Adfiz ten strijde tegen direct writers

Adfiz

Adfiz wil tijdens informatiebijeenkomsten het groene licht krijgen van haar leden voor een voorstel tot oprichting van een klantenplatform. Dit om te voorkomen dat de adviseur steeds meer uit beeld verdwijnt.

Volgens Adfiz is het voor adviseurs een grote uitdaging om in beeld te komen bij consumenten en ondernemers die nog geen klant zijn. Adfiz: "Steeds vaker oriënteren klanten zich op internet. Voor verzekeringsproducten doen al meer dan 60 procent van de klanten dat. Maandelijks worden er ongeveer 115.000 complexe producten verkocht. Bij 70.000 van die producten heeft internet een grote rol gespeeld. In de meeste gevallen beslist zo’n klant ook op internet bij wij hij advies gaat inwinnen. En komt hij u dan tegen? Dat denk ik niet. Uw klanten komen dan uit bij direct writers en banken die de hoogste posities op Google kopen. Zij hebben daarvoor de middelen. Wat wij dus zien is dat de verzekeraars en banken steeds meer in beeld komen bij de klant. De adviseur raakt steeds meer uit beeld."

Adfiz wil daarom een online klantenplatform oprichten waardoor de leden ook bovenaan in de zoekmachines komen te staan. "Wij als bestuur van Adfiz vinden dat Adfiz de leden moet helpen om commercieel sterk in de markt te staan. Daarom is het voor ons als bestuur een topprioriteit dat u online te vinden en te bereiken bent. Adfiz kan een netwerk creëren dat u en uw klanten verbindt en daarmee uw commerciële kansen vergroot. Wij kunnen u nog dit jaar een geavanceerd internetplatform bieden. Exclusief voor Adfiz-leden. Dat platform moet het platform worden van de beste 1000 adviseurs van Nederland."

Om dit te kunnen realiseren, vraagt Adfiz ook een investering van ieder indivdidueel lid. Het groene licht voor de plannen moet op de Algemene Jaarvergadering van 12 juni gegeven worden. "Het belang en de impact van deze stap zijn groot. Daarom trekken wij voorafgaand aan de ledenvergadering het land in. Ik roep u op één van de speciale ledenbijeenkomsten bij u in de regio te bezoeken. Bij deze bijeenkomsten willen we met u bespreken welke kansen dit online platform kan en moet bieden. Zo kunnen we in kleiner gezelschap met elkaar van gedachten wisselen over onze uitdagingen en slagvaardig de volgende fase ingaan."
 

Reactie toevoegen

 

Reacties

Arjen Oeben Holla - 21 mei 2013

Fase 1 is het verzamelen van de e-mailadressen van de bestaande klantenkring. Nog lang niet alle adviseurs hebben dit voor elkaar. Fase 2 is je bestaande klant omturnen tot jouw ambassadeur voor je eigen assurantiebedrijf. Mond-tot-mond reclame, al dan niet on-line, dat levert aanbevelingen van hoge kwaliteit op. Fase 3 is het implementeren van een marketingplan voor je onderneming waarin ook aandacht wordt gegeven aan internetmarketing. Wat wil ik met internet, hoe zet ik mijn website in, wat voor type(n) website(s) heb ik nodig. Hoe koppel ik commerciele acties met een goede landingspagina. Welke andere webdiensten zijn voor mij bruikbaar. En als je dan het klantbelang centraal stelt en de achterdeur gesloten weet te houden, dan is het wellicht tijd om een antwoord te geven op de vraag of eenAdfizplatform de moeite waard is.

Jeffrey Leichel - 21 mei 2013

recht zo die gaat

Albert van der Poll - 21 mei 2013

Ik ben wel benieuwd naar dit initiatief! Nu is het zo dat ik vrijwel altijd alle polissen kan overnemen van relaties die (deels) via internet/ bank verzekerd zijn, maar daarvoor moet je wel eerst met die mensen in contact komen, en het vooroordeel dat het allemaal veel duurder is wegnemen. Lukt dat, dan is niet zelden de opluchting de hele rimram te kunnen "uitbesteden" zeer groot. In het verleden ging dat makkelijk via de hypotheken, dat wordt nu stukken minder. Wel denk ik dat we dan ook zullen moeten besluiten tot een cooperatieve (volmacht) verzekeraar voor alle leden. Of een eigen verzekeraar oprichten, misschien nog wel beter, als zoiets tenminste kan.

