Uw human touch is van toegevoegde waarde

Bas de Voogd 2016

Termen als big data, artificial intelligence, roboadvies en chatbots worden de laatste tijd in één adem genoemd. Het verder digitaliseren van uw onderneming is onvermijdelijk, maar hoe zorgt u ervoor dat u in al dat geweld overeind blijft? Wij hebben alle reden om te zeggen dat u de toekomst met vertrouwen tegemoet kunt zien. U kunt de hoofdrol blijven spelen in het financiële leven van uw klant, door er te zijn op de momenten dat het nodig is.

Een uitdaging? Dat zeker. Maar die gaan wij niet uit de weg. Wat ons betreft is het nu erop of eronder. Als wij er nu niet alles aan doen om ervoor te zorgen dat u klaar bent voor morgen en zelfs overmorgen, dan kan het te laat zijn. Maar we beloven u: zover komt het niet. Wij geloven oprecht in uw toekomst. En we doen er graag alles aan om samen met u van die toekomst een succes te maken.

2004: Klik & Sluit

Afhankelijk van hoelang u al als financieel adviseur werkzaam bent, kunt u het zich vast wel herinneren: contactmomenten met veel verschillende maatschappijen, werken in meerdere extranetten en dit bijwerken in u uw eigen pakket, waar u overzicht mee hield. Via ons als serviceprovider verkreeg u met één kanaal toegang tot meerdere verzekeraars. Wij administreerden de polissen en wikkelden de schades af. Ook dat hield u bij in uw eigen pakket.

Met de komst van Klik & Sluit in 2004 werd het vergelijken en direct afsluiten van verzekeringen van verschillende maatschappijen mogelijk. Inmiddels niet meer weg te denken bij het uitbrengen van offertes aan uw klant. Maar dit veranderde uw administratie niet. U verricht nog steeds dubbel werk, terwijl deze tijd veel beter besteed zou kunnen worden aan persoonlijk advies aan de klant.

Niet raar dus dat bij ons de volgende gedachte ontstond: hoe mooi zou het zijn als wij zorgdragen voor het gehele operationele gedeelte, zodat u dan werkelijk bezig kunt zijn met wat uw klant nodig heeft?

Vandaag: adviseren

Wij vonden het te mooi om niets met die gedachte te doen en zijn daarom begonnen met het ontwikkelen van Klik & Advies. En dit is wat we vandaag hebben: de eerste tool die echt klantgericht werkt, omdat er wordt geredeneerd vanuit het profiel van de klant. De software is in staat om met de klant te communiceren, waardoor er adviezen ontstaan die gericht zijn op cross selling en besparing voor de klant. U heeft uw administratie overzichtelijk bij elkaar, waardoor het verschil in data kleiner wordt. Ook levert de tool u tijdbesparing op: offertes worden in hoog tempo samengesteld, waardoor u niet meer op diverse plaatsen hoeft te zoeken naar het beste tarief. Het VoordeelPakket – de verzamelnaam voor het productaanbod in Klik & Advies – kent dankzij een periodieke analyse van de complete markt en rationalisatie van onze volmachtproducten een gegarandeerde en aantoonbare goede prijs/ kwaliteitverhouding. In het kader rechts zetten we de voordelen op een rij.

Morgen: personaliseren

Weet u het nog? We hebben u beloofd ervoor te zorgen dat u klaar bent voor morgen. Wat ons betreft staat morgen in het teken van personaliseren. We gaan aan de slag met advies dat zowel klant-als dekkingsgericht is. Hierdoor kunt u nog beter aansluiten bij de behoefte van uw klant, zodat hij nooit over-of onderverzekerd is. Zo betaalt uw klant dus ook nooit te veel.

Via moderne communicatiemiddelen bieden wij uw klant, altijd uit uw naam, de mogelijkheid om zijn gegevens uit het klantprofiel te controleren of aan te passen, op een manier die bij hem past. Vervolgens wordt automatisch gekeken of het nodig is om uw klant van een nieuw advies te voorzien. Zo bent u precies op de hoogte van de behoeften van uw klant en zijn in het systeem altijd de meest recente gegevens bekend.

In Klik & Advies is het ook mogelijk om niet-Voogd polissen te registreren. En door een koppeling te zoeken met Google en Microsoft voor e-mail, taken, afspraken en notities, wordt een belangrijke stap gezet in het verminderen van dubbel werk.

Overmorgen: voorspellen

Als dat de realiteit is van morgen, wat gebeurt er dan overmorgen? Ook daar hebben we al over nagedacht. Overmorgen staat in het teken van voorspellen. Dankzij een uitgebreid datawarehouse wordt het mogelijk producten te ontwikkelen op basis van data-analyses, waardoor premies afgestemd kunnen worden op het gedrag van de klant. Schades kunnen deels voorkomen worden door preventietips te geven en schadeafwikkeling kan sneller, door slimme zelflerende systemen aan het meldingsmechanisme te koppelen. Op dat punt aangekomen is voor u de weg vrij om er voor uw klant te zijn op de momenten die ertoe doen. Een geboorte, huwelijk, overlijden, verhuizing of flinke schade: uw human touch is dan echt van toegevoegde waarde. Dan zijn we waar we willen zijn: onze geavanceerde tools zijn verantwoordelijk voor de operationele taken, u brengt de deskundigheid, creativiteit en empathie in. Precies de dingen die u in uw werk als adviseur het liefste doet.

