Verzekeren is niet sexy

Vangnet

"Recent heb ik beroepshalve nogal wat vertegenwoordigers van de financiële sector gesproken. Velen probeerden me ervan te overtuigen dat er op de financiële markt een wezenlijk verschil bestaat tussen haal- en brengproducten. Het punt is, ik geloof niet in die tweedeling", aldus Risseeuw in een blog op het New Financial Forum.

"Bij doorvragen naar wat die haalproducten dan wel zijn, blijft de lijst beperkt tot hypotheken en aansprakelijkheidsverzekeringen voor automobilisten. Zijn dat dan producten die consumenten willen? Nee. Consumenten willen een huis met een tuin in een rustige straat, en ze willen met hun auto de openbare weg op kunnen. En daarom behoeven ze een hypotheek (de wetten van de markt) respectievelijk moeten ze een WA-verzekering (de wetten van de staat). Financiële producten zijn geen hebbedingen, maar dingen die er bij horen: geen smartphones, maar inktpatronen. Nationale-Nederlanden is Apple niet, en de jaarvergadering van Adfiz is geen Game of Thrones."

Lees hier de blog van Peter Risseeuw op het New Financial Forum

Reactie toevoegen

 
Jack Cox: "Ontwikkelingshulp voor het rijke Westen"

Jack Cox: "Ontwikkelingshulp voor het rijke Westen"

"Steeds vaker proberen organisaties de waarde van de natuur in geld uit te drukken om op deze manier een betere afweging te kunnen maken tussen economie en ecologie....

"Hypotheek is meer dan een zak geld"

"Hypotheek is meer dan een zak geld"

"Een goed hypotheekadvies is niet alleen maar financieel. Wij kwamen tot de ontdekking dat duurzaamheid niet alleen maar gaat over klimaatverandering, energie of...

"Met ALPA krijgen we een herkansing"

"Met ALPA krijgen we een herkansing"

"Het allermooiste werk aller tijden ligt recht voor onze voeten. Voor het oprapen. Durven we te kijken? Bukken we? Pakken we het op? Hoeveel extra speeltijd krijgen...

Jules Brader: "Je invloed is enorm"

Jules Brader: "Je invloed is enorm"

"Ieder van ons beschikt over het vermogen om de wereld te beïnvloeden, ten goede of ten kwade. Als je je dat eenmaal beseft, is de vraag hoe je je invloed wilt...

Fotograaf Jimmy Nelson in New Financial Magazine

Fotograaf Jimmy Nelson in New Financial Magazine

"Wie naar de foto’s van Jimmy Nelson (55) kijkt, ziet hoe mooi diversiteit en inclusie is. Vanaf zijn zeventiende reist hij de wereld rond om verschillende...

Internationale Vrouwendag: "Roe v. Wade vraagt ook hier nieuw soort activisme"

Internationale Vrouwendag: "Roe v. Wade vraagt ook hier nieuw soort activisme"

Voormalig advocate Femke de Jong-Struiksma woonde en werkte tijdens de Trump-jaren in Texas (VS). In het kader van Internationale Vrouwendag beschrijft ze voor de...

Thema New Financial Magazine: Pioniers in Praktijk

Thema New Financial Magazine: Pioniers in Praktijk

Pioniers in Praktijk. Dat is het thema van de lente-editie van het New Financial Magazine, een uitgave van de stichting New Financial Forum. Het themanummer is rijk...

Medewerkers: last of zegen?

Medewerkers: last of zegen?

"Is het tekort aan mensen het probleem of is er een dieperliggend probleem? Ik denk het laatste", aldus adviseur Maurice Van Den Hemel van Gewoon lekker leven in...

Een verzekering als kanskaart: “Meestal pakt het goed uit hoor”

Een verzekering als kanskaart: “Meestal pakt het goed uit hoor”

"Het bieden van zekerheid is de kern van verzekeren. De enige vraag is of we als branche in staat zijn om de klant die zekerheid te laten ervaren", aldus Roy van...

Nieuwe Raad van Toezicht New Financial Forum

Nieuwe Raad van Toezicht New Financial Forum

De stichting New Financial Forum heeft per 1 januari 2023 een nieuwe Raad van Toezicht. Mark Boskamp (Dukers & Baelemans) is benoemd tot voorzitter, Dick-Jan...