Centraal Beheer onderzoekt gebruik smart home producten
Centraal Beheer onderzoekt wat 'smart home' voor klanten kan betekenen.
Bij Centraal Beheer hebben zich bijna 3000 klanten gemeld om diverse 'smart home' producten te testen. "Zo’n enorme belangstelling hadden we niet verwacht", zegt Marteyn Roose, Manager Marketing bij Centraal Beheer. "Wij zijn in maart met 100 klanten gestart. Zij kregen een pakket met een breed scala aan slimme producten gericht op een veiliger of comfortabeler leven. Denk bijvoorbeeld aan een watersensor die een signaal geeft op je mobiel als er lekkage dreigt of aan verlichting die je via een app op afstand bedient. Via een online community beantwoorden de deelnemers vragen en delen zij ervaringen."
Naast de online community startte Centraal Beheer ook een groter onderzoek bij zijn klantpanel dat uit 1100 klanten bestaat. De resultaten laten zien dat veiligheid voor de meeste klanten de belangrijkste reden (56%) is om met ‘smart home’ aan de slag te gaan. Daarna volgen economische redenen (55%), 'fun' (40%) en op de laatste plaats comfort (37%).
"Met het 'smart home' pakket ervaren onze klanten direct wat deze nieuwe apparaten kunnen betekenen. Kan je je huis bijvoorbeeld slimmer inrichten waardoor het nog veiliger wordt? Of kan je ermee besparen, waardoor je geld overhoudt voor andere zaken? Hun ervaringen laten zien waar de behoefte echt zit en de rol die wij daarin kunnen spelen. Ik zie volop kansen. Samen met onze klanten ontwikkelen we nu ook nieuwe diensten op het gebied van 'smart home'", aldus Roose.
Reactie toevoegen
Meer over
Veel deeltijdwerkers bereid om meer uren te werken
Meer dan een derde van de parttimers is bereid om bij te dragen aan een oplossing voor het personeelstekort. Dat blijkt uit onderzoek van Centraal Beheer. De verzekeraar...
Centraal Beheer start pilot e-bikes bij autoreparatie
Centraal Beheer is gestart met een pilot bij schadeherstellers om bij reparatie van een auto een e-bike mee te geven in plaats van een vervangende auto. De pilot...
Centraal Beheer lanceert 62e ‘Even Apeldoorn bellen’-commercial
Centraal Beheer heeft de 62ste commercial met als titel 'Container' uitgebracht in de serie ‘Even Apeldoorn bellen’. Het is de langstlopende...
Mobiele escaperoom rijdt door Nederland
(Partner in Kennis Centraal Beheer in VVP Special Digitale Innovatie 2022) Elke adviseur kent Centraal Beheer als schadeverzekeraar door de legendarische “Even...
Meer regelruimte nodig in werk-privé balans
Uit trendonderzoek van Centraal Beheer blijkt 54 procent van de werknemers de ruimte krijgt om de werk en privé balans zelf te organiseren, terwijl 75 procent...
Centraal Beheer schrapt negatieve rente
Centraal Beheer heeft per 1 juli 2022 de rente verhoogd voor klanten met een saldo op hun Rente Plus rekening boven 100.000 euro met 0,25 procent. Hiermee vervalt...
Centraal Beheer: bereidheid verduurzaming verschilt per regio
Er zijn grote regionale verschillen in bereidheid om te verduurzamen, vooral tussen Zuid- en Noord-Nederland, aldus onderzoek onder ruim 600 Nederlanders door onderzoeksbureau...
Centraal Beheer organiseert 'Beterweters blikken vooruit'
Centraal beheert organiseert op 9 maart van 12.00 – 13.00 uur voor de tweede keer het gratis online event ‘Beterweters blikken vooruit’. In de...
Recordaantal schademeldingen Dudley en Eunice
Het Verbond van Verzekeraars verwacht een recordaantal schademeldingen als gevolg van de stormen Dudley en Eunice. Eunice staat in de top-3 van zwaarste stormen...
Volop dynamiek in adviseursmarkt
(Partner in Kennis Centraal Beheer in VVP Special Cruciaal Beroep 2021). Beweging is er altijd wel in de adviesmarkt, maar nu is de dynamiek wel heel groot. John...