Vvp lanceert special 'De Waarde van Advies'

Cover special De Waarde van Advies

VVP heeft een special 'De Waarde van Advies' uitgebracht met inzichten en inspiratie voor financieel adviseurs.

De special is tot stand gekomen in samenwerking met Avéro Achmea en is gisteren gepresenteerd op het symposium De Waarde van Advies in Zeist. De special verschijnt in een gedrukte oplage van 7.900 exemplaren en als e-zine. Klik HIER om naar het e-zine te gaan. Behalve inspirerende bijdragen van onder meer Ozewald Wanrooij (Neutralis), Jack Hommel (Avéro Achmea), Jurjen Oosterbaan Martinius (Bureau D&O) en Eric Lacroix (Offermans Joosten Groep) bevat de special een best practice over de werkwijze van Maurice van den Hemel (All-insure) en een inkijkje in de adviesrelatie tussen bandenspecialist Jan Heuver en zijn adviseur Jasper Vrieling. Fred de Jong schreef een samenvatting van zijn onderzoek naar de waarde van financieel advies. Henri Drost en Silvia Janssen schreven artikelen met direct toepasbare tools en checklists op het gebied van 'communicatie vanuit klantbelang' resp. 'zorgplicht in de verkoop'.

Wil de consument de waarde van advies meer gaan ervaren, dan zal de adviseur beter moeten laten zien wat het advies oplevert. En dat gaat verder dan inzicht geven in dienstverlening en beloning, zo komt naar voren in het rondetafelgesprek met Coen van Ham (Kettlitz Wulfse), Jack Hommel, Fred de Jong, Theodor Kockelkoren (AFM) en docent/auteur Wouter de Vries.

De redactie van VVP verzoekt u vriendelijk om de link naar deze special aan zoveel mogelijk collega's door te sturen!

Reactie toevoegen

 
Consument niet geïnteresseerd in provisietransparantie

Consument niet geïnteresseerd in provisietransparantie

'Klant vraagt nooit hoeveel ik aan schadeverzekering verdien', zo luidde de stelling op VVP-online. Maar liefst 87 procent van de 366 respondenten was het hier mee...

Adviseurs willen kunnen rekenen op aanbieders en overheid

Adviseurs willen kunnen rekenen op aanbieders en overheid

Wispelturige verzekeraars en zwalkend overheidsbeleid. Het maakt het leven van de financieel adviseur er niet makkelijker op, vertellen ze in de nieuwe VVP (nummer...

Maak van elke dag Positive Finance Day

Maak van elke dag Positive Finance Day

In het lijstje van evenementen in onze branche kwam ik de Positive Finance Day tegen. Daar word ik, even los van de Engelse titel, vrolijk van. Ontzettend goed...

In nieuwe VVP: tips om een burn out te voorkomen

In nieuwe VVP: tips om een burn out te voorkomen

"Doe werk waar je gelukkig van wordt, zorg ervoor dat je werk van betekenis is voor anderen, eet gezond, beweeg voldoende, zet je telefoon één dag...

VVP-site vernieuwd!

VVP-site vernieuwd!

Onder dat motto lanceerde VVP dinsdag 5 september haar vernieuwde website.Hoofdredacteur Willem Vreeswijk van VVP: "Waarom Googlen als je als financieel adviseur...

Alles over Inkomen met janthony wielink

Alles over Inkomen met janthony wielink

VVP organiseert op 20 september het Event Inkomen in Rotterdam. Een netwerkevent voor inkomensadviseurs van het hoogste niveau. Het VVP Event Inkomen, georganiseerd...

Meer grip op verzuim: tips voor adviseurs

Meer grip op verzuim: tips voor adviseurs

De behoefte bij zowel adviseurs als werkgevers aan ondersteuning om de verzuimkosten te verlagen neemt toe. Hoe kunt u als adviseur het risico goed inventariseren...

Laatste inschrijfmogelijkheid Dag van het Topadvies

Laatste inschrijfmogelijkheid Dag van het Topadvies

Over een paar dagen vindt in Leusden de Dag van het Topadvies plaats, een intermediaire praktijkdag, puur gericht op adviseurs. Met intermediaire topsprekers en...

Financiële adviseurs op VVP Dag van het Topadvies

Financiële adviseurs op VVP Dag van het Topadvies

Financiële topadviseurs, daar draait het om tijdens de VVP Dag van het Topadvies op woensdagmiddag 21 juni in Leusden.Veel praktijkinfo en dialoog met collega-adviseurs...

Dialoog over dilemma's met aankomende verzekeraars en advocaten

Dialoog over dilemma's met aankomende verzekeraars en advocaten

Aankomende advocaten, letselschadebehandelaars en verzekeraars bewuster maken van de maatschappelijke functie van de financiële sector. Dat was het idee achter...