Consumentenlabel ensupport behoudt kkv

Ensupport KKV 2016

Ensupport, een volle dochter van Nedasco, heeft opnieuw aangetoond dat het voldoet aan alle eisen van het Keurmerk Klantgericht Verzekeren. Ensupport voert het keurmerk voor haar consumentenlabel Befine.

"De klanttevredenheid voor Befine is na het behalen van het Keurmerk gestegen van een 8,4 naar een 9,1", zegt Ensupport-directeur Wilco Groot. "Dankzij het Keurmerk is de kwaliteit van de dienstverlening consistenter en betrouwbaarder geworden. Dat waarderen klanten. En tegelijkertijd verlagen we door een verbeterde efficiency onze kosten."

Vorig jaar was Ensupport de eerste gevolmachtigd agent (en tot nu toe de enige) die het Keurmerk verwierf. Groot vindt dat meer volmachten hiervoor zouden moeten kiezen. "Het lijkt erop dat veel gevolmachtigd agenten nog erg traditioneel naar het werkveld kijken en zich wel erg richten op het tevreden houden van de verzekeraars, in plaats van het tevreden stellen van consumenten. Hoewel de nadruk op de financiële aspecten begrijpelijk is vanuit alle recente wet- en regelgeving waarmee gevolmachtigd agenten geconfronteerd worden, kan het keurmerk er juist voor zorgen dat ook de klantaspecten onder de aandacht blijven." 

Stv-directeur Ron van Kesteren die het Keurmerk uitreikte, sluit zich hierbij aan. "Door de dienstverlening kritisch tegen het licht te houden, verbetert de positie van de klant. Als meer gevolmachtigden het Keurmerk zouden voeren, zou dat bijdragen aan een klantgerichtere en efficiëntere verzekeringsbranche."

Reactie toevoegen

 
Verzekeraars lang niet vlekkeloos door keuring

Verzekeraars lang niet vlekkeloos door keuring

Uit het jaarverslag van de stichting Keurmerk Klantgericht Verzekeren blijkt dat niet alle verzekeraars vlekkeloos de keuringen doorlopen. Vooral de eerste periodieke...

Cardif ontvangt Keurmerk Klantgericht Verzekeren

Cardif ontvangt Keurmerk Klantgericht Verzekeren

BNP Paribas Cardif heeft het Keurmerk Klantgericht Verzekeren (KKV) ontvangen. Hiermee voldoet het bedrijf aan de zestien normen voor klantgerichtheid. “Dit...

Zes Achmea-labels prolongeren Keurmerk

Zes Achmea-labels prolongeren Keurmerk

De Stichting toetsing verzekeraars (Stv) heeft het Keurmerk Klantgericht Verzekeren voor zes Achmea-labels geprolongeerd. Het gaat om Avéro Achmea, Centraal...

Verzekeraars leven eigen gedragscodes onvoldoende na

Verzekeraars leven eigen gedragscodes onvoldoende na

In een steekproef naar de naleving van de gedragscodes van het Verbond van Verzekeraars voldeed 61 procent van de leden aan alle getoetste onderdelen van de zelfregulering....

Kkv: helft verzekeraars zakt bij herbeoordeling

Kkv: helft verzekeraars zakt bij herbeoordeling

Meer dan de helft van de verzekeraars die in 2010 het Keurmerk Klantgericht Verzekeren (KKV) ontvingen, komt niet in één keer door de periodieke beoordeling....

Verbond wil dat publiek Keurmerk leert kennen

Verbond wil dat publiek Keurmerk leert kennen

Het Verbond van Verzekeraars wil dat de Stichting het Keurmerk klantgericht verzekeren ook bij het publiek onder de aandacht gaat brengen. Het Verbond reageert hiermee...

Unigarant behaalt Keurmerk Klantgericht Verzekeren

Unigarant behaalt Keurmerk Klantgericht Verzekeren

Unigarant heeft het Keurmerk Klantgericht Verzekeren berhaald. Dit keurmerk, uitgegeven door de Stichting toetsing verzekeraars, stelt volgens Unigarant strenge...

Consument kritisch over naleven Keurmerk Klantgericht Verzekeren

Consument kritisch over naleven Keurmerk Klantgericht Verzekeren

Driekwart van de consumenten heeft er niet veel vertrouwen in dat verzekeraars oprecht hun best doen om de normen van het Keurmerk Klantgericht Verzekeren (KKV)...