Zwitserleven zet merk breder in

Logo Zwitserleven (nieuw)

Zwitserleven gaat haar merk breder inzetten dan alleen voor pensioen. Onder de naam Zwitserleven komen ook reis- en autoverzekeringen op de markt.

Dat vertelt ceo Ron van Oijen van Vivat in een interview met Chrs Zegers in Straks Magazine van Zwitserleven. Volgens Van Oijen is het Zwitserleven-gevoel ook prima geschikt om in te zetten bij andere producten dan pensioen waarbij de verzekeraar ontzorgt.

Van Oijen: "Het merk is zo sterk. We hebben ons afgevraagd: wat kunnen we er nog meer mee doen?" Belangrijk is wel dat de consument het merk duidelijk beleeft, hij moet zich echt ontzorgd weten, aldus de Vivat-topbestuurder.

Van Oijen vertelt dat Vivat volop mee wil in de digitale revolutie. "Eind 2017 willen wij de meest innovatieve verzekeraar van Nederland zijn." Belangrijk daarbij wel het behoud van het sterke merk.

Volgens Van Oijen staat de digitale revolutie overigens pas aan het begin.

 

Reactie toevoegen

 
Meer over
25 meter is niet vlakbij

25 meter is niet vlakbij

(Kifid-uitspraak GC 2023-0980) Diefstal waardevolle bagage uit auto tijdens een korte stop. De consument heeft een beroep gedaan op de reisverzekering en de verzekeraar...

Duur taxiritje voor verzekeraar

Duur taxiritje voor verzekeraar

(Kifid-uitspraak GC 2023-0988) De consument vordert dekking voor schade door diefstal van zijn bagage. De bagage is tijdens een bezoek aan Düsseldorf in de...

Verbond ondertekent ADAS-convenant

Verbond ondertekent ADAS-convenant

Minister Mark Harbers van het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat heeft maandag  het ADAS-convenant ondertekend samen met ANWB, BOVAG, Verbond van Verzekeraars,...

Verbond: solidariteit onder jongere en oudere automobilisten gegroeid

Verbond: solidariteit onder jongere en oudere automobilisten gegroeid

Ten opzichte van 2017 is de verzekerbaarheid van jongeren en ouderen sterk toegenomen (meer aanbieders doen een aanbod). Dit blijkt uit de zesde Solidariteitsmonitor...

Auto kwijt, maar geen verzekeringsdekking

Auto kwijt, maar geen verzekeringsdekking

(Kifid-uitspraak GC 2023-0840) De consument doet een beroep op zijn autoverzekering wegens schade door diefstal of verduistering van de verzekerde auto. De consument...

Zwitserleven: Hoitsma in MT Commerce

Zwitserleven: Hoitsma in MT Commerce

Jan Willem Hoitsma is Ria Blok-Leenheer opgevolgd als Director Employer Solutions bij Zwitserleven. Met zijn brede en ruime achtergrond in de pensioenwereld op het...

Klant kon weten dat hij toestemming verzekeraar nodig had voor operatie

Klant kon weten dat hij toestemming verzekeraar nodig had voor operatie

(Kifid-uitspraak GC 2023-0740) De consument vordert dat de verzekeraar de schade die hij opliep als gevolg van een skiongeval volledig vergoedt. De verzekeraar stelt...

Autopremie jongeren stijgt drie keer zo hard als die van ouderen

Autopremie jongeren stijgt drie keer zo hard als die van ouderen

Jongeren tussen de achttien en 24 jaar worden van alle leeftijdsgroepen het hardst getroffen door de premieverhogingen van autoverzekeringen. Zeker in vergelijking...

MoneyView: "Regelmatig autoverzekeringen vergelijken is lonend"

MoneyView: "Regelmatig autoverzekeringen vergelijken is lonend"

Verzekeraars geven niet allemaal dezelfde korting voor de opgebouwde schadevrije jaren, waardoor de meest voordelige autoverzekering na een paar jaar helemaal niet...

Premie autoverzekering binnen dezelfde wijk tot honderden euro’s duurder

Premie autoverzekering binnen dezelfde wijk tot honderden euro’s duurder

Als men binnen de eigen woonwijk of straat verhuist, kan de premie van de autoverzekering flink stijgen. Dat blijkt uit onderzoek van de financiële vergelijkingssite...