Asr: "geen sprake van blokkeren woekerpolisclaims"
ASR vraagt klanten die gebruik maken van de compensatieregeling beleggingsverzekeringen niet om kwijting. "Het artikel 'Verzekeraar ASR blokkeert woekerpolisclaims' op nu.nl van 23 maart is niet juist", zegt de verzekeraar in een reactie.
Het bericht van Nu.nl suggereert dat klanten van ASR die aanspraak willen maken op de compensatieregeling beleggingsverzekeringen, afstand moeten doen van hun recht om tegen ASR te procederen (kwijting). Dit is niet juist, aldus ASR. "Klanten die gebruik maken van de compensatieregeling van ASR behouden hun rechten. Dus ook het recht om te procederen tegen ASR." De verzekeraar vraagt klanten wel een verklaring te ondertekenen als een verzekering tot uitkering komt of wordt afgekocht. "Deze verklaring is uitsluitend bedoeld om te voorkomen dat er op dezelfde verzekering meerdere keren wordt uitbetaald. Deze procedure is speciaal bedoeld voor die gevallen waarin klanten de originele polis niet (meer) aan ASR kunnen overleggen." De in februari 2011 aangepaste compensatieregeling van ASR is te vinden op de website www.asrcompenseert.nl.
Reactie toevoegen
Reacties
Nico van Koesveld - 23 maart 2012
Hier het artikel over het recht van bezwaar maken bij een woekerpolis van het ministerie als er compensatie wordt uitgekeerd wat door diverse maatschappijen is onderschreven.. http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/betalingen-en-beleggingsverzekeringen/documenten-en-publicaties/brieven/2011/11/24/feitenoverzicht-flankerend-beleid.html
De prejudiciële vragen van het Hof Den Haag aan de Hoge raad inzake beleggingsverzekeringen van Nationale-Nederlanden zijn voor Kifid geen reden om de behandeling...
Consumentenbond bereikt akkoord met Allianz over woekerpolissen
De Consumentenbond en Allianz zijn het eens geworden over een compensatieregeling voor een groep consumenten met woekerpolissen. Het gaat om beleggingsverzekering...
Hof Den Haag bepaalt prejudiciële vragen in beleggingspoliszaak
In de procedure van de Vereniging Woekerpolis.nl tegen NN heeft het hof Den Haag de knoop doorgehakt over de aan de Hoge Raad te stellen prejudiciële vragen. Het...
Kifid rondt 142 klachten beleggingsverzekeringen af in 2020
Kifid heeft vorig jaar de behandeling van 142 klachten over beleggingsverzekeringen afgerond. Voor bijna de helft van deze klachten is door bemiddeling een oplossing...
Consumentenbond verliest beleggingspoliszaak tegen NN
Nationale-Nederlanden hoeft consumenten niet te compenseren voor de te hoge kosten die de verzekeraar volgens de Consumentenbond bij ruim een half miljoen consumenten...
Kifid: klachten over beleggingsverzekeringen blijven komen
Het afgelopen halfjaar dienden 45 consumenten een nieuwe klacht over hun beleggingsverzekering in bij Kifid. Het totaal aantal klachten over beleggingsverzekeringen...
Kifid neemt beroep Dinplan-zaken in behandeling
Er is voldoende financieel belang bij een aantal Allianz Dinplan-zaken om ze in beroep in behandeling te nemen. Aldus de Commissie van Beroep van Kifid. Het Reglement...
Voldoende contractuele basis voor rekenen eerste kosten
Voor de polissen vanaf 1994 was er in principe voldoende contractuele basis voor het in rekening brengen van eerste kosten bij de universal life beleggingsverzekeringen...
Consumentenbond beraadt zich op hoger beroep in verloren Waerdye-zaak
De Consumentenbond beraadt zich op hoger beroep, nadat zij een collectieve rechtszaak over de Waerdeye-polis - volgens de bond een woekerpolis - tegen ASR heeft...
"Voorbeeldscenario's Tiel Utrecht hebben geen invloed op uitkering"
"Welk voorbeeldscenario is gebruikt", aldus De Goudse in reactie op de aantijging van ConsumentenClaim en Radar, "heeft geen invloed op de uiteindelijke uitkering....