Consumentenplatform Adfiz in de lucht

Finfin

Het consumentenplatform op internet dat Adfiz enige tijd geleden aankondigde is in de lucht. Het heet finfin.

Finfin biedt de consument informatie vrij en zonder voorwaarden informatie bij financiële beslissingen. "Als je toch nog een vraag hebt, kun je deze anoniem stellen aan de onafhankelijk financieel adviseurs die aangesloten zijn bij branchevereniging Adfiz", leest de website. "Zo kun je je zelfstandig oriënteren en van daaruit bepalen wat je wel en niet weet, wat je wel en niet wilt en of je daar advies voor nodig hebt. Ook vind je informatie over wat een adviseur voor je kan doen, welke voordelen je dat op kan leveren, en waar je op moet letten bij je keuze voor een adviseur. Doordat je op finfin eerst anoniem een vraag kunt stellen, heb je een unieke kans om eerst te kijken of een adviseur bij je past. Ook kunnen klanten de adviseurs op finfin beoordelen. Zo kun je de kwaliteit van een adviseur beter inschatten. Uiteindelijk besluit je altijd zelf of je na het ontvangen van een antwoord op je vraag een afspraak wilt maken voor een persoonlijk gesprek."

Alleen wanneer de consument zelf zijn contactgegevens invult in het contactformulier en aangeeft dat hij in contact wilt treden met een specifieke adviseur, verleent Finfin de techniek voor de correcte verstrekking van (alleen deze) gegevens aan de door de klant uitgekozen adviseur. Finfin heeft geen commercieel belang

Adfiz: "Met Finfin willen we bijdragen aan beter inzicht in wat er komt kijken bij het nemen van verstandige financiële beslissingen. Ook willen we inzicht geven in de waarde van onafhankelijk financieel advies. Zo willen de leden van Adfiz bijdragen aan betere financiële keuzes van klanten en aan het vertrouwen in de financiële markt. Daar willen zij als onafhankelijk financieel adviseurs graag in investeren. Finfin hoeft daarom zelf geen geld te verdienen. Wanneer er een persoonlijk contact ontstaat tussen klant en adviseur, ontvangt finfin dan ook geen vergoeding. Finfin heeft geen commercieel belang bij de keuze die de consument maakt voor het contact leggen met een adviseur."

Reactie toevoegen

 

Reacties

Leo Tol - 9 december 2013

Goed initiatief, gat in de markt. Kan wel beter .....

Investeren in preventie en klimaatadaptatie

Investeren in preventie en klimaatadaptatie

(Adfiz in Ken je vak! in VVP 1-2024) De noodzaak om te investeren in preventie en klimaatadaptatie neemt toe. Adviseurs kunnen hier een essentiële rol in...

Adfiz: "Verlaag drempels financieel advies verduurzaming"

Adfiz: "Verlaag drempels financieel advies verduurzaming"

Adfiz roept op tot het verlagen van adviesdrempels om consumenten en mkb te activeren en te helpen bij verduurzaming. Adfiz in haar reactie op de (inmiddels gesloten)...

Burgemeester Valkenburg neemt watersnoodboekje Adfiz in ontvangst

Burgemeester Valkenburg neemt watersnoodboekje Adfiz in ontvangst

Adfiz-voorzitter Roger van der Linden reikte vorige week de Adfiz-publicatie 'Watersnood in de Valckenborgh' over de watersnood in 2021 uit aan burgemeester Daan...

Adfiz Nieuwjaarspeiling: verwachtingen voor 2024 fors positiever

Adfiz Nieuwjaarspeiling: verwachtingen voor 2024 fors positiever

Voor het komende jaar 2024, aldus de Adfiz Nieuwjaarspeiling, verwachten zo’n 25 procentpunt meer kantoren een groei te noteren dan de realisatie over 2023....

Regels actieve provisietransparantie gaan in op 1 juli a.s.

Regels actieve provisietransparantie gaan in op 1 juli a.s.

De regels voor actieve provisietransparantie gaan in op 1 juli 2024. De wetswijziging is gepubliceerd in de Staatscourant. Vanaf 1 juli dienen adviseurs de consument...

5, 4, 3, 2, 1, go!

5, 4, 3, 2, 1, go!

Dit jaar ‘trakteerde’ Adfiz tijdens haar nieuwjaarsbijeenkomst de aanwezigen op een powerspeech van Ben 'Tyler' Tiggelaar, expert in leiderschap, verandering...

"VoogdijVerzekerd regelt alles rondom voogdijschap"

"VoogdijVerzekerd regelt alles rondom voogdijschap"

De GoedIdee VoogdijVerzekerd, een nieuw product van Dazure dat er onder meer voor zorgt dat kinderen goed verzorgd achterblijven na het overlijden van de ouder(s),...

Vijf initiatieven NN genomineerd in Adfiz Prestatie Onderzoek

Vijf initiatieven NN genomineerd in Adfiz Prestatie Onderzoek

Nationale-Nederlanden werd in alle vier categorieën (duurzame ontwikkeling, klantbelang, ketenefficiency en verzekerbaarheid) van het Adfiz Prestatie Onderzoek...

TAF wint ketenefficiency-award met InkomensZeker AOV

TAF wint ketenefficiency-award met InkomensZeker AOV

"Yes! Voor de tweede keer op rij. Winnaar van het Adfiz prestatie onderzoek. De award ketenefficiëncy", aldus Michiel Meijer, commercieel directeur TAF. "Super...

Florius: award is erkenning voor ons als groene pionier

Florius: award is erkenning voor ons als groene pionier

"Geweldige erkenning voor onze continue drive voor innovatie en duurzaamheid!", aldus Karin Polman, directeur Florius, winnaar in de categorie 'Duurzame ontwikkeling'...