Mark van de Stolpe - 21 mei 2013

Prima initiatief, beetje laat alleen. Had veel eerder gemoeten. Nu moet je een inhaalslag zien te maken met het grote geld en dat is op zn zachts gezegd lastig..

Rob Bastian - 21 mei 2013

Prima initiatief.

Leo Tol - 17 mei 2013

Goed plan, zeiden wij 2 jaar geleden al.

Adfiz: goed letten op wettelijke eisen bij beloning freelancers

Adfiz: goed letten op wettelijke eisen bij beloning freelancers

Een recent gepubliceerde aanwijzing van de AFM laat zien hoe nauwgezet de beloning van freelancers moet voldoen aan de wettelijke eisen, meent Adfiz. De AFM constateerde...

Maak gebruik van wat er al mogelijk is

Maak gebruik van wat er al mogelijk is

(Uit VVP-special Digitale Innovatie 2023) “Kunstmatige intelligentie, robotisering, big data, machine learning; het zijn stuk voor stuk innovatieve technologieën...

Adfiz: “Gegevensdeling bij keuzebegeleiding niet beperken tot pensioenuitvoerders”

Adfiz: “Gegevensdeling bij keuzebegeleiding niet beperken tot pensioenuitvoerders”

Adfiz wil dat het 'Besluit gegevensverstrekking keuzebegeleiding' vooruitloopt op aankomende Europese regelgeving. Adfiz: “Om een betere keuzebegeleiding mogelijk...

Zomerserie, deel 8: Enno Wiertsema

Zomerserie, deel 8: Enno Wiertsema

Op welke ontwikkelingen is het absoluut noodzakelijk dat financieel adviseurs inspelen? En hoever zal de invloed van AI reiken bij financiële dienstverlening?...

Jeanete van Antwerpen juryvoorzitter duurzame ontwikkeling Adfiz Prestatie Onderzoek

Jeanete van Antwerpen juryvoorzitter duurzame ontwikkeling Adfiz Prestatie Onderzoek

Jeanet van Antwerpen (Lid Raad van de Leefomgeving en Infrastructuur (RLI)) is de nieuwe juryvoorzitter van de categorie Duurzame Ontwikkeling in het Adfiz Prestatie...

Onno Paymans volgt Jaap Meijers op bij BIPAR

Onno Paymans volgt Jaap Meijers op bij BIPAR

Tijdens de annual meeting in Madrid is de Nederlandse kandidaat Onno Paymans gekozen tot nieuwe voorzitter van de International Affairs Committee van BIPAR. In deze...

Uniform uitvraagformulier WGA-ERD geactualiseerd

Uniform uitvraagformulier WGA-ERD geactualiseerd

Adfiz heeft het uniform uitvraagformulier WGA-ERD aangepast aan de gegevens en cijfers zoals ze gelden vanaf 1 juli. Dit geactualiseerde formulier is te gebruiken...

Gelijke kansen

Gelijke kansen

(Adfiz in Ken je vak! in VVP 3, 2023) Voor werkgevers wordt het verplicht een werkwijze te hebben en toe te passen waarin ze aangeven hoe ze het wervings- en selectieproces...

“Maatwerk bij hypotheken moet beter gefaciliteerd worden”

“Maatwerk bij hypotheken moet beter gefaciliteerd worden”

“Come on, een aanwijzing of aanscherping van de toezichthouder kan toch niet betekenen dat we dan maar helemaal stoppen met maatwerk?” Die verzuchting...

De ins en outs van de Zorgverzekeringswet

De ins en outs van de Zorgverzekeringswet

(Adfiz in katern Ken je vak! in VVP 1, 2023) Omdat vrijwel iedereen die in Nederland woont verplicht is een zorgverzekering af te sluiten, zal de Zorgverzekeringswet...