Consumentenbond kondigt demonstratie aan bij ASR

Consumentenbond nieuw logo 2015

De Consumentenbond vindt het de hoogste tijd dat minister Dijsselbloem (Financiën) verzekeraar ASR dwingt zijn woekerpolisklanten rechtvaardig te behandelen.

De Consumentenbond schrijft dit in een brief aan de minister. Volgens de bond zou ASR een kleine groep consumenten met een Waerdye-verzekering in het geheim veel meer compensatie hebben betaald dan tienduizenden andere klanten met dezelfde woekerpolis. "De verzekeraar creëert hiermee een grote rechtsongelijkheid", aldus de Consumentenbond.

Bart Combée, directeur Consumentenbond: "ASR zou zich hiervoor moeten schamen, maar heeft in plaats daarvan onze eis om alle klanten gelijk te behandelen hooghartig naast zich neergelegd. Omdat ASR voor 100% in handen is van de staat, hebben we nu minister Dijsselbloem als eigenaar van de verzekeraar gevraagd om hen hiertoe te dwingen."

De Consumentenbond is gestart met een virtuele demonstratie voor gedupeerden via Facebook. Op 15 april vindt een demonstratie plaats bij het hoofdkantoor van ASR in Utrecht. Combée: "We willen duidelijk maken dat het hier om mensen gaat, niet om dossiers. Mensen die wilden sparen voor hun huis, pensioen of studie van kinderen, maar daarin zwaar gedupeerd zijn door de praktijken van ASR."

Lees meer over

Reacties

Peter Veldhuizen 29 maart 2016

De Consumentenbond had moeten schrijven: de staatsverzekeraar ASR. De staat der Nederlanden, dient zelf het goede voorbeeld te geven aan andere verzekeraars en financiële instellingen en mensen die er in werkzaam zijn. . Wel dwingende regels voor bedrijven/personen voorschrijven en sancties opleggen, maar maakt zelf het grootste verwijt. De van oorsprong Rotterdamse tak, had je wel wat meer verwacht. Sportief, hand in hand kameraden. Geen woorden maar daden. De staat der Nederlanden wil straks een bedrijf verkopen met heel veel lijken in de kast. Dat is niet netjes en slecht koopmanschap.

Ovfd: teleurstellend dat Consumentenbond niet wijst op waarde advies

Ovfd: teleurstellend dat Consumentenbond niet wijst op waarde advies

Teleurstellend dat de Consumentenbond niet wijst op de waarde van deskundig financieel advies, aldus de OvFD in een reactie op het bericht dat hypotheekbanken consumenten...

Banken: "bij complexe wijziging hypotheek deskundig advies nodig"

Banken: "bij complexe wijziging hypotheek deskundig advies nodig"

"Bij complexe wijzigingen met grote financiële gevolgen is deskundig, persoonlijk advies gewenst en noodzakelijk. Met dergelijk advies zijn uiteraard kosten...

"Klant met hypotheek melkkoe voor banken"

"Klant met hypotheek melkkoe voor banken"

Volgens de Consumentenbond jagen banken woningeigenaren die tussentijds hun hypotheek willen wijzigen op kosten. Bart Combée, directeur van de Consumentenbond,...

"Gebruik reparatieformulier voorwaarden bij NVM- of vbo-makelaar"

"Gebruik reparatieformulier voorwaarden bij NVM- of vbo-makelaar"

Vereniging Eigen Huis en Consumentenbond raden consumenten met een NVM- of VBO-makelaar aan om hem of haar een 'reparatieformulier' te laten ondertekenen. Hiermee...

"Laagsteprijsgarantie is weinig waard"

"Laagsteprijsgarantie is weinig waard"

Een 'laagsteprijsgarantie' in de hotelbranche klinkt leuk maar je moet een engelengeduld hebben om er een beroep op te kunnen doen, concludeert de Consumentenbond...

Combée: liever leveringspremie dan aankoopsubsidie

Combée: liever leveringspremie dan aankoopsubsidie

Het nieuwe kabinet moet volgens de Consumentenbond snel beslissen over de toekomst van de salderingsregeling voor bezitters van zonnepanelen en duidelijk maken hoe...