Uw human touch is van toegevoegde waarde

Bas de Voogd 2016

Termen als big data, artificial intelligence, roboadvies en chatbots worden de laatste tijd in één adem genoemd. Het verder digitaliseren van uw onderneming is onvermijdelijk, maar hoe zorgt u ervoor dat u in al dat geweld overeind blijft? Wij hebben alle reden om te zeggen dat u de toekomst met vertrouwen tegemoet kunt zien. U kunt de hoofdrol blijven spelen in het financiële leven van uw klant, door er te zijn op de momenten dat het nodig is.

Een uitdaging? Dat zeker. Maar die gaan wij niet uit de weg. Wat ons betreft is het nu erop of eronder. Als wij er nu niet alles aan doen om ervoor te zorgen dat u klaar bent voor morgen en zelfs overmorgen, dan kan het te laat zijn. Maar we beloven u: zover komt het niet. Wij geloven oprecht in uw toekomst. En we doen er graag alles aan om samen met u van die toekomst een succes te maken.

2004: Klik & Sluit

Afhankelijk van hoelang u al als financieel adviseur werkzaam bent, kunt u het zich vast wel herinneren: contactmomenten met veel verschillende maatschappijen, werken in meerdere extranetten en dit bijwerken in u uw eigen pakket, waar u overzicht mee hield. Via ons als serviceprovider verkreeg u met één kanaal toegang tot meerdere verzekeraars. Wij administreerden de polissen en wikkelden de schades af. Ook dat hield u bij in uw eigen pakket.

Met de komst van Klik & Sluit in 2004 werd het vergelijken en direct afsluiten van verzekeringen van verschillende maatschappijen mogelijk. Inmiddels niet meer weg te denken bij het uitbrengen van offertes aan uw klant. Maar dit veranderde uw administratie niet. U verricht nog steeds dubbel werk, terwijl deze tijd veel beter besteed zou kunnen worden aan persoonlijk advies aan de klant.

Niet raar dus dat bij ons de volgende gedachte ontstond: hoe mooi zou het zijn als wij zorgdragen voor het gehele operationele gedeelte, zodat u dan werkelijk bezig kunt zijn met wat uw klant nodig heeft?

Vandaag: adviseren

Wij vonden het te mooi om niets met die gedachte te doen en zijn daarom begonnen met het ontwikkelen van Klik & Advies. En dit is wat we vandaag hebben: de eerste tool die echt klantgericht werkt, omdat er wordt geredeneerd vanuit het profiel van de klant. De software is in staat om met de klant te communiceren, waardoor er adviezen ontstaan die gericht zijn op cross selling en besparing voor de klant. U heeft uw administratie overzichtelijk bij elkaar, waardoor het verschil in data kleiner wordt. Ook levert de tool u tijdbesparing op: offertes worden in hoog tempo samengesteld, waardoor u niet meer op diverse plaatsen hoeft te zoeken naar het beste tarief. Het VoordeelPakket – de verzamelnaam voor het productaanbod in Klik & Advies – kent dankzij een periodieke analyse van de complete markt en rationalisatie van onze volmachtproducten een gegarandeerde en aantoonbare goede prijs/ kwaliteitverhouding. In het kader rechts zetten we de voordelen op een rij.

Morgen: personaliseren

Weet u het nog? We hebben u beloofd ervoor te zorgen dat u klaar bent voor morgen. Wat ons betreft staat morgen in het teken van personaliseren. We gaan aan de slag met advies dat zowel klant-als dekkingsgericht is. Hierdoor kunt u nog beter aansluiten bij de behoefte van uw klant, zodat hij nooit over-of onderverzekerd is. Zo betaalt uw klant dus ook nooit te veel.

Via moderne communicatiemiddelen bieden wij uw klant, altijd uit uw naam, de mogelijkheid om zijn gegevens uit het klantprofiel te controleren of aan te passen, op een manier die bij hem past. Vervolgens wordt automatisch gekeken of het nodig is om uw klant van een nieuw advies te voorzien. Zo bent u precies op de hoogte van de behoeften van uw klant en zijn in het systeem altijd de meest recente gegevens bekend.

In Klik & Advies is het ook mogelijk om niet-Voogd polissen te registreren. En door een koppeling te zoeken met Google en Microsoft voor e-mail, taken, afspraken en notities, wordt een belangrijke stap gezet in het verminderen van dubbel werk.

Overmorgen: voorspellen

Als dat de realiteit is van morgen, wat gebeurt er dan overmorgen? Ook daar hebben we al over nagedacht. Overmorgen staat in het teken van voorspellen. Dankzij een uitgebreid datawarehouse wordt het mogelijk producten te ontwikkelen op basis van data-analyses, waardoor premies afgestemd kunnen worden op het gedrag van de klant. Schades kunnen deels voorkomen worden door preventietips te geven en schadeafwikkeling kan sneller, door slimme zelflerende systemen aan het meldingsmechanisme te koppelen. Op dat punt aangekomen is voor u de weg vrij om er voor uw klant te zijn op de momenten die ertoe doen. Een geboorte, huwelijk, overlijden, verhuizing of flinke schade: uw human touch is dan echt van toegevoegde waarde. Dan zijn we waar we willen zijn: onze geavanceerde tools zijn verantwoordelijk voor de operationele taken, u brengt de deskundigheid, creativiteit en empathie in. Precies de dingen die u in uw werk als adviseur het liefste doet.

