Het vuur van... Chris Emans

section1_page34_article53_1.jpg

Chris Emans, directeur Wonen & Welzijn (Ammerzoden)

Er zijn veel prachtige mensen in onze sector die elke dag hun klanten het beste geven wat in hen zit. In ‘Het vuur van…’ zet VVP deze mensen op een voetstuk.

Toen ik in 2003 begon met Wonen & Welzijn had ik dezelfde passie als nu. Mijn vuur – of anders gezegd: wat mij drijft – is het woord ‘welzijn’ in onze bedrijfsnaam. Welzijn is voor mij een ander woord voor lekker leven. Het enige wat ik moet doen om succesvol te zijn is ervoor zorgen dat mensen meer welzijn krijgen als ze bij mij aan tafel zitten. Je hoeft dus niets te verkopen, je moet mensen helpen de voor hun juiste keuzes te maken. Op deze manier zorg je ervoor dat mensen een beter leven krijgen en dus lekkerder kunnen leven.

Alle mensen die werkzaam zijn in de financiële dienstverlening zijn zeer bevoorrecht. Met de juiste houding en instelling kun je bijna altijd de kwaliteit van leven voor je klanten verbeteren. Hoe gaaf is dat? Wij verdienen ons geld met het gelukkiger maken van mensen door doelstellingen, wensen en dromen waar te maken. Het geeft zoveel positieve energie om mensen te helpen dat je hier als mens een zeer positief zelfbeeld van krijgt. Als je trots op jezelf bent en lekker in je vel zit, is de kans heel groot dat je een lekker leven hebt. Dan ben je dus echt rijk!

Het is ook helemaal niet ingewikkeld om mensen te helpen om lekker te kunnen leven. Er zijn namelijk maar drie vragen die moeten worden beantwoord: waarom, hoe en wat? Doelstellingen, wensen en dromen waarmaken is onze passie en ons vakmanschap. Uiteraard moet dit wel plaatsvinden binnen de regels, wetgeving, normen en waarden die gelden. Als je continuïteit wilt kan dit alleen maar als je oprecht mensen wil helpen om lekkerder te gaan leven. Het is wellicht een cliché maar op deze manier wordt de klant een ambassadeur en zal je dankzij deze klant nog meer klanten (ambassadeurs) krijgen. Elke mens is anders en elke mens heeft andere wensen en dromen. Dit maakt ons vak ook zo interessant en nooit saai. Maar één ding staat vast: elke mens wil op zijn manier lekker leven.

‘Wij verdienen ons geld met het gelukkiger maken van mensen’

Reactie toevoegen

 
Editie
Meer over
Adviseur hoeft gesprek niet woordelijk vast te leggen

Adviseur hoeft gesprek niet woordelijk vast te leggen

Van een redelijk handelend en redelijk bekwaam hypotheekadviseur kan niet worden verlangd dat ieder gesprek woordelijk wordt vastgelegd en woordelijk kan worden...

Klant eist vergeefs vergoeding advieskosten door geldverstrekker

Klant eist vergeefs vergoeding advieskosten door geldverstrekker

De hypotheeksom van een klant werd verlaagd. Niet de geldverstrekker maar zijn adviseur had hem moeten melden dat de verlaging was doorgevoerd, oordeelt de Geschillencommissie...

Adviseur moet 80% advieskosten terugbetalen

Adviseur moet 80% advieskosten terugbetalen

Hypotheek Visie moet van de Geschillencommissie Financiële Dienstverlening (Kifid) 80 procent van de advieskosten terugbetalen aan een klant. Het gaat om 80...

"Adviseur vaak overbodig bij hypotheek"

"Adviseur vaak overbodig bij hypotheek"

Een hypotheek is tegenwoordig zo simpel dat dure adviseurs overbodig zijn. Dat stelt onafhankelijk financieel planner Paul van der Kwast in zijn column op www.businessinsider.nl....

Local hero... Gijs Ubels

Local hero... Gijs Ubels

In de rubriek Local Hero stelt VVP samen met NH1816 het lokale advieskantoor centraal. Het belang van deze lokale helden voor de samenleving kan niet genoeg worden...

Geen droeftoeters, maar bruisstabletten

Geen droeftoeters, maar bruisstabletten

Renee Lagerwaard:d: ‘Pluk de dag.’ “Onze klanten beschrijven ons kantoor als een warm bad en waarderen onze huiselijkheid. Grootste compliment...

Zeven vragen aan... Erik Rebergen

Zeven vragen aan... Erik Rebergen

1. Wat drijft je als adviseur? Wat maakt je vak uniek? Vanaf 1999 ben ik werkzaam in de sector en mag ik financieel advies geven aan consumenten, zowel particulier...

Nieuwe business modellen vragen andere mindset

Nieuwe business modellen vragen andere mindset

Financieel adviseurs varen wel bij de nieuwe business modellen die zij hebben ontwikkeld. Dat blijkt uit de ronde tafel met vier adviseurs die Armand Baas Becking,...

Actueel of niet?

Actueel of niet?

Wanneer is iets een actualiteit? Dat vraagt Mike Schilperoort, algemeen directeur Lindenhaeghe, zich af in zijn maandelijkse blog over marktontwikkelingen. Van Dale...

Knollenveld

Knollenveld

Het level playing field ligt er bij als een knollenveldje. Wat dat betreft, hebben Herdink en Leichel in 'Provisie 2.0' het bij het rechte eind, meent Albert van...