"verplicht verzekeraars tot reparatie woekerpolis"

Vereniging Eigen Huis (nieuw logo)

De overheid moet verzekeraars verplichten om woekerpolissen eenzijdig te verbeteren. Ook als de klant geen interesse toont voor verbetering van deze beleggingsverzekeringen.

Aldus Vereniging Eigen Huis en de Vereniging van Effectenbezitters (VEB) in een brief aan de Vaste Kamercommissie van Financiën voor het Algemeen Overleg woensdag over woekerpolissen.

 

Eigen Huis en VEB: "Verzekeraars moeten 80 procent van hun klanten met een woekerpolis op 1 juli 2015 hebben geactiveerd. ‘Activeren’ betekent dat de verzekeraar de klant duidelijk attendeert op mogelijkheden om de opbrengst van de beleggingsverzekering te verbeteren. De AFM ziet hier op toe. Een aanpassing van de polis kan de schade van de klant met duizenden euro’s beperken. Maar veel klanten reageren niet meer op brieven op mailberichten over de woekerpolis, omdat zij schoon genoeg hebben van dit onderwerp."

Reactie toevoegen

 
René Graafsma noemt schikkingen woekerpolissen flutvoorstellen

René Graafsma noemt schikkingen woekerpolissen flutvoorstellen

“De huidige voorgestelde schikkingen van woekerpolissen met Nationale-Nederlanden, DeltaLloyd, a.s.r. en Aegon – met alle voorgaande merken en handelsnamen...

VEH switcht van Anker naar ARAG

VEH switcht van Anker naar ARAG

ARAG is met ingang van 1 augustus 2023 de rechtsbijstandsverzekeraar van Vereniging Eigen Huis (VEH). Met de overstap van Anker Insurance Company naar ARAG reageert...

Merendeel adviseurs nog op startniveau actief klantbeheer

Merendeel adviseurs nog op startniveau actief klantbeheer

(Uit VVP 2-2022) Branche-initiatief Actief Klantbeheer heeft de resultaten gepubliceerd van haar onderzoek naar de staat van actief klantbeheer onder onafhankelijk...

Deelnemers Allianz DIN Plan Dupe trekken zich terug uit klachtenprocedures Kifid

Deelnemers Allianz DIN Plan Dupe trekken zich terug uit klachtenprocedures Kifid

De stichting Allianz DIN Plan Dupe laat weten dat de 176 consumenten die zij vertegenwoordigen zich hebben teruggetrokken uit de klachtenprocedures bij het Kifid....

Actief klantbeheer: goed voor klant én adviseur

Actief klantbeheer: goed voor klant én adviseur

(Branchepartijen over Manifest Actief Klantbeheer, VVP 4) Financieel professionals helpen bij het informeren, initiëren, implementeren en uitvoeren van...

Gekte op woningmarkt neemt opnieuw verder toe

Gekte op woningmarkt neemt opnieuw verder toe

Het aanbod van koopwoningen is nog nooit zo laag geweest als in het tweede kwartaal van 2021 en tegelijkertijd nemen de prijzen van koopwoningen alleen maar verder...

Hypotheeksector wil klanten helpen met coronagerelateerde betalingsproblemen

Hypotheeksector wil klanten helpen met coronagerelateerde betalingsproblemen

Onder leiding van NHG en uitgevoerd door Purpose heeft de hypotheeksector het plan 'Krachten bundelen voor hypotheekklanten' opgesteld. Dit om gezamenlijk vooruit...

VEH pleit voor makkelijker maken verduurzamingshypotheek zonder advies

VEH pleit voor makkelijker maken verduurzamingshypotheek zonder advies

Het afsluiten van een verduurzamingshypotheek zonder advies zou ook mogelijk moeten zijn voor huiseigenaren die langer dan vijf jaar geleden een hypotheek...

VEH: "Ingrijpen bij hoge kosten nieuw energielabel"

VEH: "Ingrijpen bij hoge kosten nieuw energielabel"

Vereniging Eigen Huis roept de minister op per direct in te grijpen bij de hoge kosten van het nieuwe energielabel. "Helaas is het nu pijnlijk duidelijk dat de minister...

Consumentenbond wellicht in hoger beroep in woekerpolisuitspraak

Consumentenbond wellicht in hoger beroep in woekerpolisuitspraak

Achmea heeft klanten met een woekerpolis onvoldoende geïnformeerd over en gewaarschuwd voor het hefboom- en inteereffect en zal de geleden schade moeten compenseren....