Ardanta vernietigend over volmachten

Ardanta (ASR) stopt per 31 december met volmachten. In de brief hierover aan het intermediair is de uitvaartverzekeraar vernietigend over volmachten bij uitvaartverzekeringen. Ardanta geeft de AFM gelijk dat volmachten bij de uitvaartverzekering weinig toevoegen.

Ardanta: "Wij komen tot de conclusie dat de verkoop van uitvaartverzekeringen via het volmachtkanaal te weinig voordelen voor de klant oplevert en ook niet bijdraagt aan onze kostenefficiency. Deze conclusie is in lijn met het AFM-rapport (van eind vorig jaar, red.) dat (mede) handelt over de verkoop van uitvaartverzekeringen via volmacht." Volgens Ardanta kent het volmachtkanaal een aantal administratieve nadelen: "Medewerkers moeten bijvoorbeeld veel handmatige handelingen verrichten. En het blijkt, door de dubbele administratie, niet mogelijk een sluitende administratie voor het volmachtkanaal te voeren." Via het volmachtkanaal zou het ook niet mogelijk zijn producten actueel te houden. "Wij verbeteren onze producten continu. Helaas is het technisch niet mogelijk deze productverbeteringen ook voor het volmachtkanaal door te voeren. Hierdoor heeft de klant niet het meest up-to-date product. Ook vinden wij het belangrijk dat het voor de klant altijd mogelijk moet zijn een oude uitvaartverzekering op te nemen in een meest up-to-date polis. Dit is niet mogelijk in het volmachtkanaal."

Reactie toevoegen

 

Reacties

donny - 24 december 2012

Kan mij iemand vertellen wat de uiterlijke uitbetalingstermijn van ARDANTA uitvaartverzekering bedraagd?? momenteel zit ik al twee maanden te wachten op de uitbetaling van een levensverzekering. Met vriendelijke groet Gert door Humpfry op 06 Mrt 2012, 16:43 Reageer met citaat Meld dit bericht Bij polissen die langer als een jaar hebben gelopen, heeft Ardanta een richtlijn van 3 weken. Dus binnen 3 weken gaat Ardanta over tot uitkeren aan de nabestaanden. Wanneer de verzekerde binnen 1 jaar na afsluiten van de polis komt te overlijden, zal er in de meeste gevallen medisch informatie worden opgevraagd bij de huisarts en/ of specialist. Gevolg hiervan is wel dat het traject langer duurt, dit kan ongeveer 2 tot 3 maanden duren. Wij hebben wel gemerkt dat Ardanta momenteel een achterstand heeft met het verwerken van claimen/ aanvragen. Gebruikers-avatar Moderator door Chadia El Barkaoui op 08 Mrt 2012, 10:48 Reageer met citaat Meld dit bericht Het uitbetalen van overgenomen al 40 jaar lang premievrijeplissen van HAV Bank is ronduit een lachertje. Ingezonden met de bijbehorende overlijdensactes, drie en halve maand later nog steeds taal nog teken. 3x gereclameerd 3 x onduidelijk antwoord over achterstand door polisovernames. door p.v.d.Zwan op 14 Mrt 2012, 17:31 Reageer met citaat Meld dit bericht Inmiddels uitbetaalt, 227 Euro voor ruim 1900 volgestorte dure guldens tot 1940. Gaan via RB kijken hoe deze verduistering door Adanta mogelijk is geworden. Er slingeren nog duizenden polissen van deze HAV-bank bij de mensen rond. Werden vroeger door onze ouders met centjes wekelijks bij elkaar gesprokkeld. Ik zelf heb nu van nog levende familieleden, voor ongeveer 1500 gulden in mijn bezit. Lijkt nu niet veel, maar een begrafenis met koetsjes, koste in die tij alin 300 gulden. Mensen let op de rondslingerende polissen. Zeker bij Adanta die al deze polissen heeft overgenomen. Moet een goudmijntje zijn. En echt ook de uitbetaling van de door Adanta zelf afgesloten verzekeringen hebben meer dan 3 maanden geduurd. door van Pieter op 24 Mrt 2012, 17:31 Reageer met citaat Meld dit bericht Premie betalen is geen probleem, maar uitbetalen is blijkbaar wat anders, ik zit nu al twee maanden te wachten op uitbetaling van de uitvaartverzekering van mijn vader, hij heeft jarenlang trouw iedere maand premie betaald, schande !!!!! door Leon van den Bergh op 07 Apr 2012, 21:52 Reageer met citaat Meld dit bericht Mensen laat uw uitvaart NOOIT bij http://www.ardanta.nl onderbrengen!! vestiging Enschede! Deze mensen zullen alles doen om op het moment dat ze moeten uitkeren eronderuit te komen! Ze hebben 01-01-2012 de uitvaart verzekering van mijn schoonmoeder overgenomen en daarbij niet haar ziekte beeld overgenomen terwijl dit bekend was! Nu is zei onverwacht op 50 jarig leeftijd overleden aan een 100% natuurlijke dood (officieel bewijs schouwingsarts) en niet door de suikerziekte, krijgen we te horen dat ze niet uitkeren omdat ze zoals aan de balie gezegd word "Maar niet in het eerste jaar van de verzekering dood had moeten gaan" MENSEN PAS OP VOOR ARDANTA VERZEKERINGEN!!! zelfs de schouwings arts geeft aan dat dit absurd is!! ARDANTA denk alleen aan hun eigen premies en hoe ze zo snel mogelijk verzekeringen kunnen overnemen maar DOE DIT AUB NIET!!! Zelfs met bewijs aan de balie , zegt er een arrogante vrouw met andere woorden "het is niet onze schuld, had ze maar 1,5 week later dood moeten gaan dan was ze wel verzekerd geweest na het eerste jaar"! Wie is Ardanta? Ardanta is een landelijk werkende uitvaartverzekeraar en is een handelsnaam van ASR Levensverzekering N.V. Beide zijn onderdeel van ASR Nederland. DONNY! door DONNY op 24 Dec 2012, 13:57

