Verbond steunt opnieuw cybercampagne

Alert Online logo

Het Verbond van Verzekeraars ondersteunt ook dit jaar de campagne Alert Online.

De campagne, die maandag van start is gegaan, moet het ‘cybersecurity-bewustzijn’ van Nederland flink gaan vergroten. Alert Online is een gezamenlijk initiatief van de overheid, het bedrijfsleven en de wetenschap. Ruim 120 Nederlandse organisaties steunen de campagne als partner. Ook het Verbond dus, want verzekeraars hebben op verschillende manieren te maken met cyberveiligheid. Zo kunnen ze zelf uiteraard niet meer zonder veilige digitale systemen, maar ook hun klanten niet. Wordt bijvoorbeeld een computersysteem van een webwinkel platgelegd, dan levert dat flink wat schade op. Dit jaar besteedt de campagne vooral aandacht aan het toepassen van kennis van cyberveiligheid en het stimuleren van cyberveilig gedrag. Hierbij borduurt de campagne voort op een onderzoek van vorig jaar waaruit bleek dat als de cyberveiligheid op het werk goed geregeld is, werknemers deze kennis en het gedrag mee naar huis nemen.
 

Reactie toevoegen

 
“Nieuwe mogelijkheid Directe Schadeafhandeling goed communiceren”

“Nieuwe mogelijkheid Directe Schadeafhandeling goed communiceren”

“Directe Schadeafhandeling wordt een nieuwe mogelijkheid. Het is belangrijk dat alle partijen in de keten, dus ook de financieel adviseurs, op die mogelijkheid...

DNB-president over lage rente: "Verzekeraars moeten nog eens kritisch kijken naar de producten die ze aanbieden"

DNB-president over lage rente: "Verzekeraars moeten nog eens kritisch kijken naar de producten die ze aanbieden"

DNB-President Klaas Knot was vrijdag, samen met de nieuwe divisiedirecteur toezicht verzekeraars Petra Hielkema, te gast bij het Verbondsbestuur voor een informele...

Geeke Feiter-van Heuvelen directeur bij Verbond

Geeke Feiter-van Heuvelen directeur bij Verbond

Het bestuur van het Verbond van Verzekeraars benoemt per 1 januari 2020 ir. G. (Geeke) Feiter-van Heuvelen tot directeur. Zij maakt hiermee deel uit van de directie,...

"In sommige gevallen leek de verzekering meer een soort pinautomaat geworden"

"In sommige gevallen leek de verzekering meer een soort pinautomaat geworden"

"Het voorbeeld met de afvalverwerkingsbedrijven laat zien dat risico’s door middel van bewustwording, preventie en risicomanagement vaak snel weer in een verzekerbare...

"Digitaliseringsstrategie op aantal vlakken gemiste kans"

"Digitaliseringsstrategie op aantal vlakken gemiste kans"

Het Verbond noemt de Digitaliseringsstrategie van het kabinet op een aantal vlakken een gemiste kans. Directeur Leo de Boer: "De strategie is ambitieus. Tegelijkertijd...

Verbond en Nibe-SVV ontwikkelen samen opleidingsprogramma's

Verbond en Nibe-SVV ontwikkelen samen opleidingsprogramma's

Het Verbond van Verzekeraars en Nibe-SVV Opleidingen formaliseren hun samenwerking op het gebied van opleidingsprogramma’s voor verzekeraars. Partijen gaan...

Lennoc sluit zich als eerste Insurtech aan bij Verbond

Lennoc sluit zich als eerste Insurtech aan bij Verbond

Midglas Glasverzekeraar en Lennoc zijn lid geworden van het Verbond van Verzekeraars. Lennoc is daarmee de eerste Insurtech die lid is geworden van het Verbond...

Midglas en Squarelife aspirant-lid Verbond

Midglas en Squarelife aspirant-lid Verbond

Het Verbondsbestuur heeft aan twee verzekeraars het aspirant-lidmaatschap toegekend. Het gaat om Midglas N.V. Glasassurantie Maatschappij en Squarelife Lebensversicherungs...

Adfiz en Verbond: verwerkersovereenkomsten niet nodig

Adfiz en Verbond: verwerkersovereenkomsten niet nodig

Verzekeraars en intermediair moeten van alles doen om zich voor te bereiden op de Algemene Verordening Gegevensbescherming (Avg), maar ze hoeven onderling geen verwerkingsovereenkomsten...

Oud-meubilair Verbond naar basisscholen St. Maarten

Oud-meubilair Verbond naar basisscholen St. Maarten

Het Verbond van Verzekeraars doneert zijn oude meubilair aan basisscholen op St. Maarten. De bureaus en kasten die het Verbond doneert zijn voldoende voor de ruim...