Wij zien de toekomst zonnig tegemoet: u onderscheidt zich door er te zijn op de momenten dat het nodig is, wij nemen u de administratieve taken uit handen die dat zouden kunnen belemmeren. Zodat we samen de klant echt centraal stellen en ervoor zorgen dat hij continu passend verzekerd is. Gaat u met ons mee, op weg naar een succesvolle toekomst?

Klik & Advies

De voordelen op een rij:

Als het klantprofiel is ingevuld, staat er direct een advies klaar voor een totaalpakket, inclusief personenauto. Dit voorkomt dat u meerdere keren dezelfde vraag moet beantwoorden en het bespaart u zo’n 25 minuten per advies.

Binnen een pakket kunt u een complete voorwaardenvergelijking maken van verschillende maatschappijen. Ook worden de beschikbare polisvoorwaarden en verzekeringskaarten getoond.

U kunt uw klant een compleet digitaal overzicht sturen van uw persoonlijke aanbieding, inclusief voorwaarden en verzekeringskaart(en). Uw klant kan dit voorstel vervolgens eenvoudig omzetten in een aanvraag, ook via zijn smartphone. Wij nemen de aanvraag direct in behandeling, waarbij u vanzelfsprekend een bevestiging ontvangt zoals u van ons gewend bent.

Reactie toevoegen

 
Editie
kifid: zorgplicht adviseur kent grenzen

kifid: zorgplicht adviseur kent grenzen

(Kifid-uitspraak GC 2021-1101, bindend) Volgens de Geschillencommissie Kifid reikt de zorgplicht van een adviseur niet zover dat hij alle verzekeringsmogelijkheden...

Samen naar de toekomst

Samen naar de toekomst

(Partner in Kennis Voogd & Voogd in VVP 6) Het einde van weer een veelbewogen jaar komt in zicht. Een jaar waarin verzekeringsland veelvuldig werd uitgedaagd...

Adviesgroep De Vogel winnaar VVP Advies Award 2021

Adviesgroep De Vogel winnaar VVP Advies Award 2021

Adviesgroep De Vogel is de winnaar van de VVP Advies Award 2021. Het op Goeree-Overflakkee gevestigde kantoor kreeg de meeste stemmen tijdens de finaleronde in de...

Bepaal vanmiddag wie de Advies Award 2021 wint

Bepaal vanmiddag wie de Advies Award 2021 wint

Woon de spectaculaire, korte live-uitzending van de finale van de Advies Award 2021 bij en bepaal wie zich het meest klantvriendelijke advieskantoor van 2021 mag...

Halve finale Advies Award 2021 in beeld...

Halve finale Advies Award 2021 in beeld...

De drie finalisten van de Advies Award 2021 zijn bekend. Van de spannende halve finale, die 15 september werd gehouden, heeft Jeffrey Korte een sfeerimpressie...

Kifid: klacht zzp-er niet behandelbaar

Kifid: klacht zzp-er niet behandelbaar

(Uitspraak Geschillencommissie Kifid 2021-0814) Uit de auto van een zzp'er wordt meetapparatuur gestolen die hij gebruikt voor zijn werk in de verwarmingsbranche....

Boudesteyn, KOK Advies en De Vogel naar finale VVP Advies Award 2021

Boudesteyn, KOK Advies en De Vogel naar finale VVP Advies Award 2021

“Boudesteyn Hypotheken en Verzekeringen, KOK Advies en De Vogel Adviesgroep zijn  de finalisten van de VVP Advies Award 2021. Deze kantoren hebben een...

En de halve finalisten en provinciewinnaars zijn…

En de halve finalisten en provinciewinnaars zijn…

(Uit VVP 4-2021) De jury heeft begin juli de zes halve finalisten bekend gemaakt van de VVP Advies Award 2021. Dit zijn: Advies & Kies (Flevoland), Adviesnet...

Spanning richting halve finale Adives Award 2021 stijgt

Spanning richting halve finale Adives Award 2021 stijgt

Volgende week woensdag 15 september vindt de halve finale plaats van de Advies Award 2021. De halve finalisten zijn: Advies & Kies (Flevoland), Adviesnet Noord...

De zes halve finalisten van de VVP Advies Award 2021 zijn…

De zes halve finalisten van de VVP Advies Award 2021 zijn…

De jury heeft de zes halve finalisten bekend gemaakt van de Advies Award 2021. Dit zijn: Advies & Kies (Flevoland), AdviesNet Noord Nederland (Friesland),...