All-insure na tien jaar herdoopt

Gewoon

Adviseur Maurice van den Hemel viert dit jaar het 10-jarige bestaan van zijn bedrijf All-Insure. Tijd voor een nieuwe inspiratieavond met onder meer Dirk Zeelenberg, bezocht door 160 relaties, én voor een naamwisseling. All-Insure is inmiddels omgedoopt tot Gewoon Lekker Leven. Tevens werd bekend dat adviseur Pieter Bolle mede-eigenaar is geworden van het advieskantoor. “Wat was ook alweer de reden van de start van All-Insure tien jaar geleden?”, zo vraagt Van den Hemel zich af. “O ja, dat was de spagaat van de provisie… de pijn die ik jaren voelde, waarbij ik een keuze moest maken tussen het beste advies voor de klant of het beste advies voor mijn eigen portemonnee. Een keuze die niet te maken is. Laat je advies rechtstreeks door je klant betalen zodat je aan het product niks meer hoeft te verdienen. Dat was voor mij de oplossing, maar daar dachten mijn toenmalige compagnons anders over.

Stoppen en opnieuw beginnen was het devies en All-Insure werd een feit.”

All-Insure ging na twee jaar bijna failliet. “Wat kom je regelmatig uitdagende momenten tegen als ondernemer en wat is het dan essentieel dat je een ‘klankbord’ hebt, iemand die je begrijpt en je weer terug kan brengen naar de essentie. Ik heb me altijd gelukkig geprezen dat ik dit klankbord had en heb.”

Jaarlijks begeleidt het advieskantoor een starter van het jaar. Waarom doet Van den Hemel dit? “Ondernemerschap is het mooiste en tegelijk meest uitdagende vak. Te veel starters raken binnen enkele jaren zijn of haar droom kwijt en stoppen. Begeleiding is essentieel en wij vinden dat fantastisch om te doen. Maar niet ieder talent kan onze begeleiding bekostigen en zo ontstond het idee om jaarlijks één talent te begeleiden op onze kosten.”

In 2016 heeft het kantoor bruidsfotografe Marieke Lodder begeleid en haar werk floreert. In 2017 was het Amanda Reijerse van Bubbles Theme store te Goes. Dit jaar begeleidt het advieskantoor Yara Flipse van Taarten van Yara. Als extra inspiratiebron voor de inspiratieavond was Dirk Zeelenberg uitgenodigd zijn verhaal te vertellen. De openheid en eerlijkheid waarmee hij schrijft en praat over zijn successen, en meer nog over zijn missers hebben, Van den Hemel altijd al aangesproken. Fan is hij van het boek Niet bepaald een succesverhaal. “Tijdens de inspiratieavond vertelde hij verhalen over kwetsbaarheid. ‘Besef dit en leef ernaar! Durf het aan om echt gelukkig te worden, volg je verlangen en intuïtie, altijd en overal! Durf te genieten, nooit met mate!’, zo luidde de boodschap van Zeelenberg. Een boodschap die één op één past bij onze nieuwe uitdaging om zoveel mogelijk mensen en organisaties te helpen bij Gewoon Lekker te Leven en Gewoon Lekker te Werken.”

Reactie toevoegen

 
Editie
Meer over
VVP-event Communicatie: begrijpen en begrepen worden

VVP-event Communicatie: begrijpen en begrepen worden

Kies wie je klanten zijn en zorg voor een duidelijke pitch naar deze mensen. Aldus Maurice van den Hemel, financieel adviseur en coach, tijdens de kennissessie van...

Communicatietips voor adviseurs: klanten vinden en binden

Communicatietips voor adviseurs: klanten vinden en binden

Klanten vinden en vervolgens binden, is de uitdaging voor iedere ondernemer, zeker binnen de (financiële) dienstverlening. "Wat we verkopen is immers niet tastbaar....

Helder communiceren over meerwaarde advisering en beloning

Helder communiceren over meerwaarde advisering en beloning

Hoe communiceer je helder over je meerwaarde van je advisering en je beloning. Adviseur Natasja Naron pakt dit op een hele bijzondere manier heel succesvol aan....

Communicatie advieskantoren buiten de richtlijnen

Communicatie advieskantoren buiten de richtlijnen

Wat zijn de verschillende insights van compliant klantinformatie en waar moet je precies aan voldoen? Maar veel interessanter, wat als de regels je in de weg zitten?...

Vanuit CRM naar klantcontact  (extra workshop VVP Event Communicatie)

Vanuit CRM naar klantcontact (extra workshop VVP Event Communicatie)

"Wij doen onze activiteiten met altijd één doel voor ogen: het beter en mooier voor uw klant maken. Uw klanten zijn uw meest waardevolle bezit. Met...

AFM op VVP Event Communicatie

AFM op VVP Event Communicatie

Met welk oog kijkt de toezichthouder naar de communicatie van uw advieskantoor? Op 28 november geeft de AFM op het VVP Kennisevent Communicatie tips voor assurantiekantoren. Het...

All-Insure verder als Gewoon Lekker Leven

All-Insure verder als Gewoon Lekker Leven

All-Insure, het advieskantoor van Maurice van den Hemel uit Wemeldinge, gaat verder als Gewoon Lekker Leven. De nieuwe naam werd tijdens de jaarlijkse inspiratieavond...

Van financiële planning naar een creatieve flow... Huh?

Van financiële planning naar een creatieve flow... Huh?

Sigfrid van Driel richtte twintig jaar geleden Impessive Arts op. Recentelijk ging hij sparren met adviseur Maurice van den Hemel uit Wemeldinge. De aanpak van...

Kennis, passie, plezier

Kennis, passie, plezier

“Mijn eigen visie op het kantoor is niet van belang, wel de gezamenlijke visie van de mensen die hier werken. Wij geloven in betrokkenheid, jezelf kunnen...

Kerk vol ondernemers op inspiratie-avond All-Insure

Kerk vol ondernemers op inspiratie-avond All-Insure

Topadvocaat Wim Anker en topcoach Remco Claassen scoorden op de inspiratieavond die advieskantoor All-Insure op 22 september in de Maartenskerk te Wemeldinge organiseerde...