Ardanta vernietigend over volmachten

Ardanta (ASR) stopt per 31 december met volmachten. In de brief hierover aan het intermediair is de uitvaartverzekeraar vernietigend over volmachten bij uitvaartverzekeringen. Ardanta geeft de AFM gelijk dat volmachten bij de uitvaartverzekering weinig toevoegen.

Ardanta: "Wij komen tot de conclusie dat de verkoop van uitvaartverzekeringen via het volmachtkanaal te weinig voordelen voor de klant oplevert en ook niet bijdraagt aan onze kostenefficiency. Deze conclusie is in lijn met het AFM-rapport (van eind vorig jaar, red.) dat (mede) handelt over de verkoop van uitvaartverzekeringen via volmacht." Volgens Ardanta kent het volmachtkanaal een aantal administratieve nadelen: "Medewerkers moeten bijvoorbeeld veel handmatige handelingen verrichten. En het blijkt, door de dubbele administratie, niet mogelijk een sluitende administratie voor het volmachtkanaal te voeren." Via het volmachtkanaal zou het ook niet mogelijk zijn producten actueel te houden. "Wij verbeteren onze producten continu. Helaas is het technisch niet mogelijk deze productverbeteringen ook voor het volmachtkanaal door te voeren. Hierdoor heeft de klant niet het meest up-to-date product. Ook vinden wij het belangrijk dat het voor de klant altijd mogelijk moet zijn een oude uitvaartverzekering op te nemen in een meest up-to-date polis. Dit is niet mogelijk in het volmachtkanaal."

Reactie toevoegen

 

Reacties

donny - 24 december 2012

Kan mij iemand vertellen wat de uiterlijke uitbetalingstermijn van ARDANTA uitvaartverzekering bedraagd?? momenteel zit ik al twee maanden te wachten op de uitbetaling van een levensverzekering. Met vriendelijke groet Gert door Humpfry op 06 Mrt 2012, 16:43 Reageer met citaat Meld dit bericht Bij polissen die langer als een jaar hebben gelopen, heeft Ardanta een richtlijn van 3 weken. Dus binnen 3 weken gaat Ardanta over tot uitkeren aan de nabestaanden. Wanneer de verzekerde binnen 1 jaar na afsluiten van de polis komt te overlijden, zal er in de meeste gevallen medisch informatie worden opgevraagd bij de huisarts en/ of specialist. Gevolg hiervan is wel dat het traject langer duurt, dit kan ongeveer 2 tot 3 maanden duren. Wij hebben wel gemerkt dat Ardanta momenteel een achterstand heeft met het verwerken van claimen/ aanvragen. Gebruikers-avatar Moderator door Chadia El Barkaoui op 08 Mrt 2012, 10:48 Reageer met citaat Meld dit bericht Het uitbetalen van overgenomen al 40 jaar lang premievrijeplissen van HAV Bank is ronduit een lachertje. Ingezonden met de bijbehorende overlijdensactes, drie en halve maand later nog steeds taal nog teken. 3x gereclameerd 3 x onduidelijk antwoord over achterstand door polisovernames. door p.v.d.Zwan op 14 Mrt 2012, 17:31 Reageer met citaat Meld dit bericht Inmiddels uitbetaalt, 227 Euro voor ruim 1900 volgestorte dure guldens tot 1940. Gaan via RB kijken hoe deze verduistering door Adanta mogelijk is geworden. Er slingeren nog duizenden polissen van deze HAV-bank bij de mensen rond. Werden vroeger door onze ouders met centjes wekelijks bij elkaar gesprokkeld. Ik zelf heb nu van nog levende familieleden, voor ongeveer 1500 gulden in mijn bezit. Lijkt nu niet veel, maar een begrafenis met koetsjes, koste in die tij alin 300 gulden. Mensen let op de rondslingerende polissen. Zeker bij Adanta die al deze polissen heeft overgenomen. Moet een goudmijntje zijn. En echt ook de uitbetaling van de door Adanta zelf afgesloten verzekeringen hebben meer dan 3 maanden geduurd. door van Pieter op 24 Mrt 2012, 17:31 Reageer met citaat Meld dit bericht Premie betalen is geen probleem, maar uitbetalen is blijkbaar wat anders, ik zit nu al twee maanden te wachten op uitbetaling van de uitvaartverzekering van mijn vader, hij heeft jarenlang trouw iedere maand premie betaald, schande !!!!! door Leon van den Bergh op 07 Apr 2012, 21:52 Reageer met citaat Meld dit bericht Mensen laat uw uitvaart NOOIT bij http://www.ardanta.nl onderbrengen!! vestiging Enschede! Deze mensen zullen alles doen om op het moment dat ze moeten uitkeren eronderuit te komen! Ze hebben 01-01-2012 de uitvaart verzekering van mijn schoonmoeder overgenomen en daarbij niet haar ziekte beeld overgenomen terwijl dit bekend was! Nu is zei onverwacht op 50 jarig leeftijd overleden aan een 100% natuurlijke dood (officieel bewijs schouwingsarts) en niet door de suikerziekte, krijgen we te horen dat ze niet uitkeren omdat ze zoals aan de balie gezegd word "Maar niet in het eerste jaar van de verzekering dood had moeten gaan" MENSEN PAS OP VOOR ARDANTA VERZEKERINGEN!!! zelfs de schouwings arts geeft aan dat dit absurd is!! ARDANTA denk alleen aan hun eigen premies en hoe ze zo snel mogelijk verzekeringen kunnen overnemen maar DOE DIT AUB NIET!!! Zelfs met bewijs aan de balie , zegt er een arrogante vrouw met andere woorden "het is niet onze schuld, had ze maar 1,5 week later dood moeten gaan dan was ze wel verzekerd geweest na het eerste jaar"! Wie is Ardanta? Ardanta is een landelijk werkende uitvaartverzekeraar en is een handelsnaam van ASR Levensverzekering N.V. Beide zijn onderdeel van ASR Nederland. DONNY! door DONNY op 24 Dec 2012, 13:57

