Consumentenbond kondigt demonstratie aan bij ASR

Consumentenbond nieuw logo 2015

De Consumentenbond vindt het de hoogste tijd dat minister Dijsselbloem (Financiën) verzekeraar ASR dwingt zijn woekerpolisklanten rechtvaardig te behandelen.

De Consumentenbond schrijft dit in een brief aan de minister. Volgens de bond zou ASR een kleine groep consumenten met een Waerdye-verzekering in het geheim veel meer compensatie hebben betaald dan tienduizenden andere klanten met dezelfde woekerpolis. "De verzekeraar creëert hiermee een grote rechtsongelijkheid", aldus de Consumentenbond.

Bart Combée, directeur Consumentenbond: "ASR zou zich hiervoor moeten schamen, maar heeft in plaats daarvan onze eis om alle klanten gelijk te behandelen hooghartig naast zich neergelegd. Omdat ASR voor 100% in handen is van de staat, hebben we nu minister Dijsselbloem als eigenaar van de verzekeraar gevraagd om hen hiertoe te dwingen."

De Consumentenbond is gestart met een virtuele demonstratie voor gedupeerden via Facebook. Op 15 april vindt een demonstratie plaats bij het hoofdkantoor van ASR in Utrecht. Combée: "We willen duidelijk maken dat het hier om mensen gaat, niet om dossiers. Mensen die wilden sparen voor hun huis, pensioen of studie van kinderen, maar daarin zwaar gedupeerd zijn door de praktijken van ASR."

Reactie toevoegen

 

Reacties

Peter Veldhuizen - 29 maart 2016

De Consumentenbond had moeten schrijven: de staatsverzekeraar ASR. De staat der Nederlanden, dient zelf het goede voorbeeld te geven aan andere verzekeraars en financiële instellingen en mensen die er in werkzaam zijn. . Wel dwingende regels voor bedrijven/personen voorschrijven en sancties opleggen, maar maakt zelf het grootste verwijt. De van oorsprong Rotterdamse tak, had je wel wat meer verwacht. Sportief, hand in hand kameraden. Geen woorden maar daden. De staat der Nederlanden wil straks een bedrijf verkopen met heel veel lijken in de kast. Dat is niet netjes en slecht koopmanschap.

Lees meer over
Consumentenbond: Aegon legt boeterente in eigen voordeel uit

Consumentenbond: Aegon legt boeterente in eigen voordeel uit

"Aegon Bank legt de regels voor het berekenen van boeterente bij het oversluiten van hypotheken structureel uit in het nadeel van de klant", zo stelt de Consumentenbond....

Consumentenbond: opzegkosten moeten verdwijnen

Consumentenbond: opzegkosten moeten verdwijnen

Verzekeraars moeten stoppen met het rekenen van kosten voor het opzeggen van een verzekering. De Consumentenbond roept de verzekeraars op hun gedragscode hierop...

"Campagne risico-opslag werpt vruchten af"

"Campagne risico-opslag werpt vruchten af"

Steeds meer banken passen risico-opslagen op hypotheken aan als de verhouding schuld – woningwaarde tussendoor verandert. Sommigen doen dat zelfs zonder dat...

Consumentenbond breidt juridische dienstverlening uit

Consumentenbond breidt juridische dienstverlening uit

De Consumentenbond breidt haar juridische dienstverlening uit met bemiddelen en schrijven van juridische brieven op maat. Zowel leden als niet-leden kunnen hiervoor...

"Actieve provisietransparantie wettelijk verplichten"

"Actieve provisietransparantie wettelijk verplichten"

De Consumentenbond roept de minister van Financiën op actieve provisietransparantie bij schadeverzekeringen wettelijk op te leggen. Directeur Bart Combée...

Zorgverzekering: Consumentenbond ziet nog steeds kloonpolissen

Zorgverzekering: Consumentenbond ziet nog steeds kloonpolissen

Net als in 2017 bieden ook in 2018 de vier grote zorgverzekeraars volgens de Consumentenbond weer basisverzekeringen aan met identieke voorwaarden, maar met een...