit blijkt uit een flitspeiling van Factsnapp in opdracht van Reaal. Tijdens...

Reaal: deelnemers pilot HelloEnergy voelen zich veel energieker

Reaal: deelnemers pilot HelloEnergy voelen zich veel energieker

Positieve uitkomsten van een pilot maken dat Reaal per direct HelloEnergy toevoegt aan zijn Lijfwacht-programma. Na een testperiode van drie maanden bleek dat de...

MoneyView: slechtere polisvoorwaarden bestelauto's

MoneyView: slechtere polisvoorwaarden bestelauto's

De polisvoorwaarden voor bestelauto's zijn minder goed dan die van particuliere auto's, zo blijkt uit onderzoek van MoneyView. Als een bestelauto gestolen wordt...

Reaal geeft tips om sterker uit de coronacrisis te komen

Reaal geeft tips om sterker uit de coronacrisis te komen

Reaal AOV heeft enkele tips op een rij gezet voor mensen die noodgedwongen thuis zitten tijdens de coronacrisis. Pim Hafkenscheid van Reaal: “De coronacrisis...

Kifid: klacht verjaart als consument te lang stilzit

Kifid: klacht verjaart als consument te lang stilzit

Als consumenten te lang stilzitten, verjaart de klacht. Dat is te concluderen op basis van zeven recente uitspraken van de Geschillencommissie Kifid. De bindende...

Kifid: Reaal moet fondsbeheerkosten vergoeden

Kifid: Reaal moet fondsbeheerkosten vergoeden

Reaal moet de afkoopwaarde van een beleggingsverzekering opnieuw berekenen. De verzekeraar mag aan deze consument niet de fondsbeheerkosten in rekening brengen....