Wens verzekeraar 'Vergeet ons niet' komt uit
(Kifid-uitspraak GC 2024-0145) Dat de verzekeraar de rechtsbijstandspolis toch verlengde, is zijn eigen schuld. De verzekering moet worden voortgezet. Aldus de Geschillencommissie, die eerder bepaalde dat de verzekeraar de polis in kwestie mocht opzeggen. De commissie: "Het feit dat de verlenging op een vergissing berust, komt voor rekening van de verzekeraar, die als professionele dienstverlener zijn systemen zo had moeten inrichten dat de e-mail van genoemde datum niet verzonden zou worden. Dat de verzekeraar een verlenging van de rechtsbijstandverzekering niet wenselijk acht, maakt het oordeel van de commissie niet anders. De verlenging van de rechtsbijstandverzekering zal geschieden met inachtneming van de geldende voorwaarden. Voor zover de uitvoering van de rechtsbijstand door de uitvoerder in het gedrang komt dan wel een nieuwe opzegging aan de orde is, zal daarbij aansluiting moeten worden gezocht bij de geldende voorwaarden."
Vergeet-ons-nietjes
De commissie verder: "Dat de consument op enig moment (...) een kaart van de verzekeraar heeft ontvangen met daarop aan de ene zijde een vriendelijke zwaaiende medewerker van de verzekeraar en aan de andere zijde onder meer de tekst "Fijn dat u klant was!" en "Helaas was... want u heeft ons laten weten weg te gaan", met daarbij als afscheidscadeau zaadjes voor ‘Vergeet-ons-nietjes’, is naar het oordeel van de commissie aan te merken als ongelukkig. De verzekeraar heeft hier echter excuses voor aangeboden en dat volstaat."
Reactie toevoegen
Meer over
Leren van Kifid-uitspraken VVP 1-2024
(Uit Ken je vak! in VVP 1-2024) ‘mijnomgeving’ geen duurzame informatiedrager INFORMATIEVERSTREKKING – Kifid oordeelt geregeld dat informatie...
Hypotheekadviseur voerde onvoldoende regie
(Kifid-uitspraak GC 2024-0118) De consumenten hebben de adviseur ingeschakeld voor advies en bemiddeling inzake het oversluiten van hun bestaande hypothecaire geldlening....
Toezegging van dekking weegt zwaarder dan voorwaarden
(Kifid-uitspraak GC 2024-0109) De Geschillencommissie oordeelt dat de verzekeringsvoorwaarden geen recht geven op dekking, maar dat de consument uit het telefoongesprek...
Consumenten wisten niet dat zij overeenkomst tot opdracht ondertekenden
(Kifid-uitspraak GC 2024-0111) Met toepassing van de wettelijke bewijsregels oordeelt de Geschillencommissie dat de adviseur onvoldoende heeft bewezen dat de consumenten...
Geheugenverlies klager wil er bij Geschillencommissie niet in
(Kifid-uitspraak GC 2024-0106) Met de verzekeraar is de Geschillencommissie van oordeel dat de consument heeft geprobeerd de verzekeraar opzettelijk te misleiden...
Volgende verzekeraar struikelt over 'duurzame informatiedrager'
(Kifid-uitspraak GC 2024-0101) De Geschillencommissie heeft ambtshalve getoetst aan de Richtlijn betreffende verkoop op afstand van financiële diensten aan...
Commissie van Beroep laat verzekeraar tuinschade alsnog vergoeden
(Kifid-uitspraak CvB 2024-0007) De consument heeft twee akkoordverklaringen ondertekend, voor schade aan de inboedel en voor schade aan opstal en tuin. Daarna heeft...
Kifid: registratie van persoonsgegevens niet standaard acht jaar
De Commissie van Beroep van Kifid oordeelt in een dinsdag gepubliceerde uitspraak dat de bank bij registratie van persoonsgegevens niet standaard mag uitgaan van...
(Kifid-uitspraak GC 2024-.0061) De consument is betrokken geweest bij een aanrijding met een scooterrijder. Hij is van mening dat de scooterrijder, verzekerde van...
(Kifid-uitspraak GC 2024-0062) Consument is het niet eens met het feit dat zijn ex-echtgenote een overlijdensrisicoverzekering op zijn leven heeft gesloten. Hij...