Adviseurs: meer waardering voor serviceproviders

Het gebruik van en de waardering voor de dienstverlening van serviceproviders neemt onder adviseurs toe, aldus onderzoek van Bureau D&O.

 

Sinds 2006 ondervraagt Bureau D & O jaarlijks honderden advieskantoren over hun ervaringen met serviceproviders. “Dit jaar lijkt er sprake te zijn van een versnelling in het gebruik en waardering van serviceproviders”, aldus Mr. Oosterbaan Martinius, directeur Bureau D & O. “Intermediairs spreken de verwachting uit dat die trend zal doorzetten, mede omdat ze ervaren dat samenwerking met serviceproviders een forse rendementsverbetering van het kantoor tot gevolg heeft. Wij denken dat de noodzaak van efficiencyverbetering een forse stimulans voor de verdere groei van serviceproviders in Nederland gaat zijn. Daarmee worden serviceproviders in toenemende mate bepalend voor de kracht van het intermediair.”

Reactie toevoegen

 
Pleidooi voor meer solidariteit in financiële sector

Pleidooi voor meer solidariteit in financiële sector

"Verkeerde inzet van algoritmes leidt ertoe dat ik wel eens denk dat het liedje van Louis Davids “als je voor een dubbeltje geboren bent, word je nooit een...

Lees maar, er staat wat er staat

Lees maar, er staat wat er staat

In de financiële sector gebruiken we nog altijd woordcombinaties die we beter niet meer kunnen gebruiken, zegt Jurjen Oosterbaan Martinius (Bureau DFO) in een...

Intermediair: Stad Holland beste zorgverzekeraar

Intermediair: Stad Holland beste zorgverzekeraar

Het intermediair vindt Stad Holland de beste zorgverzekeraar (8,4), gevolgd door ONVZ (7,7) en De Amersfoortse (7,3). Dit blijkt uit het jaarlijks Zorgonderzoek...

Oosterbaan: woordvoerders moeten minder zwijgen

Oosterbaan: woordvoerders moeten minder zwijgen

"Woordvoerders moeten minder zwijgen en meer naar de kern van hun vak terugkeren: het woord voeren", aldus Jurjen Oosterbaan Martinius directeur Bureau DFO in een...

VVP Event Communicatie: hoe communiceer je de waarde van vertrouwen?

VVP Event Communicatie: hoe communiceer je de waarde van vertrouwen?

Wat moeten klanten weten en hoe zorg je ervoor dat klanten vertrouwen hebben in de communicatie van je advieskantoor? Als geen ander weet Jurjen Oosterbaan Martinius...

Twijfel over aanbeveling CDFD

Twijfel over aanbeveling CDFD

Jurjen Oosterbaan Martinus, directeur Bureau DFO, twijfelt over een aanbeveling van de CDFD. In een blog op het New Financial Forum schrijft hij dat de samenleving...

Nieuwe visie in beloningsdiscussie: wat doet de ceo eigenlijk voor zijn geld?

Nieuwe visie in beloningsdiscussie: wat doet de ceo eigenlijk voor zijn geld?

"Ik vind niet dat de baas een hoog salaris mag hebben omdat hij zelf het salarisformulier invult. Ook niet omdat hij vriendjes is met de commissarissen. Maar wel...

Van der Meijs weg bij Romeo en Finzie

Van der Meijs weg bij Romeo en Finzie

Paul van der Meijs verlaat Romeo Financiële Diensten en Finzie. Van der Meijs: "Er zijn binnen de directie van onze onderneming verschillen van inzicht ontstaan....

Nieuwe huismerkproducten DAK Volmacht

Nieuwe huismerkproducten DAK Volmacht

DAK Intermediairscollectief introduceert een geheel nieuwe lijn aan huismerkproducten. Deze nieuwe verzekeringen worden door dochteronderneming DAK Volmacht B.V....

"Aanbieders, gevolmachtigden en adviseurs, verlaat uw schuttersputjes"

"Aanbieders, gevolmachtigden en adviseurs, verlaat uw schuttersputjes"

Aanbieders, gevolmachtigden en adviseurs dienen met open mind naar de feiten op zoek te gaan. "Dan ontstaat er een basis waarop je zonder al te veel emotie met elkaar...