Jim - 5 september 2012

Zijn de aandelen van Ardanta niet in handen van de staat? Inderdaad Theo: ipv verhoging verzekerde bedragen werd een 2e, 3e, 4e, 5e etc polis opgemaakt. Kom gezinnen met 15 polissen tegen. En voor ieder prolongatiebericht kunnen we een bedrag aan ABZ overmaken terwijl deze produkten provisieloos lopen. Ardanta maakt het haar volmachten ook niet eenvoudiger met haar interne kostenstruuctuur.

Francien - 5 september 2012

Ja, ja Ardanta, over kostenefficiency gesproken. Het wordt tijd dat ik jullie links laat liggen. Alles in het offertepakket moet je handmatig invullen, geboortedata met streepjes ertussen, doet dat niet zelf, 2x dezelfde geboortedatum invullen etc. Veel over geklaagd, maar bij aanpassen pakket is dit niet meegenomen. Bij opname polissen, adressen zijn dus bekend, moet je ook alles handmatig invullen. Koppeling met mijn administratiepakket, zodat die gegevens met 1 druk op de knop voor invullen ho maar!

Theo - 5 september 2012

Nou nou, wie heeft er hier boter op het hoofd? nog maar heel kort geleden was Ardanta niet in staat om oude polissen op te nemen in nieuwe polissen. Walgelijk!

krijn - 5 september 2012

Mooi nu de andere branches nog

Alfred - 5 september 2012

Alle door Ardanta aangedragen argumenten zijn kul, alleen maar om hun eigen straatje schoon te praten. Ardanta bedankt. Voortaan gaat de productie naar hun collega's en bestaand .........?

Premievolume volmachtmarkt in 2018 ruim 3,6 miljard euro

Premievolume volmachtmarkt in 2018 ruim 3,6 miljard euro

In 2018 hebben gevolmachtigde agenten voor 3,6 miljard euro aan premie (schade en inkomen) gerealiseerd. Het premievolume in het volmachtkanaal is sinds 2015 met...

Verbond en NVGA publiceren nieuwe SWO volmachten niet gezamenlijk

Verbond en NVGA publiceren nieuwe SWO volmachten niet gezamenlijk

In tegenstelling tot eerdere versies, is de Voorbeeld Samenwerkingsovereenkomst Volmacht van 2019 door het Verbond gepubliceerd zonder met de NVGA overeenstemming...

Verzekeraar hoeft psychiatrische patiënt niet te accepteren

Verzekeraar hoeft psychiatrische patiënt niet te accepteren

Een verzekeraar is niet verplicht alles en iedereen te accepteren. Aldus minister Hoekstra over een inmiddels overleden 25-jarige psychiatrische patiënt die...

Meride Uitvaartverzorging doet vijf procent bovenop polis

Meride Uitvaartverzorging doet vijf procent bovenop polis

Meride verhoogt de waarde van elke uitvaartpolis met vijf procent voor iedereen die de uitvaart door dit bedrijf wil laten verzorgen. Verder claimt Meride lagere...

Coöperatie DELA neemt Yarden over

Coöperatie DELA neemt Yarden over

Een overname uit solidariteit. Zo omschrijft Coöperatie DELA het maandagmiddag aangekondigde voornemen om Yarden over te nemen. De overname heeft geen gevolgen...

"Nog steeds grote premieverschillen tussen uitvaartverzekeringen"

"Nog steeds grote premieverschillen tussen uitvaartverzekeringen"

Nederlanders betalen nog steeds onnodig veel premie voor hun uitvaartverzekering, stelt Uitvaartverzekeringwijzer.net. "Vorig jaar", aldus de site, "maakten we al...

Samenvoeging Verkoop en Volmachten bij ASR Schade

Samenvoeging Verkoop en Volmachten bij ASR Schade

ASR Schade is voornemens de afdelingen Verkoop en Volmachten per 1 november samen te voegen. Aanleiding hiervoor zijn "de groei van ASR Schade en strategische keuzes...

Verbond en NVGA publiceren Leidraad Klantbelang Centraal

Verbond en NVGA publiceren Leidraad Klantbelang Centraal

Het Verbond van Verzekeraars en de NVGA hebben samen de Leidraad Klantbelang Centraal (KBC) ontwikkeld, waarmee gevolmachtigden hun bedrijfsvoering kunnen toetsen...

Minister: "Interventie bij Yarden niet aan de orde"

Minister: "Interventie bij Yarden niet aan de orde"

"Met het huidige herstelplan en de uitvoering hiervan voldoet de solvabiliteitsratio van Yarden weer aan de wettelijke vereisten", antwoordt minister Hoekstra op...

AVG niet van toepassing op overleden personen

AVG niet van toepassing op overleden personen

De Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) is niet van toepassing op de gegevens van overleden personen. In dit opzicht vormt de AVG aldus geen beletsel voor...