Wij zien de toekomst zonnig tegemoet: u onderscheidt zich door er te zijn op de momenten dat het nodig is, wij nemen u de administratieve taken uit handen die dat zouden kunnen belemmeren. Zodat we samen de klant echt centraal stellen en ervoor zorgen dat hij continu passend verzekerd is. Gaat u met ons mee, op weg naar een succesvolle toekomst?

Klik & Advies

De voordelen op een rij:

Als het klantprofiel is ingevuld, staat er direct een advies klaar voor een totaalpakket, inclusief personenauto. Dit voorkomt dat u meerdere keren dezelfde vraag moet beantwoorden en het bespaart u zo’n 25 minuten per advies.

Binnen een pakket kunt u een complete voorwaardenvergelijking maken van verschillende maatschappijen. Ook worden de beschikbare polisvoorwaarden en verzekeringskaarten getoond.

U kunt uw klant een compleet digitaal overzicht sturen van uw persoonlijke aanbieding, inclusief voorwaarden en verzekeringskaart(en). Uw klant kan dit voorstel vervolgens eenvoudig omzetten in een aanvraag, ook via zijn smartphone. Wij nemen de aanvraag direct in behandeling, waarbij u vanzelfsprekend een bevestiging ontvangt zoals u van ons gewend bent.

Reactie toevoegen

 
Editie
Overbeeke winnaar Advies Award provincie Zeeland

Overbeeke winnaar Advies Award provincie Zeeland

Overbeeke is - evenals vorig jaar -de winnaar geworden van de Advies Award in de provincie Zeeland. Marton Overbeeke neemt de award in ontvangst uit handen van...

Mulderij winnaar Advies Award 2021 provincie Drenthe

Mulderij winnaar Advies Award 2021 provincie Drenthe

Henk Mulderij Financieel Advieskantoor is de winnaar geworden van de Advies Award in de provincie Drenthe. Henk Mulderij jr neemt de award in ontvangst uit handen...

En dit zijn de provinciewinnaars van de Advies Award 2021....

En dit zijn de provinciewinnaars van de Advies Award 2021....

De jury heeft de twaalf provinciewinnaars bekend gemaakt van de Advies Award 2021. Volgens de jury stuk voor stuk excellente advieskantoren die het adviesvak een...

De verzekeringsbranche bruist en innoveert

De verzekeringsbranche bruist en innoveert

(Partner in kennis Voogd & Voogd in katern Zakelijk en Inkomen in VVP 3) Niets is zo veranderlijk als de verzekeringsbranche. De vakmedia staan bol van berichten...

Dit zijn de 32 meest klantgerichte kantoren van Nederland

Dit zijn de 32 meest klantgerichte kantoren van Nederland

De jury van de VVP Advies Award 2021 heeft de namen bekend gemaakt van de 32 meest klantgerichte advieskantoren van Nederland. Met ondersteuning van maar liefst...

Bouwmans viert nominatie Advies Award met allereerste klant

Bouwmans viert nominatie Advies Award met allereerste klant

Mark Bouwmans van Bouwmans Assurantiën uit Limburg vond het meer dan gepast om het mooie nieuws van de nominatie voor de Advies Award te delen met mevrouw Lies...

Overbeeke maakt opnieuw kans op titel 'Beste kantoor van Zeeland'

Overbeeke maakt opnieuw kans op titel 'Beste kantoor van Zeeland'

"Wij maken opnieuw (!) kans op de titel ‘Beste Advieskantoor van Zeeland’. Om dat te bereiken hebben wij uw hulp nodig. Brengt u uw stem op ons uit?",...

Genomineerde Ineke Bremer uit Texel:  winnen is nog leuker!

Genomineerde Ineke Bremer uit Texel: winnen is nog leuker!

"Wij zijn een van de genomineerden voor de VVP Advies Award 2021 voor de provincie Noord-Holland. De Advies Award is een verkiezing van excellente advieskantoren...

Meer dan 10.000 stemmen uitgebracht op genomineerden Advies Award

Meer dan 10.000 stemmen uitgebracht op genomineerden Advies Award

Ruim een week nadat er via adviesawards.nl gestemd kon worden op het meest klantgerichte advieskantoor van Nederland zijn er ruim 10.000 stemmen uitgebracht door...

Juffrouw Polis blij met nominatie VVP Advies Award 2021

Juffrouw Polis blij met nominatie VVP Advies Award 2021

"Natuurlijk hangt jullie poster op mijn kantoor, maar vandaag mocht hij even mee naar buiten voor een fotoshoot! Ballonnen erbij en go! Wat ben ik blij met deze...