Ced voldoet aan normen Keurmerk Klantgericht Verzekeren

Ron van Kesteren (portret)

CED heeft zich laten toetsen door de Stichting toetsing verzekeraars die het Keurmerk Klantgericht Verzekeren uitgeeft. Dit met positief resultaat.

Ron van Kesteren, directeur van de stichting (foto): "Wij hebben CED beoordeeld op die keurmerknormen die onder meer gaan over helder taalgebruik, de aanpak bij claims en klachten en de kwaliteit van het klantcontact. Wij concluderen dat CED aan de getoetste normen voldoet. Daarmee toont CED aan dat het de klant goed bedient, een belangrijk signaal voor partijen waarmee CED samenwerkt."

CED is geen verzekeraar. Dat betekent dat CED niet op alle keurmerknormen getoetst kan worden en het niet het Keurmerk als zodanig kan verkrijgen. Dat maakt CED echter niet minder trots op deze erkenning. Bovendien is CED het eerste expertisebureau dat zich succesvol heeft laten keuren op een aantal relevante normen van het Keurmerk Klantgericht Verzekeren.

Reactie toevoegen

 
Consumentenlabel ensupport behoudt kkv

Consumentenlabel ensupport behoudt kkv

Ensupport, een volle dochter van Nedasco, heeft opnieuw aangetoond dat het voldoet aan alle eisen van het Keurmerk Klantgericht Verzekeren. Ensupport voert het keurmerk...

"Meer focus op werking klachtafhandeling"

"Meer focus op werking klachtafhandeling"

Volgens recent onderzoek van het Keurmerk Klantgericht Verzekeren (KKV) is er een gat tussen het klachtenbeleid van verzekeraars en de uitvoering. "Het wordt...

Kkv: kloof tussen klachtenbeleid en praktijk

Kkv: kloof tussen klachtenbeleid en praktijk

Verzekeraars met het Keurmerk Klantgericht Verzekeren hebben de klachtbehandeling op papier goed in orde. Maar in veel gevallen is er een kloof tussen hun klachtenbeleid...

"Hef onderscheid expert en contra-expert op"

"Hef onderscheid expert en contra-expert op"

Hef het onderscheid tussen expert en contra-expert op. Dat suggereert Ruud Kooijman, directeur CED Expertise. Kooijman in FWD Magazine van CED: "UIteindelijk...

Risk kiest voor CED

Risk kiest voor CED

Risk Verzekeringen gaat gebruik maken van het CED schadeplatform. De samenwerking werd op 5 april bekrachtigd tijdens het CED Mobility Event bij Tesla Motors in...

Verliezen autoverzekeraars nemen toe ondanks daling autoschades

Verliezen autoverzekeraars nemen toe ondanks daling autoschades

Auto's gaan steeds meer op iPads lijken: lopen ze schade op, dan is herstel prijzig, aldus CED Nederland. "Kunnen in oudere auto’s onderdelen gemakkelijk...

Keurmerk Klantgericht Verzekeren wil consumentenpanel uitbreiden

Keurmerk Klantgericht Verzekeren wil consumentenpanel uitbreiden

Het Keurmerk Klantgericht Verzekeren is op zoek naar nieuwe leden van het consumentenpanel. Het panel helpt het keurmerk om de begrijpelijkheid en vindbaarheid van...

Ced neemt SOS International over van ASR

Ced neemt SOS International over van ASR

CED-group neemt alarmcentrale SOS International over van ASR. Marcel van der Meulen is benoemd tot directeur. Met de overname "versterkt CED haar positie als...

"sector kiest er zelf voor saai te zijn"

"sector kiest er zelf voor saai te zijn"

"Het is de sector zélf die jammer genoeg besloten heeft om 'saai' en 'vervelend' te worden." Dat stelt Steven van Belleghem (professor Marketing...

CED wil laten zien hoe het moet

CED wil laten zien hoe het moet

Aan de hand van de fictieve schadeverzekeraar Ensure wil CED laten zien dat er bij de bestaande schadeverzekeraars nog heel wat voor de klant valt te winnen aan...