Monuta maakt afkoop naturapolis mogelijk

Uitvaart 1 (kerkhof)

Monuta stelt de klant vanaf 1 juli in staat om zijn natura-uitvaartverzekering of geldverzekering met naturaclausule af te kopen.

Bij afkoop en premievrij maken brengt Monuta eenmalig een bedrag van 245 euro in mindering op de opgebouwde waarde. Tevens rekent Monuta 0,1 procent van het premievrije bedrag als beheerskosten per jaar dat de polis nog premievrij doorloopt. Het tarief van 245 euro is gebaseerd "op de reële gemiddelde kosten bij afkoop en premievrij maken", aldus de verzekeraar.

Reactie toevoegen

 

Reacties

Albert van der Poll - 4 juni 2014

Lieve vrienden van Monuta, dan blijven wij nog met al die polisjes van 3/4/5/600 euro zitten. Maak een keer schoon schip: al die klanten die binnen enkele jaren hun polis (al dan niet na dubieuze verkooppraktijken als een gratis telefoon scooter laptop of cadeaucheque ) hebben opgezegd: gewoon waarde uitkeren. Wedden dat je dat meer bespaart dan nog een halve eeuw kleine polisjes beheren en uitkeren?

Lees meer over
Loyson voorzitter RvC Monuta

Loyson voorzitter RvC Monuta

Franswillem Briët treedt na acht jaar af als commissaris en voorzitter van de RvC van Monuta. Pieter Loyson zal vanaf 24 september toetreden als commissaris...

Vooral jongeren kijken nauwelijks om naar uitvaartpolis

Vooral jongeren kijken nauwelijks om naar uitvaartpolis

De helft van de Nederlanders met een uitvaartverzekering heeft geen idee waarvoor ze precies verzekerd zijn en tweederde controleert dit zelden of nooit. Vooral...

Klant mist nazorg

Klant mist nazorg

Klanten weten onvoldoende wat ze verzekerd hebben. Ze missen nazorg en ze willen bij de communicatie kunnen kiezen tussen digitaal en papier. Dat zijn enkele van...

Beleggingsopbrengsten kleuren resultaat Monuta zwart

Beleggingsopbrengsten kleuren resultaat Monuta zwart

Monuta zag de omzet in 2017 groeien met 14 procent naar 330 miljoen euro. Het nettoresultaat steeg van 7,8 naar 32,6 miljoen euro, voornamelijk door hogere beleggingsopbrengsten....

Klant mist nazorg

Klant mist nazorg

Klanten weten onvoldoende wat ze verzekerd hebben. Ze missen nazorg en ze willen bij de communicatie kunnen kiezen tussen digitaal en papier. Dat zijn enkele van...

"Klantgerichtheid verzekeraars steeds beter"

"Klantgerichtheid verzekeraars steeds beter"

Keurmerkhouders verbeteren de dienstverlening aan de klant continu, zo blijkt uit het thema-onderzoek Kwaliteitsverbetering van het Keurmerk Klantgericht Verzekeren. Directeur...