Jim - 5 september 2012

Zijn de aandelen van Ardanta niet in handen van de staat? Inderdaad Theo: ipv verhoging verzekerde bedragen werd een 2e, 3e, 4e, 5e etc polis opgemaakt. Kom gezinnen met 15 polissen tegen. En voor ieder prolongatiebericht kunnen we een bedrag aan ABZ overmaken terwijl deze produkten provisieloos lopen. Ardanta maakt het haar volmachten ook niet eenvoudiger met haar interne kostenstruuctuur.

Francien - 5 september 2012

Ja, ja Ardanta, over kostenefficiency gesproken. Het wordt tijd dat ik jullie links laat liggen. Alles in het offertepakket moet je handmatig invullen, geboortedata met streepjes ertussen, doet dat niet zelf, 2x dezelfde geboortedatum invullen etc. Veel over geklaagd, maar bij aanpassen pakket is dit niet meegenomen. Bij opname polissen, adressen zijn dus bekend, moet je ook alles handmatig invullen. Koppeling met mijn administratiepakket, zodat die gegevens met 1 druk op de knop voor invullen ho maar!

Theo - 5 september 2012

Nou nou, wie heeft er hier boter op het hoofd? nog maar heel kort geleden was Ardanta niet in staat om oude polissen op te nemen in nieuwe polissen. Walgelijk!

krijn - 5 september 2012

Mooi nu de andere branches nog

Alfred - 5 september 2012

Alle door Ardanta aangedragen argumenten zijn kul, alleen maar om hun eigen straatje schoon te praten. Ardanta bedankt. Voortaan gaat de productie naar hun collega's en bestaand .........?

Het steekspel rondom provisietransparantie bij volmachten

Het steekspel rondom provisietransparantie bij volmachten

(door Richard Meinders, SVC Groep) Op 1 juli publiceerde minister Hoekstra zijn concept Wijzigingsbesluit financiële markten 2021. Een van de onderdelen van...

Ex-kankerpatiënten kunnen zich beter verzekeren

Ex-kankerpatiënten kunnen zich beter verzekeren

Bij jongeren tot 21 jaar die kanker hebben gehad, mag vijf jaar na genezing niet meer worden meegewogen dat zij in het verleden ziek zijn geweest. Ook mensen die...

NVGA en Verbond bereiken overeenstemming over VSV

NVGA en Verbond bereiken overeenstemming over VSV

De NVGA en het Verbond van Verzekeraars hebben een Voorbeeld Samenwerkingsovereenkomst Volmacht (VSV) gepubliceerd. De nieuwe VSV loopt vanaf nu tot januari 2022. Het...

Monuta pleit voor meer uniforme gemeentelijke grafkosten

Monuta pleit voor meer uniforme gemeentelijke grafkosten

Uit een steekproef door Monuta waarbij 2019 met 2020 is vergeleken, blijken er flinke prijsstijgingen te zijn van gemeentelijke begraafplaatsen. Een graf op...

Good Practice Beheersing volmachten kan nog beter opgepakt

Good Practice Beheersing volmachten kan nog beter opgepakt

De Good Practice Beheersing volmachten is goed opgepakt. Tegelijkertijd ziet DNB ruimte voor enige verbetering. Een voorbeeld van verwachte verbetering betreft...

Monuta: geen andere acceptatie en geen premietoeslag wegens corona

Monuta: geen andere acceptatie en geen premietoeslag wegens corona

Corona is geen reden iemand een uitvaartverzekering te weigeren. Er geldt ook geen premietoeslag. Dat stelt Monuta op de website van Radar in reactie op een item...

Ook uitvaartverzekeringen beter toegankelijk voor ex-kankerpatiënten

Ook uitvaartverzekeringen beter toegankelijk voor ex-kankerpatiënten

Ook uitvaartverzekeraars willen ex-kankerpatiënten die al geruime tijd genezen zijn verklaard een 'schone lei' bieden. Deze consumenten zouden zonder nadere...

Monuta laat rentegarantie en vastgesteld pakket los in nieuwe verzekering

Monuta laat rentegarantie en vastgesteld pakket los in nieuwe verzekering

Een nieuw product van Monuta stapt af van de levenslange rentegarantie. Frank Fransen, directeur Monuta Verzekeringen: "Een levenslange rentegarantie is niet meer...

Provisie en tekencommissie zijn geen ‘giften’

Provisie en tekencommissie zijn geen ‘giften’

"Verzekeraars die provisie en tekencommissie blijven zien als een ‘gift’ of als mogelijkheid om kosten te besparen in plaats van een vergoeding voor...

Provisie en tekencommissie zijn geen ‘giften’

Provisie en tekencommissie zijn geen ‘giften’

(door Levent Türkmen, SUREbusiness) Tussen verzekeringsmaatschappijen en gevolmachtigden wordt op dit moment stevig gediscussieerd over de beloningen en rendementen....