Fusie monuta en Yarden ophanden

MONUTA EN YARDEN

Monuta en Yarden zijn van plan hun krachten te bundelen. Na een positief verlopen verkenning hebben de uitvaartondernemingen een intentieverklaring ondertekend om een fusie aan te gaan. De komende maanden zullen ze de samenwerking verder onderzoeken en een gezamenlijk businessplan uitwerken.
 

Beide ondernemingen hebben de ambitie een leidende rol te spelen op het gebied van uitvaartzorg en uitvaartverzekeringen. De verwachting is dat gezamenlijke kracht en expertise meer mogelijkheden bieden om innovatieve diensten en producten te ontwikkelen. Daarnaast zal een betere geografische spreiding de toegankelijkheid van de uitvaartzorg voor klanten vergroten. Een eventuele fusie geschiedt op basis van gelijkwaardigheid. Monuta en Yarden zijn ondernemingen van vergelijkbare omvang waarvan de aandelen in handen zijn van een stichting (Monuta) en een vereniging (Yarden). Beide ondernemingen geloven in de combinatie uitvaartzorg en uitvaartverzekeringen en onderschrijven dezelfde kernwaarden waarbij klant en kwaliteit centraal staan. Belangrijke speerpunten zijn de groei in de online dienstverlening en expansie in Duitsland.

Monuta is een landelijke uitvaartverzorger en -verzekeraar met ruim honderd vestigingen en meer dan 1 miljoen verzekerden. Het hoofdkantoor is gevestigd in Apeldoorn. In 2011 bedroeg de omzet 226 miljoen euro en er werken 900 mensen. Yarden richt zich op uitvaartverzorging, verzekeringen en voorlichting. De vereniging Yarden telt bijna 1 miljoen leden en heeft 51 vestigingen. In 2011 bedroeg de omzet 168 miljoen en er werken duizend mensen. Het hoofdkantoor is gevestigd in Almere.

 

Reactie toevoegen

 
Lees meer over
Loyson voorzitter RvC Monuta

Loyson voorzitter RvC Monuta

Franswillem Briët treedt na acht jaar af als commissaris en voorzitter van de RvC van Monuta. Pieter Loyson zal vanaf 24 september toetreden als commissaris...

Vooral jongeren kijken nauwelijks om naar uitvaartpolis

Vooral jongeren kijken nauwelijks om naar uitvaartpolis

De helft van de Nederlanders met een uitvaartverzekering heeft geen idee waarvoor ze precies verzekerd zijn en tweederde controleert dit zelden of nooit. Vooral...

Yarden publiceert vierde Klantverslag

Yarden publiceert vierde Klantverslag

Yarden heeft het vierde Klantverslag gepubliceerd. In een dergelijk verslag wordt verantwoording afgelegd over de dienstverlening. "Hoe toegewijd onze medewerkers...

Yarden keert ledenvoordeel uit van 8 miljoen euro

Yarden keert ledenvoordeel uit van 8 miljoen euro

Yarden behaalde over 2017 een nettowinst van bijna 23 miljoen euro. Hiervan is 8 miljoen euro uitgekeerd aan ledenvoordeel. Klanten die bij Yarden verzekerd zijn...

Yarden: chatbot beantwoordt vragen over lopende verzekeringen

Yarden: chatbot beantwoordt vragen over lopende verzekeringen

"Het enige dat de chatbot niet doet, is adviseren." Aldus Yarden bij de lancering van een virtuele assistent (VA). "Die rol blijft toebedeeld aan de Yarden-medewerkers...

Klant mist nazorg

Klant mist nazorg

Klanten weten onvoldoende wat ze verzekerd hebben. Ze missen nazorg en ze willen bij de communicatie kunnen kiezen tussen digitaal en papier. Dat zijn enkele van...