Verzekeraars beantwoorden e-mail niet

Keurmerk Klantgericht Verzekeren logo 2014

Van de 675 mystery e-mails die het Keurmerk Klantgericht Verzekeren in 2013 naar 43 keurmerkhouders zond, werden er 119 (bijna achttien procent) niet beantwoord. Dat is te lezen in het jaaroverzicht 2013 van de Stichting toetsing verzekeraars (Stv).

Het hoge aantal onbeantwoorde e-mails kwam, schrijft de Stv, "volgens de betreffende verzekeraars door een niet goed functionerende server of internetproblemen waardoor e-mailberichten of webformulieren niet goed werden verwerkt". Overigens was de langst gemeten reactietijd op een e-mail 32 (!) dagen. Gelukkig nemen de maatschappijen de telefoon een stuk vlotter op: "n 2013 hebben we 43 keurmerkhouders 30 maal gebeld. In totaal pleegden we 1.290 telefoontjes. De gemiddelde wachttijd is 81 seconden." In 2013 waren er wel relatief minder Keurmerkhouders die de vijfminutengrens helemaal niet overschreden. Eind 2013 waren er 46 Keurmerkhouders. "In 2013 hebben we vier Keurmerken ingetrokken, hebben twee verzekeraars hun activiteiten gestaakt en hebben nog eens twee verzekeraars besloten met het Keurmerk te stoppen. Er is een verzekeraar met een ander label samengegaan en er is een nieuwe Keurmerkhouder bij gekomen." In totaal heeft Nederland ongeveer 170 verzekeraars. De verzekeraars met het Keurmerk hebben samen ongeveer 64 procent van het totale premievolume.

Reactie toevoegen

 

Reacties

Annemieke Postema - 30 januari 2014

En als de mail wel wordt beantwoord, is het vaak om aan te kondigen dat de eerder gestelde reactietermijn niet zal worden gehaald. In sommige gevallen blijkt ook de nieuwe termijn niet te worden gehaald en duurt het ruim een maand voordat je een inhoudelijke reactie krijgt. Of je belt naar afdeling A, maar omdat die afdeling in overleg zit neemt iemand van afdeling B op zonder te melden dat hij niet van afdeling A is. Je doet je hele verhaal, na drie minuten krijg je te horen "dan moet u niet bij mij zijn" of woorden van soortgelijke strekking. Dat moet toch ook anders kunnen! (Zeg het meteen of zorg dat ik een bandje te horen krijg waarop ik een terugbelverzoek kan inspreken... dat scheelt mij veel tijd!) Zulke praktijken zijn niet keurmerk-waardig! Wat zijn de ervaringen van andere adviseurs?

Belastingdienst waarschuwt voor valse mail

Belastingdienst waarschuwt voor valse mail

De Belastingdienst waarschuwde woensdag voor de nieuwste valse mail die uit haar naam wordt verstuurd. "De nieuwste valse mail heeft als onderwerp 'Informatie'...